Elaka människor

Fick en trevlig kommentar på senaste inlägget i den här kategorin. Detta inlägget (med bilder på min mage):

http://beckahbitch.blogg.se/2009/september/min-deg.html

Så här löd den trevliga kommentaren:

"Så jävla perverst. Har aldrig sett nåt liknande.
Men så är det ju inte normalt heller att gå upp 26,4 kg med bara ett enda barn i magen"

:-D

Nej, jag blir inte ledsen och jag tar inte åt mig hahaha. Jag bar en nästan 5 kilo tung bebis, en hyfsat vanlig födelsevikt på tvillingar - vad de väger SAMMANLAGT alltså när de föds ;-) Jag samlade mer vatten än en badbassäng och jag hade smärtor som gjorde att jag inte kunde röra mig utan fick hålla mig typ helt stilla halva graviditeten. På detta så är jag en sådan som bär mina barn långt fram. jag får en jättemage som putar rakt ut och då blir det en tom säck kvar efteråt, det går inte komma undan. En annan femma om man har en nätt, fint rundad vanlig mage istället för ett putande strut, då är det självklart att magen pyser ihop snyggt efteråt.

...dessutom är 25-30 kilo inte alls speciellt ovanligt och det är absolut inte onormalt på något sätt. Med ETT barn i magen ;-)



**************

Idag är det 3 veckor sedan jag födde barn :-) Jag har INTE orkat/hunnit/kunnat börja röra på mig ännu så det har inte blivit några promenader, men jag SKA :-) Så fort jag hinner så ska jag ta tag i det.


21 dagar (3 veckor) efter förlossningen

Vikt idag: 72,8 kg (-15,6 kg)

Slutvikt innan förlossningen: 88,4 kg
Inskrivningsvikt: 65 kg
Före-gravid-vikt: 62 kg

Målvikt: 58 kg ( 14,8 kg kvar)


Från och med nu kommer jag att börja avrunda till närmsta halvkilo. Så här:


Vikt idag: 73 kg (-15,5 kg)

Slutvikt innan förlossningen: 88,5 kg
Inskrivningsvikt: 65 kg
Före-gravid-vikt: 62 kg

Målvikt: 58 kg (15 kg kvar)



Kommentarer
Postat av: Carro

Personen är omogen och har för mycket fritid att spendera på skitsnack och det skriker okunskap över det hela.



För en gångs skull tog du det hela på ett bra sätt, ibland blir du arg eller skriver för många HAHAHA osv. Detta inlägget var bara klockrent :)

2009-09-25 @ 09:56:33
Postat av: Immi

Kram på dig!

Människor är bra dumma i huvudet emellanåt...

Jag kan ju säga att jag gick upp 30kg med mitt första barn... Med ETT barn i magen, och inte var han groteskt stor heller (under 4kg)...

Samlade på mig tokmycket vätska och hade ont så jag inte kunde röra mig något nämnvärt.

Sen dess har jag ju fått två till och gått upp flitigt i vikt de graviditeterna med, men tack och lov inte i närheten lika mycket som första, med tanke på att jag fortfarande har 20 extra kilo att bära på sedan första barnet :(

2009-09-25 @ 10:01:13
Postat av: Anonym

om du inte bryr dig varför skriver du ett helt inlägg om det? Alla kanske inte tycker att du är jättefin hela tiden men visst var det onödigt skrivet kanske men du är ju inte heller speciellt trevlig som lägger ut bilder på moder kakan.....som tur var fick du ju ta bort den :)

Man kan ju inte förvänta sig att folk ska skriva fina kommentarer jämt jag tycker att det blir nästan fjantigt när 15 skriver men du är ju jätte söööööööööööööt det känns ju inte så ärligt det heller alltid ;) men har man en så känd blogg som du har får man tyvärr räkna med "elakheter"

2009-09-25 @ 10:03:25
Postat av: mitha

Men herregud va tramsigt! Den människan som har skrivit det där är ju bara ute för att provocera....bra att du skiter i det!



KRAM

2009-09-25 @ 10:10:49
URL: http://himmelohelvete.se/wp
Postat av: Beckah

Anonym: Jättefin? Det finns väl ett mellanting också? Typ att inte skriva något alls istället för att skriva elaka saker bara för att jävlas. Känd blogg? men snälla lilla du, tror du har lite fel uppfattning om min blogg...

2009-09-25 @ 10:15:56
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jaherreminje...

2009-09-25 @ 10:23:50
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh någon som är avensjuk tror jag. Inte du alltså utan den som skrev kommentaren. HADE mer en gärna velat ha sån där baouta mage :-) , är man gravid ska det ju synas. Nu var det ju efter graviditeten bilderna var men ändå du födde ju nyss den magen kommer ju vara borta om 1-2 mån (säkert tidigare också), efter 3 barn säger det sig själv att magen är lite stor i början.

2009-09-25 @ 10:23:58
URL: http://www.studerandemamman.wordpress.com
Postat av: thile

Åh, kjære du, så ondskapsfulle enkelte mennesker er!!

URK Jeg har hatt den glede å se de flotte bildene av din fine mage. Du er bare så fin :o) Ikke bry deg om det.

Ha en herlige helg med dine 4 grabbar <3



KLEM

2009-09-25 @ 10:35:52
Postat av: Catrine

Själv gick jag upp ca 25 kg (vägde mig inte den sista veckan före FL), och då födde jag en unge på 3,7 kg. Anser det vara rätt normalt, även om jag så klart önskat att jag inte blev så stor. Fattar inte hur man ens kan skriva en sån kommentar.

2009-09-25 @ 12:41:05
Postat av: Filura

Herre gud och nånting annat säger jag bara! Hehehehe. Jag gick upp 24 kilo med Albin och 23 med Kristin. Dom vägde inte alls så mkt som din Elmer. Albin vägde bara 3680 gram, så då var jag väl grotesk då? Hahaha. Nåja. Skit i människorna som skriver såna elaka kommentarer!

2009-09-25 @ 13:44:38
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: Johanna M

Det enda såna människor vill är att vara dumma och de vet säkert mycket väl i sitt korkade huvud att det de skriver är rena rappakaljan. Jag tycker du ser helt normal ut, jag har ju inte heller själv en platt mage som i ungdomen efter graviditeterna. Inget jag tror är onormalt heller... :-)

Postat av: Sophie

Onödigt skrivet, har man inget annat än elakheter att skriva så är det bäst man ger sjutton i att skriva tycker jag. Tyvärr finns det många utav dom, som tror de är så anonyma bakom sin skärm och passar på att trycka ned någon annan eftersom de själva mår dåligt och vill att någon ska må lite sämre.

Iaf. Jag gick upp ca 20 kg under mina 4 senaste graviditeter. Man går ju ned allt sen! Jag väger mindre nu efter 6 barn, än vad jag gjorde innan jag ens blev mamma. :) Är nääästan nere på min normalvikt igen, idag väger jag 50 kg och jag tycker jag kämpat på bra med tanke på att ha 6 barn. :) Och jag är övertygad om att alla som vill gå ned sina gravkilo kan det. Känner en som gick upp 30 kg, hon har gått ner allt nu, och inte sjutton är det onormalt. Visst är det skönt om man klarar sig med 10 kg´s uppgång, men alla går inte upp så lite. Så länge man mår bra så är det ju helt oki!

Kram

2009-09-25 @ 14:51:47
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: carro

Vad menar anonym med detta?? "du är ju inte heller speciellt trevlig som lägger ut bilder på moder kakan.....som tur var fick du ju ta bort den"



Fick du ta bort en bild på moderkakan här på bloggen? Bdb? FL?

2009-09-25 @ 15:09:58
Postat av: Sophie

Sen undrar jag vad fan det är för äckligt med att lägga ut en bild på en moderkaka? Det är väl något helt naturligt.

2009-09-25 @ 15:20:55
Postat av: ida

Ja herregud.... undrar hur DEN personen själv såg ut? Jag gick upp 25 kg sist, och jag hade inte ens samlat på mig massa vatten o sånt. Mina värden o allt var SUPERNORMALA och JÄTTEBRA enlig både BM och personalen på förlossningen.... :-)

2009-09-25 @ 15:37:19
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Beckah

Carro; jag hade bilden av moderkakan med bland förlossningsbilderna inne i bilddagboken. jag tycker att det är absolut naturligt och inte värre än att ha bild på navelsträng, fosterfett och blod som typ ALLA har på sina förlossningsbilder. Men hur som helst blev bilden anmäld och borttagen för att den ansågs "stötande" :-) meganördigt...

2009-09-25 @ 17:44:57
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Amne herregud, fan va fega folk är och gömmer sig bakom "anonym". Har man nåt att säga ska man stå för det, annars = fegis! Jag är ganska normal, iaf i kroppen ;-) Gick upp 26 kg första grav (bf-9) och 29,5 kg andra grav (bf+4) (hur man nu kan gå ÖVER tiden med 2:a barnet och inte första!) Allas kroppar är olika och en del behöver gå upp mer än andra. Själv har jag slutat röka och hellre tar jag smällen själv och förstör min kropp än röker sönder min unge för att inte gå upp så mkt i vikt. Jag lovar att lägga upp bilder i min blogg sen på min kamp att gå ner efter denna grav ;-) kramar

2009-09-25 @ 19:13:53
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Gina

Men i så fall måste jag var jätte konstig och äcklig...gick upp 28 kg med milo och han vägde bara 3240 gr och 22 kg med lilla tuva-li och hon vägde endast 2310 gr...klart man ska gå upp i vikt när man är gravid...vad som är konstigt är om man tänker på vikt och sådant när man är gravid..

2009-09-25 @ 19:49:14
URL: http://ginamagnusson.babyblogg.se
Postat av: Jessica

Jag tycker det snarare är onormalt att gå up typ 6 kg, det är ju fint att få lite mage och att bebisen har lite utrymme, kul att se någon annans väg tillbaka efter graviditeten jag har oxå börjat min resa nu/pezz

2009-09-27 @ 08:06:34
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Anonym

Hur orkar människor!? Jag har 2 vänner som gick upp 32 resp. 36 kg med ETT barn i magen, barnen vägde dessutom 3,7 och 4,2 kilo när de föddes!

2009-09-28 @ 13:47:01
Postat av: Lollo

Jävla idiot som skriver sådan skit. Själv fick jag en jätte mage. Jag gick upp 26kg när jag var gravid. Min dotter vägde över 4kg när hon föddes. Jag bar henne högt upp. Jag kunde heller inte röra mig under min graviditet pga smärtor. Alla mina värden var normala. Det är säkert avundsjuka bara för att du har lyckats få bort den stora magen. Kram

2009-10-13 @ 13:20:05
Postat av: Amanda

Men varför i hela världen FINNS det folk som skriver elaka kommentarer på någons gravidmage? Det kan väl ingen rå för och dessutom borde ingen tycka det är äckligt. De som tycker det är det trots allt kan hålla tyst, för det hjälper ingen.



Att moderkakebilder skulle vara dåligt och att man inte kan förvänta sig snälla kommentarer är ju skitsnack. Man ska ALDRIG behöva lyssna på folk som säger att man är ful eller dum, inte i vardagen eller nätet. En moderkaka är naturlig, och vill man inte se kan man ju låta bli att glo.



Strunta i idioterna och lyssna på alla vettiga människor istället. Kram Amanda

2011-02-10 @ 16:40:17
Postat av: Louise - Theos mamma

Jag gick upp 33 kilo med min son :)

2011-04-22 @ 09:49:17
URL: http://louiselindberg.webblogg.se/
Postat av: Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

Jag gick upp 26kg med min son och tycker inte alls det är onormalt. :)

2012-03-31 @ 18:46:05
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback