Fetto - yes I am

Fetto är man och fetto lär man förbli :-) det finns alldeles för mycket gott att trycka i sig för att jag ska kunna tappa vikt.

Idag har jag ätit pizza till lunch, sen oxfilémiddag hos Mathias föräldrar med Ris a la Malta till efterrätt och sen fick vi tårta på det också som Mathias syster hade med sig.

Jag har lika tjock mage nu som typ i vecka 10 i graviditeten. ILLA! Det är ju för sjutton 8 veckor sen han föddes och jag har fortfarande inte fått tummen ur och börjat jobba på vikten.

Men nu har jag bestämt mig! Nu är det inget kul längre. Minst 3 dagar i veckan ska jag promenera. Direkt när jag lämnat Alvin på dagis så är jag ju påklädd och klar med Elmer i beco eller sjal - bara att traska. Måste bli av.

Jag har fortfarande bara gått ner 15-16 kilo och har ca 9-10 kilo ner till före-gravid-vikten på 62 kg. Sen därifrån ska jag ju ner till 58 kilo.

Vad är rimligt tidsmässigt? Vara nere på 58 till sommaren?

Med Alvin hade jag ju gått ner till inskrivningsvikten på efterkontrollen, dvs jag hade gått ner 19 kilo till efterkontrollen. Jag har efterkontroll om 2 dagar :-( fan va kass! Sen hade jag gått ner alla 22 kilona när han var 5 månader gammal. Elmer är 2 månader nästa vecka...


Prick 8 veckor efter förlossningen


Prick 1 vecka före förlossningen - v. 38+2 - kolla ANSIKTET! Jisses!


NEEEEEEEEEEEJ jag vill inte höra att det inte alls ser så farligt ut och att jag inte alls är jättefet. Jag VET att det finns massor av folk som är mycket tjockare utan att ha fött barn nyligen men det handlar inte om det. Det handlar om att jag inte trivs, hatar att se ut så här. Min inre bild är en helt annan så jag blir lika förvånad och nedstämd varje gång jag ser mig i spegeln.



För 1 år sen såg jag ut så här:

 




Så tror jag att jag fortfarande ser ut, alltså min inre bild av mig själv ser ut så där... spegelbilden säger något heeelt annat...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vet alltför väl hur du menar!

Har inte heller kommit ner i vad jag vägde innan och alla bara bräker "Men du har ju nyss fått baaaarn"

Ja, so??

Jag vill ändå vara smal och inte se ut som en jävla sumo.

2009-10-31 @ 22:35:51
Postat av: thile

Men jeg er sikker på du fikser dette, vennen. Forstår godt du vil ned til ihvertfall 60-62 kg.

Det er bra? Hurra for deg! Fint du hat bestemt deg for og mosjonere, ved å gå turer med Elmer <3.

Stå på, vi pepper deg, vennen. Klem.

2009-10-31 @ 23:04:49
Postat av: Hanna

Förstår preeeecis hur du tänker och hur du känner dig. Är i samma sits. Kan vi inte gå ner tillsammans? Alltså coacha och peppar varandra här på bloggen? Hur lång är du? Och vad ligger ditt BMI på? Och midjemåttet? Håller tummar och tår och önskar som sagt jag hade någon att gå ner tillsammans med. Mycket lättare tror jag...

2009-10-31 @ 23:51:55
Postat av: Maria (bei bei)

Jag känner så väl igen mig. Fick också mitt tredje barn i början på september och kroppen är långt ifrån där jag vill. Eftersom jag är snittad (för 3:e gången) så bör jag inte springa eller träna på gym på 6 månader efter förlossningen, så jag kan bara ta promenader. För en månad sedan bestämde jag mig för att sluta äta godis, glass och snabbmat helt. Jag unnar mig fika om någon bjuder mig på det, men jag köper inte hem eller bakar.

Jag gör också som du, går när de två stora är på dagis.

Jag längtar tills jag kan ta på mig träningskläderna och verkligen få träna hårt. Ska köpa mig ett årskort på friskis efter jul. =) Nu jäklar ska magen bort!



Många kramar från Maria

2009-11-01 @ 08:31:03
Postat av: Erika

Åååå vill också ner till min normala vikt fick barn 31 augusti 09 så hon vart 2 månader igår. Med sonen som kom 08 gick ja ner allt direkt och mer till å med så ja vägde 63kg min mål vikt e 65kg så ja gick ner mer. Men nu väger ja 71kg och är 169cm fan ja e så missnöjd. Och precis som dig så ser har ja en självbild men den ser ja ju inte när ja tittar i spegeln. =( När dottern låg i magen så vägde ja 90kg så ja har ju gått ner en del men ja ser bara mig själv som en degbulle nu typ. As jobbigt.. Haha nä måste som du ta tag i detta nu..



Ja nominerade din blogg för ja gillar den som fan..

2009-11-01 @ 08:38:56
URL: http://amorficlya.blogg.se/
Postat av: Jelika

Du kan ju alltid börja med att lägga upp delmål :-)

Mitt mål är att komma i mina favvobyxor till våren. Till sommaren vill jag ha nått mitt mål med vikten!

2009-11-01 @ 10:10:31
URL: http://jelikas.blogg.se/
Postat av: Trollis

Det är svårare juh fler barn man får. Det tycker iaf jag. Var lätt efter första och andra, men gick utför efter 3:an...Svårare att få ned magen, även om kilona minskar...

Jag tror på att du ska lyckas! Det är viktigt att trivas med sig själv! Massa pepparkraamar!

2009-11-01 @ 10:11:45
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Rebecca

Jag vet oxå hur det känns. Jag har inte gått ner så fort som till efterkontrollen (gått upp 26 resp 29,5 kg) Ville gå ner till dopet vid 3 mån men så blev det inte heller. Det tog kanske 4-5 mån att gå ner 29,5 kg. Denna grav (snart v 15 har jag fan gått upp nästan 10 kg redan (!) Fast jag sa att jag INTE skulle....Är 173 och startade denna gånegn på 60 men startade på 58 förra gången så där nånstans ligger jag. Alla säger att jag är sååå mkt finare nu.....ja eller hur!!! Vafan. Tyvärr kommer inte viktnedgång räcka för min del, behöver göra bukplastik (+bröstlyft) om jag ska bli något som kallas nöjd. Hejar på dig =)) Kramar

2009-11-01 @ 10:22:20
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: sofie

tjo!

va fin du är i ditt "vanliga jag" har blivit så van vid att se dig gravid eftersom jag börjde följa din blogg när du var gravid och du var lika fin då med! kämpa på och skippa godis, kakor och sånt osså ut o rör på dig så ska du se att de försvinner!

2009-11-01 @ 10:23:07
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: Karin

Förstår dig precis. Been there!! LCHF is tha shit ;-)

2009-11-01 @ 11:38:11
Postat av: Pauline

Jag ser ju ut som du nu utan att ha fött barn..jag mår med dåligt när jag går förbi en spegel...det är skit..är inte van vid att se mig såhär...brukarinte se ut så här...men har slarvat och får skylla mig själv...jag kan inte heller låta bli att trycka i mig allt det goa....jag vet hur du känner det...och alla som säger till en att du är väl inte överviktig..eller hur...men jag känner så även om folk inte fattar det...så jag ska inte säga detta till dig som jag själv inte vill höra...allt jag kan säga är att vi kan vi med...vi ska gå ner och må bättre...känna oss fina....sluta självplåga oss....vi kan och vi vill...kram till dig.../Pauline

2009-11-01 @ 15:27:20
Postat av: Beckah

Pauline - jag kan inte heller låta bli allt gott :-( i hela mitt liv har jag kunnat äta precis vad jag vill och när jag vill och hur mycket jag vill utan att ett gram fastnat. Nu är det plötsligt inte så längre och jag har ingen aning hur man lever på något annat sätt än som jag gjort :-(

2009-11-01 @ 15:33:06
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men alltså, det förstår man ju att man inte har lika mycket tid till sig själv när man fått tre barn. Jag trycker i mig onödigt socker för att öht orka. Visst det blir ju n ond cirkel, men just nu orkar jag inte ta mig ur det. Jag vill inte banta när jag ammar heller förresten, vem vill att tungmetallerna släpps ut i bröstmjölken?

2009-11-01 @ 16:44:16
Postat av: Pauline

Precis så är det för mig med...fattar inte vad som har hänt...kan inte gå ner i vikt på samma sätt som innan heller..kan heller inte äta som jag gjorde innan heller...men för att lyckas måste man nog ta ett stryptag om sig själv och köra på...styrkekram till dig...

2009-11-01 @ 18:22:13
Postat av: myah

Du satter ord pa den dar kanslan att man har en inre bild av sig sjalv som inte stammer med verkligheten... jag gar inte ner i vikt pa det sattet som jag gjorde nar jag var 25 ... men min bild av mig sjalv ar en snygg tjej ...(oh deary) ser mig sjalv pa bilder och tanker vem ar det?? inte kul..... MEN imorgon borjar jag leva halsosamt. 10 kilo fixar jag till jul...lol/

2009-11-01 @ 21:05:07
Postat av: Anonym

Jag håller också på med att försöka ta mig ner i vikt nu efter mitt andra barn fötts. Han är 8 månader och hittills har jag gått ner 25 kg, och med förhoppningar på 10 kg till. Me de här sista är sega! Varför inte testa någon diet - där du FÅR äta mat, typ Viktväktarna eller LCHF?

2009-11-02 @ 07:04:32
Postat av: jessica

Känner lika dant. förra gången gick jag upp 19 kg och hade gått ner allt efter 4 veckor. nu gick jag upp 18 och har fortfarande 5 kg kvar och det har gått 6 veckor. vet att vissa säger att man är smal och andra är större men man jämför sig ju med sig själv så jag förstår dig

2009-11-02 @ 11:03:52
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Sofi

9månader tar det att gå upp, så 9månader får det i alla fall ta att gå ner :) Du är lätt i form till sommaren!

2009-11-02 @ 19:05:07
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/
Postat av: Anonym

yes you are...

2009-11-03 @ 14:15:07
Postat av: Beckah

Anonym; tackar!

2009-11-03 @ 14:48:00
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Johanna ♥ Minna

En fråga som kanske verkar weard, men tycker du att man blev större snabbare med andra/tredje barnet än första?

Blev du större med 2:an och/eller 3:an än första barnet?

Är det svårare att bli av med graviditetsvikten med 2:a, 3:de barnet än första?

2009-11-07 @ 21:43:29
URL: http://salkert.se
Postat av: jessica

Har det hänt något mera på operation återställning?

2010-01-09 @ 13:56:35
URL: http://metrobloggen.se/fitmom


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback