Barnens rum *massa bilder*

För ett tag sen gjorde jag ett inlägg med bilder på hur det ser ut hemma hos oss. Barnens rum var inte så eehm, städat då ...så här kommer lite nya bilder :-) Väggarna ska bli vita när tid, ork och pengar finnes ;-) men i övrigt gillar jag deras rum.

SÅ VAD TYCKER NI?!

Pojkrum, flickrum eller barnrum??! :-)


Ser fram emot att pojkarna ska komma hem imorgon och ha en "liten julafton" med paket och fylla på rummet med nytt :-D (de firade ju hos sin pappa igår).








Kommentarer
Postat av: Andrea

Ser jättemysigt ut. Definitivt barnrum.

2011-12-25 @ 19:36:59
Postat av: Emma W

Mysigt! Det ser ut att stimulera till lek och nyfikenhet... Tycker inte att det är varken pojk- eller flickigt! Hoppas ni haft en god jul!

2011-12-25 @ 19:50:50
Postat av: ana lund

Jag vet inte om det är för att jag vet att du har pojkar, men jag tycker det är pojkrum ja'! :)

Jättefint och mysigt ialla fall!

2011-12-25 @ 20:45:49
URL: http://softkitty.bloggplatsen.se
Postat av: EmilyHofman

Fint barnrum! Gillar speciellt gardinerna. ^^)

2011-12-25 @ 22:32:37
URL: http://emilyhofman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin lampa - myslampan. Men väldigt mycket saker. Behöver de så mycket?

2011-12-26 @ 09:09:38
Postat av: Isabel

Jag skulle ju absolut gissa att det bodde pojkar i rummet -fördomsfull som man är ;-) Beror inte så mkt på leksakerna, utan på att det mesta är blått...



Sen är de leksaker man ser ganska neutrala -inte massa bilar o pistoler o legobyggsatser i form av piratskepp osv ;-) utan vanliga barnleksaker =) Det enda jag själv skulle lägga till bland leksakerna är docka o vagn/docksäng =)



Nu kanske du inte ville ha massa åsikter utöver din fråga, men jag skulle lägga till mer rött o gult o grönt i rummet (till exempel) för att få det mer till ett "barnrum" =)



Vad mysigt med en stor kudd-soffa i rummet!! =)

2011-12-26 @ 10:10:17
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Intressant Isabel :-) Tack för att du berättade vad man kan tycka om man ser det första gången, man blir ju lite "blind" själv :-)



Jag tycker själv att rött är det "dominerande" och det är det jag satsar på rött, gult, blått, grönt men nya lådor osv köper jag i rött. De blå och gula lådorna är Victors gamla, han hade blått och gult rum när han var 5-8 år :-)



Dockor och dockkläder finns, de ligger i den blå lådan på byrån närmast dörren. Dockvagn har de inte för den lilla paraplyvagnen (som Victor också haft) är trasig och jag tittade faktiskt på en sådan nu när jag köpte julklappar men hittade ingen bra.



Soffan är förvisso blå (eller gråblå) men den är egentligen inte köpt till det här rummet. Ny klädsel eller färgning av klädseln kommer nog framöver.

2011-12-26 @ 10:21:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Anonym;



Nej, behöver så mycket gör väl inget barn? De flesta barn i västvärlden har väl mer än de behöver? Men här är faktiskt nyrensat inför jul, det fanns en hel del bebisleksaker som nu tagits bort och lite skräpleksaker som kastats. De har minst lika mycket hos sin pappa och de gillar sina saker.

2011-12-26 @ 10:24:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Isabel

Ja det är faktiskt väldigt massa rött också =)=) Kanske beror det på att gardiner o väggar är lite mörkare färg på som man (jag) upplever rummet blåare? =)



Men härliga/bra leksaker o jag tror absolut barn blir leksugna av att komma in i det rummet =)

2011-12-26 @ 12:23:46
Postat av: Johanna

Fint men lite för plottrigt för min smak. Jag skulle nog ha det mer avskalat. Vita väggar vore superfint, ljusare gardiner. Ser definitivt ut som ett pojkrum. Lite mer inredningsdetaljer i pasteller kanske, om man gillar det.

2011-12-26 @ 13:12:00
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Som sagt Johanna, förutom vita väggar är jag nöjd med rummet :-) Jag gillar starka färger till barn. Pastell går fetbort :-)



Avskalat och rent gillar jag också - fast inte i ett barnrum, men skulle gärna vilja få till så rent och avskalat rom möjligt i resten av lägenheten, jobbar på det :-)

2011-12-26 @ 16:25:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tania @ Piccante

Skönt att ha ett lekrum!

2011-12-26 @ 16:45:59
URL: http://piccante.se
Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim

Härligt lekrum... skulle jag också vilja ha ;)

2011-12-26 @ 21:37:00
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: thinki.se

Barnrum skulle jag säga. Där kan både flickor och pojkar sova och vara! Jätte mysigt!

2011-12-26 @ 22:09:57
URL: http://www.thinki.se/wp
Postat av: Linda 3-barnsmor

Jag är inget fan av plastleksaker! Oftast innehåller dem giftiga ämnen... Det finns jättefina träleksaker och förvara hellre barnens leksaker i korgar än i plastbackar. Barn behöver inte så mycket saker... Men jag vet att det är svårt när dem FÅR saker av andra. Men det finns mycket man kan göra/köpa själv oxå. Hellre få och bra grejor än många av dålig kvalité.

2011-12-28 @ 06:48:18
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

SOM SAGT ;-) jag är nöjd, barnen är nöjda och jag är ett stort fan av plastleksaker :-)



Sen ser det säkert mer ut än det är eftersom sakerna sorteras i olika lådor och de flesta lådorna är inte fyllda till bredden.

2011-12-28 @ 09:12:05
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Greta

Bara FÖR mycket!

Hatar plastleksaker...

Råder dig att använda mer naturmaterial.

Kanske kan waldorf inspirera?

2011-12-28 @ 22:10:15
Postat av: Linda w L2K

Vilket härligt barnrum!!! Verkligen ett kalasbra lekrum!!!



Och jag ser då inte var det är för mycket leksaker. Med tanke på att det är barn två och tre som leker där nu och dessutom ser det ju ut att vara en hel del böcker med! :-)

2012-01-02 @ 18:44:34
URL: http://www.lindaw.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback