Present! :-D

Åh jag mår så oförskämt bra (med smärtstillande, ska tilläggas)!

Kan inte fatta att det bara är två dagar sen jag gjorde en STOR operation! Vad jag förstått så ska man inte ta mig som standard, så om du ska göra en sån här operation - ta inte förgivet att du mår lika bra efteråt (om man ska tro kommentarerna jag fick innan operationen). Men jag tycker ABSOLUT du ska satsa på det och sträva efter det. Jag är väldigt övertygad om att min positva inställning ligger bakom detta!

Det gick bra att hämta barnen på dagis och jag och syster A kom överens om att jag stannar hemma idag och sen hörs vi imorgon om hur jag mår och om jag ska komma till Borås. Just nu är det värre för min mage att jag kör bil än att jag tar hand om barnen hemma. Fick en kommentar om bilkörning och mina tabletter och där är det helt lugnt, jag är van att köra på medicin (så illa det lät hehe) och kör inte det minsta sämre och har inte sämre reaktionsförmåga osv, däremot känner jag själv att jag kör sämre med gördel och stelhet nu och helst bör vänta någon dag innan jag ger mig ut på någon längre tur. Vi får se hur det blir.

Jag gick hem med barnen och stoppade i dem micro-mat och själv har jag kört med NOKA (Tack gode Gud för NOKA, det är verkligen SUPER i det här läget!). Sen fick barnen ta en snabbis i badet innan de la sig. Imorgon blir nog jobbigare så jag hoppas att M kan ta pojkarna framåt kvällen, annars tar han dem på söndag har han sagt.

Jag kunde till och med bära Elmer från badet till sängen och näää det är ingen fara - jag lovar - det KÄNNS direkt om man använder magen minsta lilla efter en sån här operation! Jag bar med tyngden på armar och ben istället. Efter ett kejsatsnitt brukar det ju heta att man inte ska bära något som är tyngre än bebisen och ja, det har jag ju hållt nu ;-P fast bebisen väger rätt mycket. Han har vuxit ENORMT bra det sista och är på god väg mot 14 kilo :-o med andra ord var det såklart som vanligt; en Elmergrej!!! Unge! Han växte dåligt ett drygt halvår bara för att skrämma sin nojiga mamma ;-) På tisdag ska han till Borås för kontroller så då får vi se hur det ligger till med vikt och längd.

Ah, rubriken till detta inlägg ja :-D hahaha du undrade säkert vid detta laget om jag skrivit fel ;-) Det hade jag INTE för det var det bästa och viktigaste med det här inlägget!

När jag kom hem igår hittade jag två mycket mystiska presenter i brevlådan! Choklad och plåster UTAN inslagning, utan att det var adresserat till mig - MEN från en av mina käraste nätvänner - I STOCKHOLM! Blev NÅGOT fundersam :-D men Linda hade busigt nog fixat hit dessa gåvor :-D

Tack underbaraste du, du finns alltid där som en sol och uppmuntrar mig, du är fantastisk, hoppas du vet det?




<3 <3 <3



Kommentarer
Postat av: Linda W L2K

<3 <3 <3

2011-11-05 @ 00:04:04
URL: http://l2kw.blogspot.com
Postat av: Anonym

Roligt att du mår bra!

Klokt att inte köra bil - gördeln låter jobbig i bilkörningssammanhang.

Själv har jag varit med om kejsarsnitt - och det verkar som att DET är värre. I allafall fick jag inte lyfta och bära efter den. 4 veckors restriktioner. Jag trotsade lite och fick infektion i såret - ärret är inte snyggt kan jag lova.



Bilkörning och medicin - visst är det individuellt. Ändå klokt att hålla sig från ratten med Tramadol i kroppen.Vitsen är ju just att man kanske inte kan bedöma sin reaktionsförmåga med den medicinen.



Var rädd om dig några veckor nu - det tjänar du på. Snyggare läkning om man ger sig till tåls.

2011-11-05 @ 06:08:43
Postat av: Veronica

Stark jobbat! =)



Måste bara säga att jag inte förstår hur folk kan jämföra denna operation med ett KS. Fick själv min son med KS, min smärta var minimal och var fort på benen. Bar tyngder rätt fort efter och mitt ärr är snyggt MEN det är olika ingrepp för tusan ;) Varför tog jag då upp mitt KS? Jo för att det är som Beckah skrev tidigare, smärtan är individuell! Och jag tror precis som Beckah, att det blir som man gör det till. Stark kämpat Beckah, du såg hyfsat fräsch ut på korten dessutom.

2011-11-05 @ 09:33:39
Postat av: thile

Det er vel bra vi gir uttrykk for omsorg for deg? Det er det jeg har gjort. Jeg har også gjort en stor bukoperasjon, og jeg kunne ikke og fikk ikke bære rundt, på noen eller noe.

Men jeg er glad du har det så bra!



<3

2011-11-05 @ 18:28:03


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback