Reaktion på Kåvepenin

Smågrabbarna är på dagis och jag sitter med min frukost (massa kaffe) :-) men det är inte så lyxigt som det låter för jag har faktiskt en del plugg att ta tag i med matten och spanskan. Bäst att passa på INNAN terminen börjar.

Nu har jag ringt Borås också och pratat med en av Elmers sköterskor och berättat om prickarna eftersom jag förstått att det antagligen är en reaktion på Kåvepeninet. Många skrev det igår och jag Googlade mig till att det inte är allt för ovanligt med en reaktion EFTER avslutad kur (hade aldrig hört talas om innan, verkar skumt).

Sköterskan sa i princip på en gång att det antagligen var en reaktion på penicillinet och sa att jag ska höra av mig om det blir värre, påverkar andning osv, ja tecken på en kraftigare reaktion alltså. Hon ska berätta för Elmers läkare imorgon när hon är tillbaka också.

Prickarna då? Jo de finns kvar men är väldigt bleka. Han verkar må bra i övrigt och har ingen feber eller sådant och är nu som sagt på dagis då.


Kommentarer
Postat av: Sara

Precis så fick ju Leo med efter två doser och vi fick åka in med honom då ju så han fick kortison. men kuren skulle fortsattas, men utan resultat. :(

2011-01-03 @ 09:57:30
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: Sofi

Fick lilknande utslag av det jag med. Över hela kroppen förutom ansiktet och rumpan Kliar som attan gjorde det. Fick en kortisonspruta (men det var i USA det).

2011-01-03 @ 09:58:51
URL: http://mssofi.blogspot.com/
Postat av: Sandra Michelle

Nu när du säger det, så fick min dotter exakt likadana utslag när hon fick en kur med Cefamox (penicillin). Hon fick en dos och bara efter en liten stund kräkts hon och var full av utslag, främst på magen. Pratade med läkare som sade att det var en reaktion på penicillinet.

2011-01-03 @ 10:10:22
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: pojkmaffia

det är bra att du skriver ut det =) då har man lärt sig något nytt och bra att ha den kunskapen i ryggen framöver <3

2011-01-03 @ 11:52:52
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har också fått sådana reaktioner av penicillin både som barn och vuxen.

2011-01-03 @ 12:25:06
Postat av: Lina

Har också fått prickar efter en avslutad kur. Min läkare sa då att så länge penicillinet verkar så får man inga prickar, utan de kommer efteråt istället.

2011-01-03 @ 12:41:33
Postat av: Erika

Min dotter fick en jättereaktion på Amoxin, men det tog ett tag innan jag väl fick tag på en läkare som fatta vad det va o fick ny kur för att få bort utslagen. Hela hon blev som ett stort utslag till slut o såg helt hemsk ut. Men först visste dom inte vad det var då reaktionen kom över en vecka efter avslutad kur...

2011-01-03 @ 13:57:23
Postat av: thile

ღ♡ღ (。◕‿◕。).ღ♡ღ

2011-01-03 @ 14:46:01
Postat av: Paula

De kan vara en additionsreaktion också, jag är extremt allergisk mitt börja oxå så som du beskriver. Idag kan jag inte ens öppna flaskan utan att bli sjuk.

2011-01-03 @ 15:23:03
URL: http://Paulizen.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Jag är en sån som ofta får öroninflammation, och jag fick första gången Kåvepenin när jag var 6 år. Då gick det bra men när jag var 12 så fick jag Kåvepenin mot öronen igen. Efter 5 timmar låg jag på soffan med klåda och var helt rödprickig över hela ryggen ovh händerna. Så då åkte vi in till sjukhuset och där konstaterade dom att jag blivit allergisk mot Kåvepenin. Dock är jag glad för om jag får öroninflammation igen får jag dricka något gott rosa (kan inte svälja tabletter) istället för Kåvepeninet som smakar apa. :D

Kram

2011-01-03 @ 16:48:22
Postat av: Pernilla

Sonen fick likadana prickar som Elmer. Var till läkaren med honom och det var svårt att säga vad det var. Antingen reaktion på Kåvepenin (ätit 3 dagar innan utslagen kom) eller 3-dagarsfeber. Tyvärr kunde inte läkaren säga i och med att utslagen liknar varandra. Och båda stämde i tid. Men sedan dess har han fått annat antibiotika vid öroninflammation och inte fått någon reaktion.

2011-01-03 @ 19:29:55


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback