Nu tackar jag för mig

Det är dags, att med viss sorg, säga tack och hej 

Jag har bloggat av och till i 8 år, varav de senaste drygt 3 åren i den här bloggen och jag känner nu att jag är färdig. Jag har bloggat färdigt. Det är lite blandade känslor dock. Dels; jag hinner inte/jag orkar inte/jag är för gammal för sånt här/jag vill inte hänga ut mitt och barnens liv mer osv. och dels lite rädsla inför att släppa taget. Att inte "kunna" skriva mina tankar och automatiskt ha ett par tusen personer som läser det jag tycker och tänker.

Det är ett stort kliv att ta, men det känns rätt och är något som vuxit fram under flera veckor nu. Det jag vill dela öppet skriver jag på Facebook och privata saker tar jag med familj och nära vänner och mitt "SE MIG!"-behov finns inte längre kvar så som förut. Det känns konstigt, eftersom det varit en så stor del av min personlighet. Att förlora den delen är verkligen inget negativt, men jag kommer antagligen aldrig tappa det lilla av det som finns kvar av det. Jag kommer alltid dela med mig av mina åsikter ljudligt och jag kommer aldrig vara tyst när jag TYCKER.

Varför behåller du inte bloggen och bara skriver ibland då? FÖR ATT det bara är en otrolig press att bloggen ligger och väntar på mig att jag ska skriva. En känsla av att jag måste uppdatera, fast jag inte har något att skriva.

Mina barn har visats tillräckligt och jag känner inte för att dela med mig av deras liv mer nu och mitt liv består av mina barn nästan till 100% och resten, det som är mitt eget, vill jag inte heller blotta för hela världen. Det räcker nu. Jag kommer äntligen bli färdig med Komvux i juni, men det är en tuff termin med mycket jobb då jag måste lyckas med Matte B *fjärde gången gillt* ;-) och till hösten börjar jag på högskolan. Jag hinner inte blogga och jag vill hålla allt detta för mig själv, för vänner och familj.

Det är möjligt att jag i framtiden börjar blogga igen, med någon annan inriktning, något annat ämne än "Här är mitt liv - varsågoda". Den här typen av blogg blir det aldrig mer. Aldrig mer visa upp det som är privat, aldrig mer visa upp våran vardag och vårt liv på det här sättet.

Den här bloggen kommer att få ligga kvar. Det är ju ändå över 3 år av mitt och barnens liv och mycket har hänt dessa tre år. Jag är inte redo att radera det, men det kommer kanske så småningom. Dessutom finns det säkert sådant som kan vara till hjälp för andra. Allt jag skrivit om LCH till exempel. Länkar till min blogg hamnar ganska högt upp när man söker på vissa saker på Google.

Av alla inlägg i min blogg är det ändå en del av inläggen i kategorin "Råd, Hjälp och Information" som jag känner mest för och vill dela med mig av.

Hur får man sömntrygga barn?
VIKTIGT OM BARN I BIL
Viktig information till alla gravida!
Ersättning ska inte ersättas!
Viktigt - om organdonation
Sen avnavling - barnets födslorätt
Bär ditt barn!
Amning

Ett annat inlägg, ur en annan kategori, som jag själv tycker är läsvärt:

Vaccinera eller inte?

Jag kanske kommer uppdatera detta inlägg med fler länkar till inlägg som jag vill ha med i mitt "slutord" i bloggen, vi får se.


Slutligen, det självklara och mycket viktiga;

Ett enormt stort och innerligt tack till alla som följt oss genom åren, alla som stöttat, alla fina kommentarer. Det har betytt oerhört mycket för mig. Det är något jag inte kan beskriva i ord 


Ha det gott allesammans!







Kommentarer
Postat av: Tessan

Allt har ett slut antar jag, inget är för evigt, så även med ditt bloggande. Vad trist :/ jag som följt dig i så många år, vilken tomhet fast jag inte känner dig, konstig känsla. Men jag tycker du är stark som gör detta beslut och jag önskar dig lycka till i framtiden med skola, barn & familj och att du kommer att må bra :)

2012-02-01 @ 08:08:52
Postat av: Tania

Ett klokt beslut!



När det inte känns rätt längre ska man sluta.

2012-02-01 @ 08:21:55
URL: http://piccante.se
Postat av: Anonym

Jag är en av dem som följt din blogg. Du tar ett viktigt beslut och det verkar moget.

Nu vill jag bara uttrycka min respekt och mina välgångsönskningar både när det gäller dina studier och dina barn.

2012-02-01 @ 08:32:47
Postat av: Anonym

Jag kan verkligen förstå dig! Har nyss tveeggat mig på massa ställen som jag hängt på för mycket. Det är en lättnad!

2012-02-01 @ 08:39:30
Postat av: Emma von Dahn

Hej!



Jag har läst din blogg sedan ditt bråk med Kicki men ALDRIG kommenterat. Kollar nästan varje dag och tycker du har haft många bra åsikter, tankar och idéer som har bjudit på både tårar och skratt.



Det kommer kännas tomt att bloggen inte finns kvar och snopet att inte få följa hur det går för Elmer. Men jag förstår och respekterar ditt beslut och tycker att det är väldigt starkt och bra gjort.



Om du öppnar en ny blogg i framtiden måste du lägga en länk här.



Jag önskar dig all lycka och välgång och hoppas att du snart är färdig barnmorska.



Hälsningar

Emma

2012-02-01 @ 09:56:04
Postat av: thile

La tiden bli din beste venn, og vit at du setter spor, du er god du:)



♥ ♥ ♥

2012-02-01 @ 09:57:24
Postat av: Lisa

Tråkigt, men det känns ändå som ett bra och genomtänkt vad av dig. Önskar dig och pojkarna all lycka till!

2012-02-01 @ 10:23:05
Postat av: Ann-Sofie

Tack för denna tiden, hoppas på att följa dig på FB en del. kram Ann-Sofie

2012-02-01 @ 11:40:39
Postat av: Melanie - mamma till Dennis, Jonna och Viktor

Håller med de andra och tror att du tar rätt beslut, även fast det kommer att kännas väldigt tomt efter dig. Med både glädje och sorg, skratt och gråt har jag följt din blogg sen du väntade "Hoppsan".



Jag önskar dig och dina underbart fina barn allt gott i livet, det är ni värda.



Men jag som var så sugen på ett par ElviLove byxor, kommer du att fortsätta sälja dessa på något sätt?

2012-02-01 @ 12:17:01
Postat av: malin

Sköt om dig!! <3

2012-02-01 @ 12:45:14
Postat av: Heléne

Då får man önska dej ett stort lycka till med allt i framtiden! :) Det har varit roligt att följa med en stund i erat liv. Jag började läsa när du blev gravid med "Hoppsan" och fått lära mig mycket under dessa år.

Så tack en lärorik tid! Jag bär med mig kunskapen.



Sköt om dig! Och dina fina barn! :)

2012-02-01 @ 13:40:19
Postat av: Jessica

Jag kommer sakna din blogg!

Önskar dig all lycka till med utbildningen, och allt annat i framtiden.



Kramar Jessica

2012-02-01 @ 14:25:05
URL: http://www.jessa30plus.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag kommer sakna dina kloka ord och tankar men jag önskar dig all lycka i framtiden.

Kram!

2012-02-01 @ 14:52:55
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej Beckah!



Tack för att du delat allt detta med oss och jag önskar dig all lycka i framtiden!



Jag vill också tacka för att du hjälpt mig att få amningen att funka! Det var så tufft i början med min lilla tjej (nästan som en brottningsmatch varje gång vid bröstet), då kom jag ihåg att du skrivit om amning med lite tips på tekniker och så läste jag och fick tillbaka självförtroendet. Hon är nu fem månader och ammar fint. Tack!



Jag önskar jag kunde kram dig på riktigt, jag tycker du är så otroligt stark och fin.



Kram

2012-02-01 @ 15:46:17
Postat av: Johanna

Vad tråkigt :( Men lycka till i livet önskar jag er nu! Har varit trevligt att få följa er en stund :D Kram

2012-02-01 @ 17:30:39
URL: http://liveforlove.bloggplatsen.se/
Postat av: Lova

Jag kommer att sakna din blogg!!! Lycka till med livet! Kramar Lova

2012-02-01 @ 18:10:46
Postat av: Viktoria

Stort lycka till Beckah i framtiden, och all lycka till dina pojkar!

2012-02-01 @ 20:10:02
Postat av: Annelie A.

Det gör du rätt i Beckah! Lycka till med skolan och jag önskar dig all lycka i livet till dig och dina pojkar!



Kram =)

2012-02-01 @ 20:29:37
Postat av: Emma

Håller med de som skrivit ovan, det är nog ett bra beslut. Vill man inte blogga mer, så ska man inte blogga mer.

Men jag kommer sakna dina blogg! Har följt dig ända sedan du var gravid med Elmer.

Lycka till med allt, både till dig och dina pojkar!

2012-02-02 @ 09:15:12
Postat av: Ida

Jag förstår dig helt. Slutade själv blogga för ett år sedan av just samma orsak. Det blev för privat och det kändes som att man växte ifrån det.



Klart kommer jag sakna att besöka din blogg. Det har känts underbart och få den lilla inblicken i ert liv.



Önskar dig lycka till med komvux och barnen.



Och ett STORT tack till dig. Tack för att du är du.!

2012-02-02 @ 09:19:36
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Så gulliga ni är rörd :-)



Tack <3

2012-02-02 @ 09:21:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lina

Tråkigt, men om det känns rätt för dig så får vi andra foga oss efter det! Ett atort lycka till ska du ha iallafall! :)

2012-02-02 @ 10:35:14
Postat av: m i osd :)

Glad jag har dig på FB åtminstone, så jag inte "förlorar" dig :) Puss!

2012-02-02 @ 13:47:44
Postat av: Sandra

Rekommenderar http://www.bloggtillbok.se/ - så får du din blogg som en bok :)

2012-02-02 @ 13:53:53
Postat av: Åsa

LYCKA TILL med allt skola ,barn och allt annat i ditt liv.Det kommer kännas tomt att inte få följa dig och dina goa ungar. KRAM Åsa

2012-02-02 @ 19:18:53
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

TAck för den tiden! Kommer sakna.. <3

2012-02-02 @ 21:55:06
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: Ullis

Jag vill bara säga en sak, och det är Lycka Till Med Livet! Lycka till med barnen och din framtid. Det är du väl värd.

2012-02-03 @ 15:50:59
Postat av: Kaiza

Wow, vilken otrolig utveckling du har gjort! Det låter sunt att bevara delar av sig själv till nära och kära. Ha det gott!

2012-02-03 @ 18:31:54
Postat av: Anonym

Jag saknar dig beckah.

Förhoppingsvis är det ditt eget beslut - inte något dig påtvingat.

2012-02-07 @ 22:45:03
Postat av: Helena

Saknar dig blogg!!



Saknar dina kloka ord!Saknar råd hjälp och information!!



Men jag hoppas det känns bättre nu när du inte "tvingas" blogga och att allt löser sig för dig!



Kram Becka!!!

2012-02-27 @ 13:13:28
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag saknar din blogg. Kan du inte starta en ny, en låst blogg där du godkänner besökarna?

2012-03-09 @ 21:13:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Senaste anonym:



Det är inte bara delen med att hålla vårt liv privat som gjort att jag slutat blogga, utan mest att jag inte har ork och tid. Det har gått lite drygt en månad sen det här sista inlägget och inte en sekund har jag saknat bloggandet.



Men roligt att folk gillade min blogg :-)

2012-03-10 @ 08:24:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mimmi

Vad sorgligt att se att du ska sluta nu när jag precis hittat dig..

Min barndomsvän (nu 23 år) har samma sjukdom som din son och det var min mamma som skötte om henne som liten som dagmamma. Blev riktigt förvånad när jag läste och såg att din lille har samma då jag aldrig stött på någon förutom min vän.



Önskar er allt gott!

2012-03-19 @ 15:09:52
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk att jag saknar dig frotfarande.

2012-05-06 @ 09:56:01
Postat av: Elisabeth

Tycker du gör rätt i det. Privatliv är högt på listan när man har barn o famílj. Jag har dock inte följt din blogg hamna här när jag sökte på nått. Trevlig läsning det lilla jag tittat på. Ha ett underbart liv och all lycka.

2012-05-07 @ 00:12:25
Postat av: ........

Yess äntligen slipper man dig och man slipper läsa massa skit ifrån din mongo blogg :-D ÄNTLIGEN straffade gud dig :-D

2012-05-25 @ 22:54:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men kära nån! Sluppit läsa min blogg har man ALLTID gjort, att läsa den är ett val.



Hur jag straffats förstår jag inte? Att sluta blogga är något jag ville göra och jag trivs väldigt bra med att låta bli att blogga.



Något annat straff har jag inte heller sett till, mitt liv är bättre än någonsin förr :-)



Ha det gott i din bitterhet och glad sommar på dig.

2012-05-25 @ 23:09:28
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Av någon anledning kikar jag in här fortfarande.

Din blogg har varit fänslande läsning.

Visst har jag tankar nu som att: hur kan en människa ha styrkan att kämpa såsom du har gjort och gör?

Allt gott till dig beckah, i dag och alla andra dagar.

2012-06-03 @ 06:42:39
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag orkar nog inte egentligen, jag bara GÖR, för det finns inget val :-) Drivkraften är nog till största delen tron om att allt kommer bli bra i slutänden :-)



Nu är jag färdig med Komvux, fick ett bra slutbetyg, har sökt till sjuksköterskeprogrammet och vet redan att jag kommer in till hösten (pga högskoleprov och betygssnitt båda "garanterar" det) och det ser jag fram emot, även om det blir tufft :-)



Kommentarer här i bloggen ser jag direkt, för jag får kommentarerna som mail :-)



Tack för dina vänliga ord <3

2012-06-03 @ 10:57:25
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Marie

Kikar in här stup i kvarten och hoppas på att du ska börja blogga igen.Saknar att få följa dig och dina rara söner, men förstår ändå ditt beslut...men man kan ju alltid hoppas! Önskar dig allt gott! Varma hälsningar från en trogen bloggläsare

2012-06-05 @ 19:36:27
Postat av: Mikael

Snälla kan jag få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du inte är en forum person så skulle jag bli mycket glad ifall du kunde stödja mig ändå genom att klicka på facebook like och/eller google+ knappen i modeforumet. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

2012-06-14 @ 18:23:55
URL: http://forum.modekampanj.com
Postat av: Anonym

Grattis till slutförda studier på Komvux! Vem mer än Du skulle klarat det mitt i allt som var!

Du kommer säkert in på sjuksköterskeutbildningen och Du klarar det också även om det är tuffa studier.

Beckah Du är en överlevare och har varit det hela Ditt liv. Underbar, intelligent, envis, stundom stökig och absolut unik.

2012-06-16 @ 09:07:22
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Oj, vet inte vad jag ska svara <3 Tack snälla rörd <3 <3 <3

2012-06-16 @ 10:38:32
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kramis

Du är verkligen saknad människa! Har följt med här i din blogg sen Elmer låg i din mage. Hur är det med barnen och särskilt Elmer och hans sjukdom?



Jag vet att det fanns en del personer som läste här och inte kunde föra sig utan bara vräkte ur sig en massa skit. Men dom var så förblindade i sin jakt på att trycka ner dig att dom faktiskt inte fattade vilken bra och allsidig blogg du drev och framför allt om hur mån du alltid varit om barnen.

Jag lärde mig mycket genom att läsa hos dig, du är ju som sagt väldigt påläst och duktig i mycket och du förklarar också väldigt bra.



Snälla Beckah kom tillbaks, eller finns det någon annanstans där det går att följa din vardag??

Svar: <3
Beckah

2012-07-04 @ 22:27:25
Postat av: yasmine modell mamma och fru

då får du ha det så fint.

2012-07-05 @ 11:50:49
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men åh <3 Loggade precis in på internet och möttes av "du har fått en ny kommentar..." i mailen och öppnade och läste detta. Vilken bra start på "helgen" :-) rörd



Det är bra med barnen :-) Victor har sommarlov och är väldigt glad över det, så skoltrött som han är :-D Alvin fyllde 5 år igår och ska ha barnkalas imorgon och släktkalas på söndag. Han är så lugn, fin och duktig mitt mellanhjärta.



Elmer är Elmer med allt vad det innebär :-) Underbart glad och vild. En aktivitetsnivå som ligger uppe i taket och en impulskontroll som är ett minustal på en skala 1-10 ;-) men alltid en kvittrande sol. Inte mycket till tjurigt 3-årstrots :-)



Han var till Barncancercentrum i maj och allt såg bra ut och vi avslutade de regelbundna besöken där (mitt val) för att fortsätta i Borås istället. Han växer jättebra, äter, sover och verkar lycklig och trygg. Vi har dock fortfarande inte kunnat glesa ut läkarbesöken och blodproven, vi ligger fortfarande på var tredje månad med kontroller, men senaste halvåret har det inte varit något utöver det vanliga.



Nu ska vi dock ta tag i ett litet bekymmer med hans tumme som varit kroniskt inflammerad (men inte infekterad) sen i höstas. Vi ska träffa överläkaren på infektionskliniken. Antagligen bara en titt och antibiotika i första hand och sedan ett litet kirurgiskt ingrepp för att rätta till och samtidigt ta en biopsi för att kika på cellerna. En inflammation är ju proppfylld av mastceller och langerhans celler, vilka båda är felkodade hos Elmer. Vi behöver kolla om cellerna ser ut och beter sig som de ska eller ej.



I övrigt är vi väl lite tillbaka i forskningsvärlden också, då det visat sig att testet för c-kit-mutation som gjordes för ett år sen inte är rätt utfört, så resultatet är ogiltigt. Förutom det, tycks det finnas en del annat att se över på kromosomnivå, så vi får väl se hur det blir efter sommaren med den biten.



Själv mår jag utmärkt och ser mycket fram emot att börja på sjuksköterskeprogrammet i Borås till hösten.



Tack för din värmande kommentar :-) Jag har inga planer på att börja blogga igen och jag har börjat rensa REJÄLT på min Facebook. Vårt liv har varit alldeles för öppet och jag känner att jag vill ta ett (stort) steg in i det privata rummet. Vad som sker i framtiden vet jag dock inte. Jag kanske kommer på plötsligt imorgon att jag vill börja blogga igen :-)



Ha det gott. Kram



2012-07-06 @ 10:45:48
Postat av: thile

Åh, jeg savner deg hele tiden jeg ♥♥♥

Men du finns jo på FB.

Jeg er, som du vet, så utrolig stolt av deg, min super intelligente venn!



Lykke til med sykesøster utdannelsen til høstern!

Hvor mange år?



Klem fra meg

2012-07-06 @ 14:02:21
Postat av: anna

gör det ditt hjärta säger till dig att göra :)

2012-07-18 @ 00:12:08
URL: http://matkovich.blogg.se/
Postat av: villemo

Tittar in lite då och då för att kolla om du har börjat blogga igen, saknar din blogg! Blev glad när jag kollade kommentarerna och såg att du uppdaterat lite där. Tack!

2012-07-20 @ 22:11:56
Postat av: Kramis

Underbara människa och Mamma



Tack för uppdateringen till mig/oss dina läsare! Så fint att komma förbi bloggen och lämna några rader om dig och barnen hur ni har det! <3



Allt jag kan säga är ett stort LYCKA TILL inför sjuksköterskeutbildningen!! Du kommer att fixa detta också som med allt annat du företar dig. Jag har alltid trott på dig. Fortsätt att vara den superhärliga människa du är med massvis med skinn på näsan men också med din ödmjukhet som du har.



Du låter uppriktigt lycklig och det känns som att du verkligen är där du vill vara i livet, du är en fantastisk förebild och en kämpe utan dess like.



All lycka o välgång till dig och dina fina gossar, särskilt Elmer lite extra då som gjort avtryck hos mig!




Svar: <3 <3 <3
Beckah

2012-08-12 @ 20:51:06
Postat av: Charlotte

Hej vet att du har slutat blogga. Tittar tillbaka då och då, mest för att jag trivdes bra här på bloggen. Undrar hur ni har det och särskilt Elmer, men har full förståelse för om du inte vill skriva - det var ju därför du slutade blogga. Hoppas allt är bra iallafall.

Svar: Vi väntar på tid till operation. Det är "bara" en biopsi, men stället är knepigt och avancerat så det måste göras under narkos.
Kram <3
Beckah

2012-09-12 @ 13:27:35
URL: http://ansgarssyskon.se
Postat av: Lina

Saknat din blogg så mycket, det känns lite som en vän har slutat höra av sig (fånigt, men så är det :)) kikar in ibland och hoppas att du börjat igen... Hoppas allt är toppen med er!

Kram

Svar: Så söt du är :-) Det är okej med oss. Kram <3
Beckah

2012-10-10 @ 21:50:36
Postat av: Petra

Ja, nu börjar det närma sig ett år sedan du drog ur sladden, eller ja, slutade blogga. Jag hoppas innerligt att allt går bra på sköterskeprogrammet för dig Beckah, att du trivs med livet och känner dig lugn och glad, att du får riktigt tokskratta ibland och lyckobubbla och inte behöver kämpa med mörka tankar. Jag hoppas att Elmer mår bra med alla sina kroppsliga bekymmer och får vara en lycklig liten kille utan jobbigheter. Självklart hoppas jag också att både Victor och Alvin har det toppen och att livet känns lugnt och bra för dem också, att ni alla mår bra som individer och familj. Jag saknar dina blogginlägg och funderar hur ni har det ibland. Men jag förstår att det blev för mycket med allt bloggande/internetliv, för offentligt, för mycket "utvik" om man kan säga så. Jag håller på er och hejar på er i alla fall! Kram från en trogen läsare (som nog faktiskt inte gjort mycket väsen av sig i kommentarsfältet tidigare).

Svar: <3
Beckah

2012-11-08 @ 20:15:41
Postat av: Kramis


GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!! <3


Svar: <3
Beckah

2012-12-19 @ 17:49:45
Postat av: Lisa

Jag önskar dig ett gott 2013.
Att allt är väl.
Att småkillarna är glada och friska.
Att du trivs med studierna.

Tänk: jag tittar in här fortfarande - då och då!

Svar: <3
Beckah

2013-01-08 @ 10:45:10
Postat av: Lisa J

Jag tänker på dig/er då och då och hoppas att ni alla mår bra och att livet ler mot er!

Kram Lisa

Svar: <3
Beckah

2013-03-04 @ 13:55:53
Postat av: Anonym

Saknar...

Svar: <3
Beckah

2013-04-09 @ 02:18:17
Postat av: Kramis

Jag vet att du har slutat och blogga för länge sedan och du har skrivit också anledningen till det. Ändå hoppas man att få se en skymt av dig här med ett färgstarkt inlägg eller något om dina tre gossar.

Jag tillhörde läsarskaran som uppskattade dig och läsa om dina synpunkter, tips och erfarenheter om livet!

KOM TILLBAKS UNDERBARA BECKAH!!

Svar: <3
Beckah

2013-08-03 @ 20:34:13
Postat av: Lina

Hittade din blogg bland mina favoriter och ville bara skriva att jag saknar att läsa om er. Hoppas ni har det bra!

Kram Lina

Svar: <3
Beckah

2013-09-20 @ 19:22:19
Postat av: Petra

Över tre år sedan du tog farväl av bloggen men jag kikar fortfarande in här då och då och hoppas på något litet livstecken från dig. Undrar så mycket hur du och grabbarna har det, bara helt fantastiskt bra hoppas jag förstås. Kram.

Svar: <3
Beckah

2015-05-21 @ 16:52:59
Postat av: Randalorath

the continuing future of energy at work is poised to be dominated by solar technology and its own several benefits. From financial savings and environmental sustainability to technological advancements and increased competitiveness, the many benefits of adopting solar power are obvious. By investing in this neat and renewable energy source, businesses may take an active role in reducing their carbon footprint, cutting energy costs, and securing their place in a sustainable future. The transition to solar technology isn't only essential for the environment also for the economic well-being of businesses. The earlier companies adopt this technology, the better equipped they'll certainly be to handle the challenges of a rapidly changing energy landscape.

If you wish to know more about all of this matter consult with my favorite web page: [url=https://clustrmaps.com/person/Dagati-3tj5ei[color=black_url]https://www.flickr.com/photos/maa_images/16280215179solarpanel install haverhill[/color][/url]

2023-06-07 @ 07:09:00
Postat av: Cliftonusall

Fore sure people!

Since I precisely cherished to write the way I am contented I was to having came about across this webpage! It happens to be really a awesome source for any and all foods that fascinates me, and You will find really come to understand a whole lot as a result of looking around through the expert articles furthermore blogs.

Given that a lipofilling master which solely exposed my very own shop, I could testify to the uncomplicated fact that becoming enlightened with regards to the newest developments in botox injections sessions is central for providing safe and secure and outstanding gains.

In the event anyone are considering in reading a lot more with regards to the undertaking of botox treatments procedure, do not forget to read up on my websites, which in turn has expertize in Botox procedure for men and women.

Thank you also to appearing to experiencing our best, Fannie.


[url=https://injectorbekki.com/about/]filler in Danville KY[/url]

2023-09-12 @ 18:49:50
Postat av: Williamnem

Vi inbjuder dig att besöka en ny unik [url=https://rudating.pro]Sex individual Dating[/url] Endast vi har riktiga och verifierade frågeformulär
De mest befriade användarna i din region
Registrera dig med en kampanjkod - 975663 och få en ingång till en privat klubb!
Vi väntar på dig på vår - www.rudating.pro

2023-10-05 @ 16:12:16
URL: http://https://rudating.pro


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback