En tomte på neonatalavdelningen...

Idag har jag lekt jultomte och varit till sjukhuset och gett bort en liten present...

Under den senaste månaden har jag ju sytt en del barnkläder ;-) Över blir en massa små stuvar i storlek skräp. Vad gör man av dem då? Kastar? Näääe, man syr en massa prematurmössor i olika storlekar :-)

Sen, när man fått ihop ett gäng mössor som stoppar man dem i ett paket och skänker till närmaste Neonatalavdelning. I mitt fall Borås och det gjorde jag idag - besökte neo i Borås och lämnade en julklapp ;-)


Jag föreslog att de kunde ha dem till utlåning på avdelningen eller lägga fram dem till försäljning för en slant - 20 kr st - att lägga till kaffekassan, eller köpa någon liten grej till avdelningen.

Jag hoppas det var uppskattat, jag stannande inte för att kolla :-D hahaha bara lämnade paketet med mössor och brev i, sa God Jul och gick.




Vissa är bara "låtsasmössor" dvs två ihopsydda tygbitar, men de flesta är riktiga mössor i dubbeltyg ;-)




VISST ÄR DE GULLIGA?! :-D




Sådär ja :-) avslutar med; ...och det här tycker jag att alla som syr mycket borde göra :-) *utmanar och uppmanar*

Kommentarer
Postat av: maria

men gud vad fint gjort av dig! Du är verkligen en underbar person!

2011-12-22 @ 19:48:47
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

Underbar tanke och handling =)

2011-12-22 @ 21:04:09
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Superfina! Och superfint gjort av dig. Tror säkert att de blir uppskattade!

2011-12-22 @ 21:20:40
URL: http://frujessica.agerstrom.se
Postat av: mimmi

Hej! Har hittat hit från Mirkas blogg. Vad du är duktig på att sy!!! Vilken toppen ide med mössorna!! Jag hade helt klart betalat 20kr för en mössa. Hoppas det uppskattades!! Fler som du behövs.Kram Mimmi. God Jul

2011-12-22 @ 21:33:05
Postat av: Madde-mamma till 4

Vad duktig och snäll du är! Inte många som skulle göra det:P blir nog jätteuppskattat:)

2011-12-22 @ 21:57:40
Postat av: Madelene med Johannes & Siri

Vilken underbar idé Beckah!!!!!!! Det var verkligen fint gjort av dig tycker jag och mössorna är jättesöta!



<3

2011-12-22 @ 22:02:18
Postat av: thile

Du underbare menneske og venn <3



GoD JuL!



Juleklem

2011-12-22 @ 23:20:47
Postat av: Rebecca

Vad fint gjort av dig :)) god jul!!

2011-12-23 @ 05:52:47
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Fru S

Hade blivit överlycklig om jag fick en sån fin mössa till min son, när vi låg på neo!

2011-12-23 @ 19:09:50
Postat av: m

Himla bra initiativ! Jag är såå sjukt impad över hur duktig du är på att sy - och att du tar dig tiden att göra det!

2011-12-23 @ 22:37:53
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Vilken bra idé det ksa jag komma ihåg när jag packat upp min symaskin :)

2011-12-26 @ 23:11:17
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Linda w L2K

Åhhh!!! Vad gulligt gjort av dig!!! <3

2012-01-02 @ 18:38:52
URL: http://www.lindaw.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback