Hur man går ner i vikt :-)

Jag har bara vackra systrar, men nu tänkte jag visa min snygga storasyster Angelica som är 3 år äldre än mig. Jag är en mycket stolt lillasyster ♥ ♥ ♥





Angi har gått ner 37 kilo på 12 månader! ♥


"Hemligheten är att jag slutade med allt vad bantning heter och äter precis vad jag vill när jag vill, äter jag ute nu äter jag enbart det som e gott men i lagom mängd"

Dvs samma "diet" som JAG! :-D Jag har gått ner 35,5 kg sen precis före Elmer föddes, 24 kg sen efter han föddes.


ÄT, folk! Vi lever bara EN gång, utsätt inte dig själv för äckligt pulver, bantningspiller och annan skit. Sitt inte och dreggla över en tårtbit du inte "får" äta. ÄT den för fan :-D



***********

Fick denna kommentar:


"Kan man få se en "före-och-efter-bild" på din syster? (Så du inte luras!!!)"


Hahaha :-) Inte för att jag förstår vad jag skulle få ut av att "luras" men för sakens skull kan jag väl visa en bild tagen för ett år sen på Angi och Elmer. Det finns "värre" bilder, men det får räcka med denna:





Sorry Angi ;-) du gillar säkert inte att jag la upp den ;-)

Kommentarer
Postat av: Martina

Heja!!

2011-09-10 @ 09:16:06
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Therese - mamma till Adrian

Haha, önskar den metoden funkar för mig :P Men nope. Fettet sitter där det sitter och jag orkar inte träna :P

2011-09-10 @ 09:21:19
URL: http://lutzia.blogg.se/
Postat av: Tessan

OMG vad duktig!! Vilken jätte skillnad :)

2011-09-10 @ 09:22:38
Postat av: Annica

Shiiit vilken Snygging !!!

2011-09-10 @ 09:30:03
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: thile

STRONG!!! Heia, heia..<3<3<3

2011-09-10 @ 11:38:13
Postat av: Mudhoneys

Men vilket jävla hån mot matmissbrukare! Alla KAN inte tänka så. Det är som att säga åt en alhoholist att bara dricka i lagom mängd och sedan är det lugnt. Jag har också gått ner ca 45 kilo men jag var tvungen att räkna kalorier för jag KAN inte hejda mig själv annars. Så fort jag slutade räkna så började jag gå upp igen. Det är en ständig kamp för att inte gå upp allt igen. Jättekul för din syster att hon har gått ner, det är ett helvete att väga för mycket.

2011-09-10 @ 11:55:40
URL: http://mudhoneys.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

:-)

2011-09-10 @ 11:58:07
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Vickan - allt i rosa

Välkommen till den rosa sidan www.alltirosa.se

Vi har samlat över 6000 produkter, allt i färgen rosa!

2011-09-10 @ 12:03:18
URL: http://blogg.alltirosa.se
Postat av: Pia

Var ju duktigt gjort av syrran att gå ner så mycket i vikt. Du har ju också varit duktig! Har du inget före och efterfoto på er att lägga ut? Har ni tränat mycket? Jag försöker också att gå ner i vikt och har hittills tappat 13,5 kg på drygt 3 månader. Jag äter ju också vad jag vill, men kan ju på långa vägar inte äta så mycket som jag skulle vilja. I dag blir det blåbärspaj och vaniljsås till eftermiddagsfikat :)

2011-09-10 @ 13:24:04
Postat av: MS

Kan man få se en "före-och-efter-bild" på din syster? (Så du inte luras!!!)

2011-09-10 @ 15:36:27
Postat av: T

Jättebra jobbat båda två. Va bra att ni hittat en metod som funkar för just ER. Den kanske inte funkar på alla.

2011-09-10 @ 15:51:56
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Så du menar att "äta varierat och i lagom mängd" inte funkar på alla? Hmmm...

2011-09-10 @ 15:53:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Dorro

Hejsan =) Surfarde omkring för att leta efter nya roliga intressanta bloggar att läsa, fastnade direkt vi triss i gossar, För det har jag nämligen med =)

Visst är det underbart, men vissa dagar känner man att man lever hahaha.. Följa varandra på bloggloving?

2011-09-10 @ 16:40:57
URL: http://apartofdorro.blogg.se/
Postat av: MS

Jag vet att du inte luras! Bara kul att få se en "före-bild" också. Jag tycker alla som går ner i vikt är superduktiga. Jag kämpar, men här händer ingenting...

Det jag undrar är lite mer vad ni äter? Och om ni även motionerar? För är det inte så att man måste äta mindre än vad man förbrukar (rent kalorimässigt). Alla experter säger att man ska äta nyttigt och varierad kost med riktigt fett (inte light). Men om man ska tro på din metod så verkar man kunna gå ned på lightcola, skräpmat, godis, vin och annat. det kanske funkar men då måste man väl motionera därefter?! Ge mig dina (och syrrans) bästa tips, tack Beckah!

2011-09-10 @ 17:48:36
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hur Angi gör kan jag inte svara på men jag rör mig absolut inte en millimeter mer än nödvändigt och är latast i världen. Jag äter precis vad som helst jag vill.



Exempel från veckan:



Onsdag:

Burger King - Whopper, strips, cola + chillicheese.

Vaniljpudding med grädde.

En näve godis.

En banan.



Torsdag:

French Hotdog+ cola

Morotskaka

Choklad

Vaniljpudding med grädde.

3 knäckebröd med ost.



Fredag:

Hemmagjorda köttbullar (massor), pasta, gräddsås, grönsaker.

Godis

Vaniljpudding med grädde.

Ett päron

6 st små muffins (Hägges).



Lördag (hittills):

Hemmagjorda köttbullar (massor), pasta, gräddsås.

Vaniljpudding med grädde.

Kotlett, potatis, brunsås, grönsaker, Coca cola.



Varje dag är det också ett helt gäng koppar kaffe med mjölk och många liter vatten.



Jag har säkert glömt en del på listan ovanför och JA jag äter nyttigare saker än så här också ;-) men just dessa dagar har det sett ut så här. Ibland nyttigare, ibland ännu onyttigare.



Jag äter inte frukost utan brukar äta första gången på eftermiddagen men sen äter jag gärna ända fram tills jag går och lägger mig. Oavsett det är kl 22 eller 02 på natten. Jag lägger mig alltid mätt.



Jag är 167 cm lång och väger 53 kg.

2011-09-10 @ 18:13:44
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tessan

men alltså det handlar ju oxå om man har hög eller låg förbränning, nu har jag en medicin som gör att jag har lägre fettförbränning och har därmed betydligt svårare att gå ned i vikt än tidigare....

2011-09-10 @ 19:04:41
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag har låg ämnesomsättning. Så låg att jag fått utredas för hypotyreos. Jag borde vara tjock i såfall. man kan inte skylla på det.

2011-09-10 @ 19:10:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tessan

Klart man kan "skylla" på det för i mitt fall beror det på det. Nu har min kropp blivit helt annorlunda än tidigare. Det är ju mer ovanligt att man går ner i vikt som du gör!

2011-09-10 @ 19:23:55
Postat av: Tessan

Sedan om det beror på naturligt lågämnesomsättning eller pga av mediciner kanske kroppen reagerar olika!

2011-09-10 @ 19:25:37
Postat av: yasmine modell mamma och fru

man ska äta allt som är gott.

2011-09-10 @ 19:33:26
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Karro

Jag tänkte precis, vad smal hon blivit din syster eftersom jag sett henne på bild här innan i bloggen.. Men kul för henne :-)

2011-09-10 @ 19:34:00
Postat av: MS

Nu är det jag igen...

Tack för att du delar med dig! Jag är mäkta imponerad att du äter som du gör och ändå har gått ner så mycket(och håller vikten!) Detta får mig att fundera vad jag gör för fel... Jag äter t.ex alltid havregrynsgröt till frukost, ibland med macka/knäcke eller ägg. Sedan tycker jag att jag äter ganska nyttigt resten av dagen och cyklar och promenerar. Inte varje dag men nästan. Kan du inte skriva lite om hur du åt innan, och vad den stora förändringen är. Kanske åt du större portioner innan eller är det så enkelt att din nuvarnde medicin gör att du inte känner hunger eller påskyndar förbränningen? NÅGOT har ju hänt!

2011-09-10 @ 20:11:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag har alltid sett ut så här och ätit vad jag vill :-)



...UTOM när jag är gravid eller ammar! För då äter jag frukost, lunch, middag osv. som normalt folk :-) då blir jag tjock. Har gått upp 20-30 kilo vid varje graviditet och när jag slutar amma och börjar äta min vanliga "diet" utan frukost osv. så går jag ner till min normalvikt igen.

2011-09-10 @ 20:18:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Pia

Jo, oftast går man ju ner graviditetskilona efter forlossning och amning. Jag trodde att du hade bantat. Men din diet är inget att hurra över. Själv gick jag med i viktklubb med aftonbladet och det är det bästa för mig. På 13 veckor har jag tappat 13,5 kilo. Där får man hjälp med hur mycket man får ätäta att a och hur många kalorier det är i olika livsmedel. För att jag ska tappa 1 kg i veckan får jag bara äta 1300 kcl per dag, men får en massa extra kalorier att äta efter utförda aktiviteter. Allt står så klart och tydligt där på sidan, så följer man det ( vilket är riktigt kul ) så går man garanterat ner. Under 5 veckors semester sket jag i chemat och tokåt glassar och chokladbitar ( som är min passion ) och gick upp 1,9 kg, vilka jag gjorde mig av med första veckan när jag började igen. Jag rekommenderar verkligen detta. Har tidigare kunnat banta 3-4 veckor som mest och gått ner mellan 4-6 kilo, men inom 1 månad har dom kilona och några ytterligare tillkommit. Det braiga med viktklubb är också att man verkligen kan se till att man får i sig rätt mängd näring. Och priset är inget som skrämmer. Hoppas nån nappar!

2011-09-10 @ 20:38:44
Postat av: Annelie

Bra jobbat av syrran! Jag äter...allt men inte går jag ned för det =( Fast jag äter nog lite för mycket mat och allt hamnar på magen. Har delade bukmuskler också så det blir 10ggr värre då =( Äter inte så mycket godis och sånt utan det är maten jag äter för myckt av. Men jag ska ta tag i det och börja med promenader och att äta mindre...man behöver inte ta två portioner =/ Behöver minst gå ner 10 kg så vi får väl se om jag lyckas...eller jag SKA lyckas rättare sagt ;-)

2011-09-11 @ 00:35:53
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Men fy fan va tråkiga ni är som ska komma in hit och vara negativa, "hån mot matmissbrukare" "funkar verkligen inte för alla". Nehe och? Kan vi inte vara glada för Beckahs och hennes systers skull att det fungerar då?



Så jävla tråkigt att det alltid ska kommenteras massa negativit här inne, tacka gudarna för att mesta delen av dina läsare är glada Beckah <3

2011-09-11 @ 02:45:30
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Annelie; yes! Jag vet vad du menar!



Jag har också diastasis recti (delade magmuskler) och det finns verkligen inget stopp då, det får plats hur mycket som helst typ. Jag kan dock inte äta så det tar stopp för då får jag jätteont. Jag har kraftigt delade magmuskler - så pass att jag ska sy ihop dem här senare i höst.



***



Lägger till in listan över gårdagens matintag:



En till omgång Kotlett, potatis, brunsås.

4 små muffins (Hägges)

4 Ballerina-kakor

1 päron

2 glas mjölk.



Sådär, nu är listan klar över vad jag åt onsdag - lördag.

2011-09-11 @ 08:32:36
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda w L2K - Från botten till toppen...

Så jäkla bra jobbat, av både dig och syster!!!



Och säger som jag sa på facebook, det finns ett sätt att leva och äta som inte är diet, tallriksmodellen heter det!



Om man dessutom tar sig tid att äta i lugn och ro och tugga ordentligt så gör det massor! Vätska är också ett stort måste!

Så klart alla kan bara man ger sig sjutton på det!

2011-09-11 @ 08:46:43
URL: http://l2kw.blogspot.com
Postat av: Mudhoneys

Ja, det är ett hån mot matmissbrukare. "Sitt inte och dreggla över en tårtbit du inte "får" äta. ÄT den för fan :-D" Problemet för matmissbrukare är ju att man inte KAN stanna vid EN bit. Det är som att jag skulle sagt åt Beckah att rycka upp sig och vara glad när hon var i sin svarta period. Vissa saker kan man bara inte styra över hur som helst. Jag måste kontrollera mitt matintag på samma sätt som Beckah måste kontrollera sitt psyke med mediciner. Jag menar inte att vara negativ, jag menar bara att man kan tänka ett steg längre ibland. Speciellt när man hela tiden ber alla andra att göra det när det gäller ens egna bekymmer... Men ta inte diskussionen då, håna och ignorera den för att du inte kan relatera till den, det är ju så det brukar se ut i den här bloggen.

2011-09-11 @ 17:48:41
URL: http://mudhoneys.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hehe min diet ser typ ut som din. Ingen frukost, äter första målet på dagen sent och en massa skit slinker ner (mest ofrivilligt=)). Jag är ett fetto när jag är gravid för då kan jag inte äta så men blir smal efteråt igen. Grattis till smala kroppar=)

Postat av: Tessan

Precis mudhoneys, kloka ord....ja Beckah kunde väll knappast ha "ryckt" upp sig från sin bubbla? Hon har INGEN förståelse för andra men händer det henne något så ska alla fatta att det är inte bara att RYCKA upp sig, Jag kanske kan rycka upp mig när jag ä'r deppig JAG kanske tycker det är en inställning man har som man kan ändra? Men jag förstår att alla är olika och jag kan bara uttala mig utifrån mig själv och mina erfarenheter. Förstå att andras kroppar fungerar inte som din, as simple as that!

2011-09-12 @ 11:12:46
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vänta lite nu...



Jämför ni ett MISSBRUK med en SJUKDOM?



Hoppas verkligen jag missförstått...!

2011-09-12 @ 18:06:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kaiza

Missbruk är allt som oftast en (beroende)sjukdom. Kolla diagnosmanualen DSMV.

2011-09-12 @ 21:56:19
Postat av: Kaiza

Det finns alltså olika orsaker bakom matmissbruk och väldigt många av dessa beror på ett beroende i någon form och ett beroende är en sjukdom. Sockerberoende klassas lika starkt som heroinberoende.



Sedan finns det matmissbrukare som överäter pga psykiska orsaker och kan därmed utveckla ett beroende. Men kanske har lättare att ta sig ut sitt matmissbruk med rätt typ av hjälp.



Det finns också nöjesätare, som glufsar utan egentlig orsak och inte har jättesvårt att ställa om.



Det finns också personer med hormonell instabilitet som inte kan av att gå ner i vikt utan hjälp pga just det, sjukdom.



Så ja, du har uppfattat saken helt rätt. :-)



2011-09-12 @ 22:00:43
Postat av: Ida

Hon som tydligen vet allt har talat igen ! :-s sjukt o sorgligt !

Och det är klart att man kan jämföra missbruk o sjukdom , halloo ! Du missbrukar oxå mat o din kropp genom din sk diet .

Om du frågar en dietist om det är ok att vräka i sig godis till frukost el fyra muffins till lunch, så vet du nog vad du får för svar ... Löjligt !

2011-09-12 @ 23:15:25
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Exactly my point!



Jag är beroende av socker, koffein, nikotin. Det är ingen sjukdom.



Jag VÄLJER att missbruka mat när jag äter chips till frukost. Jag VÄLJER att hälla i mig kaffe och trycka i mig hamburgare.



Jag väljer INTE att vara Bipolär eller Borderline.



Min mamma är alkoholist and there's no fucking way in hell att någon skulle kunna övertyga mig om att det är en sjukdom!

2011-09-12 @ 23:29:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Catta Ödling

satan vad duktiga brudar ni är <3

2011-09-13 @ 10:22:34
Postat av: Kaiza

Nej men om DU inte anser att beroendesjukdomar eller ätstörningar hör till gruppen sjukdomar får det stå för dig. DSMV säger något helt annat.



DU kanske anser att du är beroende av socker- men enligt definitionen och diagnoskriterierna är du det inte.



Bara för att du väljer att vräka i dig chips betyder det inte att du är beroende.



Din mamma väljer inte att vara alkoholist- men hon väljer att dricka.

2011-09-13 @ 15:44:28
Postat av: Micke

Härligt med nån som verkar ha en SUND inställning till mat.. man behöver faktiskt inte hetsbanta för att gå ned i vikt. "allt med måtta" fungerar utmärkt!

2011-10-13 @ 16:15:26
URL: http://www.ganerivikt.se
Postat av: Philip

Imponerande måste jag säga! Att gå ner i vikt är enkel matematik, kcal in och kcal ut. Det är helt rätt att man kan äta "skräpmat" och ändå gå ner i vikt så länge man inte äter för mycket.



Grattis!

2011-11-04 @ 12:06:46
URL: http://xn--gneriviktsnabbt-hlb.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback