Ja jag är lättprovocerad...

Kommentar till Inlägget  "Ja, jag har ställt diagnoserna själv - SJÄLVKLART"


"Nopp, svaret duger inte, finns inte mycket du kan göra för att det skall duga, dom få saker som bevisar lär du ändå inte göra:)
Handlar i grunden om att jag tror att du ljuger, jag tror inte att du har alla diagnoser, tror inte att du äter alla piller du säger dig äta eller att du har det så hemskt illa som du beskriver i bloggen:)

Jag tror att du hungrar efter uppmärksamhet, tror du hungrar så mycket så att denna blogg har stigit dig över huvudet, du har hela tiden knuffat sannings gränsen längre och längre bort, det blir en självuppfyllande profetia för dig, att du har problem tvivlar jag inte det minsta på, men att dom är så illa som du beskriver har jag sedan länge lagt ner o tro, dina bekymmer är andra än dom du så frekvent beskriver.
Du hänvisar till din blogg och att det skulle vara bevis nog, jag gör det samma, hänvisar till din blogg och följer en röd tråd där du leker läkare och översittare och en fasligt massa andra saker, inga bevis på din sjukdomsbild, bara att du är allmänt störd."


Hm... "Allmänt störd" - är det en diagnos du ställer nu (vilken festlig ironi isåfall) eller vad ville du ha sagt med det? ...och vad är allmänt störd, vilken personlighetsstörning är det?

Ehhh JAA jag är störd! Jag har personlighetsSTÖRNINGAR. Emotionellt instabil personlighetsSTÖRNING (Borderline), Passiv-agressiv personlighetsSTÖRNING, Fobisk personlighetsSTÖRNING, Depressiv personlighetsSTÖRNING.

Jaaa jaa, visst, visst, jag HAR väl hittat på alltsammans då. Men medicinerna jag berättat om käkar jag och har utskrivet iallafall. Hm ...undrar varför jag har dem utskrivna? :-/ Märkligt, med tanke på att jag inte har diagnoserna...

Kass mobilbild men iallafall (och ja det är jättelöjligt att bli så provocerad att kände att jag ville lägga upp den här bilden, men nu gör jag det ändå):



Atarax 25 mg 1-2 st vb, max 6 st/dag. Det här har i praktiken inneburit 3 x 2 st dagligen enligt rekommendation från läkaren. Ska tas bort när Lyrican ökas.

Lamictal 50 mg 1 st/dag. Saknas gör alltså förpackningen till 100 mg Lamictal som jag då skulle ta 3 st av. Efteråt har det ökats till 400 mg istället för 350 mg/dag. Ska inte ökas ytterligare.

Oxascand 10 mg 1 x 3/dag. Ska tas bort när Lyrican ökas.

Lyrica 50 mg 2 x 1/dag. Ska trappas upp till ca 300-400 mg/dag.

Ska läggas till:
Seroquel 300 mg/dag


Just ja...
Kanske skulle visa upp järntabletterna jag har utskrivet också? och Alvedonen och multivitaminen som jag också äter...?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Atarax är sockerpiller. Tror inte dom hjälper dig, eller någon annan för den delen.

2011-04-21 @ 22:16:38
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Oxascand hjälper mig lite. Atarax inget. Oxascand+Atarax i kombination funkar för mig väldigt bra.

2011-04-21 @ 22:18:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: kajsa

jaha sockerpiller!?? för att de inte hjälpte dig eller?

2011-04-21 @ 22:19:34
Postat av: Anonym

kajsa.

För att dom inte hjälper någon? Har läst om i trådar på FL, och ingen av dem har sagt att dom hjälpt, och vet även flera personer som ätit dem och ingen tycker dom är bra eller hjälper. Har även en svärmor som jobbar på läkemedelsföretag, och även hon säger att det är som ett sockerpiller. Har du testat atarax? :) Näe, trodde väl inte det heller.

2011-04-21 @ 22:27:33
Postat av: Pellinell

Varför koketterar du med din medicin? Tycker du det är lite ballt att du äter allt det där? "Ni kanske tror att jag bara äter 50 mg som en vanlig Svensson men paketet är kastat och egentligen är det 400, så det så." Fattar inte.

Du har säkert alla dina sjukdomar men varför är det så extremt viktigt att dina läsare förstår exakt hur sjuk du är? Varför kan du inte nöja dig med att du vet, och dina nära, och dina läkare?

Jag vet inte hur många inlägg nu som har handlat om att du försöker bevisa hur många diagnoser du har, och slutsatsen som läsare blir- jaha?

Än en gång - jag har följt dig länge och alltid beundrat dig, men det börjar flippa ur rejält. Numera går jag hit som en slags underhållning, förr läste jag av intresse och medkänsla. Är det verkligen det du önskar av bloggen?

2011-04-21 @ 22:28:12
Postat av: marica jonsson

jag vet hur du har det.jag förstår vart din attityd kommer ifrån...både den positiva och den negativa attityden du påskiner.jag tror...att den dåliga attityden är inget du kan göra något åt.....du har diagnoser...som gör dej till den du är...att du väljer att blogga öppet om det är upp till dej och du får helt enkelt ta folks reaktioner...på ont och gott...men vad du än skriver...för den som är påläst...vet hur du tänker å hur du funkar...jag har inte velat blanda mej i...men läst din blogg....men jag vet hur du funkar...du som diagnos......du är en diagnos...med piller blir du dej själv...eller .....enligt andra.."normal"...men vad är det?...du kommer aldrig bli frisk....fattar inte hur du pallar....men för dina barns skull....becka...ta dina piller...dina barn behöver dej....

2011-04-21 @ 22:28:59
Postat av: SuperMarion

Atarax är VERKLIGEN ett sockerpiller med Hydroxizin som verksam substans. Är det inte konstigt att ett sockerpiller har en verksam substans? (Notera ironin)



http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19570405000021&DocTypeID=7&UserTypeID=2#



Är sjukt less på alla som hoppar på Beckah och menar på att hon ljuger ihop allt, ni har avsaknad empati! Dessa diagnoser är mycket vanligare än vad ni tror, och för vissa som ännu inte har hittat en balans mellan sina mediciner är dessa diagnoser tuffa. Alla har vi svackor ibland, men för en del är de ofattbart jobbiga.



Beckah, jag hoppas av hela mitt hjärta att du hittar din balans, så du får njuta av ditt liv till max!

2011-04-21 @ 22:31:00
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Atarax har funnits på marknaden hur många år? (jag har alltså ingen aning)



Om vi säger så här; om det inte hade funkat för någon hade de kanske inte funnits speciellt länge...? Bara en tanke :-)

2011-04-21 @ 22:33:25
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: kajsa

varför blir man trött av ataraxen`? om det är ett sockerpiller?

2011-04-21 @ 22:37:01
Postat av: Anonym

Det enda dessa bilder bevisar är att du får ångest dämpande tabletter, inte att du har en diagnos, att få ångest medicin utskrivet är inget svårt i sig, och hela tiden få olika mediciner är heller inget svårt om man är manupilativ och påläst när du talar med läkare.

Så nej, inga bevis.

2011-04-21 @ 22:41:20
Postat av: Anonym

Kajsa.

Det är SOM ett sockerpiller. SOM :-) Det har ingen verkan förutom att man blir lite dåsig..(och torr i munnen) Du kanske inbillar dig att det är ett mirakelpiller, men med lite fakta på bordet så är det inte mycket mer en ett sockerpiller.

2011-04-21 @ 22:43:49
Postat av: Anonym

Atarax fungerar lika bra som Glanil åksjukepiller. alltså inte alls.

2011-04-21 @ 23:31:40
Postat av: kajsa

https://www.flashback.org/t408748



om atarax

2011-04-21 @ 23:32:22
Postat av: Anonym

Kajsa.

Hahaha flashback? OK! ;-) Men ja, även nollorna på flashback säger ju att det är endast ett sockerpiller.. Tror du mig nu när du "googlat" lite? :-)

2011-04-21 @ 23:40:25
Postat av: Anonym

Jag tycker inte att du ska tvätta din smutsiga buk offentligt. Jag tycker också att det är sorgsamt att du blottar din själ på detta vis. Skaffa en riktig dagbok och en bättre terapeut.



Jag tror säkert att du älskar dina barn och gör det bästa för att vara en bra mamma, men jag kan inte låta bli att tycka väldigt synd om dem.



Önskar din all lycka i världen.



2011-04-21 @ 23:59:03
Postat av: Anonym

dig.

2011-04-21 @ 23:59:46
Postat av: Anonym

Atarax var från början ett allergipiller. Man kan få det utskrivet vid tex utslag. Jag brukar ta det om jag har svårt att sova. Man blir trött av det. Precis som vissa piller mot pälsallergi.

2011-04-22 @ 00:07:00
Postat av: Tina

Alltså, nu känner jag att jag måste få kommentera här.



För det första så tycker jag att du gör helt fel som fläker ut vilka mediciner du äter och vilken styrka.

Du har ingen som helst skyldighet att bevisa att du minsann äter alla dessa mediciner.

Du gör dig själv en björntjänst när du specificerar varenda preparat du äter. Vad ska det vara bra för?

Inte för att det är något att skämmas för, absolut inte, men återigen tänk på Victor. Du vet hur jävla elaka barn kan vara.



Mediciner, det kan jag. Jag är väldigt bra på mediciner. Som du är expert på Elmers sjukdomar är jag något av en expert på just mediciner, det ingår i mitt yrke.

Atarax är ofta ett förstahandspreparat som ofta har använts vid olika lindriga former av allergier. Kan med fördel även användas vid olika former av klåda t ex vattkoppor. En ganska vanlig biverkan är trötthet. Har visat sig effektiv vid lindrigare form av ångest samt sömnproblem. Antar att det är därför du fått den tabletten.



Sobril (oxascand)är ett lugnande preparat i gruppen benzodiazepiner. Den anses som en av de mildaste bz, 10 mg är inte heller en så hiskelig dos som vissa tycks tro.



Lamictal och Lyrica. Är övertygad om att din doktor vet vad hen gjorde när du fick dessa utskrivna. Du har en "ganska" hög dos på Lamictalen, men inget på något sätt oroväckande. Inte heller Lyrican är överdrivet högt doserat.



Jag har många, många gånger blivit otroligt irriterad på dig Beckah, och kommer säkert bli det fler gånger. Det jag stör mig på hos dig är att du skriver så nedlåtande och rent av elakt till de som faktiskt kommer med goda råd till dig, men som inte är överens med dig om allt du skriver. Det är såna gånger jag tycker du går för långt, ja du är som sagt rent otrevlig. Kanske det beror på dina diagnoser? Att du har väldigt svårt att ta till dig kritik. Att du då måste gå till personangrepp. Ja, jag vet inte men sluta med det tycker jag.



Du har vid något tillfälle t.o.m skrivit till de som kommit med kommentarer som inte fallit dig i smaken:

Lilla vän, har du glömt att tagit din medicin kanske?

Såna kommentarer från dig förvånar mig då du själv har psykiska problem. Att "skoja" till det med anspelning på just psykisk ohälsa tycker jag är lågt av dig.



Sådärja, nu har jag "skällt" klart. Men jag kände att jag faktiskt ville ta dig lite i försvar vad gäller dina mediciner. Jag är helt övertygad om att det inte är några konstigheter med din ordination på mediciner. Man ska inte jämföra men det finns folk som äter MYCKET mer mediciner än du för att kunna fungera någotsånär normalt. Detta utan att vara tablettmissbrukare. Men jag tycker som sagt inte att du ska falla för trycket och knäppa kort på dina medicinpaket och sedan lägga upp dom på bloggen som ett bevis på att du faktiskt äter så "mycket" mediciner.



Avslutningsvis vill jag bara säga till de som tycker det är fasansfullt att äta så "mycket" mediciner som du gör:

Det är skillnad på att vara tablettmissbrukare och att bruka mediciner. En väldigt stor skillnad.



2011-04-22 @ 02:48:03
Postat av: maria

tycker det är lika lustigt varje gång när folk måste yttra sig hur fel beckah gör.

sist jag kollade fick hon skriva vad hon ville, och jag kan för allt i världen INTE förstå hur människor MÅSTE ge sig in i disskutioner med henne, eller ens måste läsa hennes blogg om den stör så sjukt mkt!

om ni tycker hon är såååååå elak så varför en disskutera med henne.

tycker det verkar vara alla andra som konstant trycker ned beckah här som borde söka hjälp.

ni verkar ha mångpersonlighetsstörningar ni med och kanske borde medicineras ni med.

och nu så menar jag inte ni som kommer med snälla råd, fast iof det verkar som att några som skriver elaka saker verkar tro att ni kommer med goda råd med, så okej alla kan ta åt sig!

2011-04-22 @ 07:42:04
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men HALLÅ var är denna blogg påväg, var är du påväg? Den och Du har ju ballat ur totalt!! Tidgare var det intressent att läsa nu är det bara skrämmande och "skämmigt". Att du inte ger dig. Lägg ner bloggen för ett tag, ta en paus. Kom tillbaka då du är ditt vanliga jag. Du är sjuk, bloggen är sjuk, allt är sjukt!

2011-04-22 @ 09:00:00
Postat av: carin 6 barns mamma

Haha.... folk e för roliga. För har man läst det på fl eller flashback så är det såklart sant!! Hahahaha

2011-04-22 @ 09:04:18
Postat av: Pinglan

Det jag inte förstår är att du fick dina diagnoser för drygt ett år sen och innan dess så var allt "normalt". Visst hade du deppressiva perioder då du inte orkade ta tag i saker hemma osv. Förstår inte varför det har spårat ut så mycket den senaste tiden? Jo jag har läst din blogg och vet att "hon" sårade dig osv men det som bekymmrar mig är att jag får en känsla av att du på något sätt försöker leva upp till dina diagnoser, att du gör dig sjukare än var du är egentligen. För att förtydliga, jag betvivlar inte att du har diagnoserna. Tycker at utifrån vad man har läst på bloggen så klarade du dig betydligt bättre innan du fick dina störningar bekräftade.

2011-04-22 @ 10:12:30
Postat av: helen

varför känner du att du måste bevisa sannigen för en sådan människa? Låt dem tro vad de vill. Du vet ju din sanning, låt dem inte få din uppmärksamhet...

2011-04-22 @ 10:24:48
Postat av: LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Jag hade väldigt problem när jag åt Lamictal, just pga att jag tyckte att de luktade så äckligt. Fick kväljningar när jag skulle svälja dem, så de ökade istället på dosen med Seroquel och satte ut Lamictalen.

2011-04-22 @ 10:38:09
URL: http://www.lilith.se
Postat av: Emma

Tror som pinglan att med dina diagnoser bekräftade har gjort dig sjukare och sjukare faktiskt! Sen tror jag att du har föreslagit till läkaren vad du tror att du har för fel och då har han/hon sagt att ja så kan det vara...så kan det gå till inom vården! många av dina mediciner är mot ångest just...och just det en sak till fobisk peronighetsstörning? Eh det kan man tom med som din trogna bloggläsare se att du absolut inte har, du vill ju synas och höras och det har du själv skrivit att du alltid ha älskat att vara i centrum för allas uppmärksamhet, sån är du liksom...fobisk personlighetsstörning är att man INTE vill vara i centrum för andras beskådan att man är rädd för att bli bedömd och kritiserad. Rädd för att folk ska tycka att man gör fel osv. Denna personlighets störning kräver vad jag vet terapi så som kbt. Men du vill ju inte gå terapi hm...

Förlåt om jag totalt misstagit mig för du kan ju vara helt annolunda IRL men då är din blogg totalt missvisande och näst intill falsk då är du inte dig själv :) Ha en trevlig påsk!!

2011-04-22 @ 11:35:09
Postat av: Elin *paraflaxen*

Emma: faktiskt är det så för många att det är lättare att skriva än att prata IRL (det märks ju om inte annat på alla kommentarer som skrivs, skulle de våga sägas IRL?)

En fobisk personlighetsstörning kan te sig på olika vis. Det kan i själva verket vara IRL man har problem att visa sig i centrum etc. men bakom en skärm känner man sig trygg, en trygghet man inte har IRL kanske.



Och vi får väl hoppas att läkare inte skriver ut piller lite hipp som happ bara för att patienten lägger huvudet på sned och gråter lite. Men det är klart, det finns ju läkare som arbetar så också.



Är man så störd över vad som skrivs av blogginnehavaren, så finns ju alltid ett alternativ, -att inte ens klicka sig in på bloggen. Lätt som en plätt ju.

2011-04-22 @ 12:05:37
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: micke

DU är kanon!



/M

2011-04-22 @ 12:05:51
URL: http://sopstationeskilstuna.blogspot.com
Postat av: Anonym

"Och vi får väl hoppas att läkare inte skriver ut piller lite hipp som happ bara för att patienten lägger huvudet på sned och gråter lite. Men det är klart, det finns ju läkare som arbetar så också"



Men verkligheten är ju inte riktigt så, läkare gödslar med piller och framför allt så skriver dom ut ångest mediciner på löpande band, trots att det kanske inte alltid behövs.

2011-04-22 @ 13:22:16
Postat av: Jessica Jönsson

Känner också som någon skrev att du blivit sjukare av att ha fått diagnosen. som jag skrev, allt kan skyllas på en diagnos ibland. Men istället för att luta dig tillbaka på dina diagnoser så kan du väl försöka vara den du var innan diagnosen kom. När du inte visste, för som jag uppfattat det så var det inte såhär då. Känns lite som att du läst på förmycket om allt och sen har du blivit mer och mer. Jag menar alltså inte på något vis nu att dina diagnoser inte stämmer för det gör dom med stor sannolikhet. Men man har fortfarande lite ett val i detta med.

Jag skriver inte detta för att på något vis vara elak mot dig för vem vet, jag kanske är totalt ute i det blå och fattar noll. Men det är såhär jag har uppfattat det hela. Så min tro är att du gör dig sjukare än du är. MEN, jag är varken läkare, läkarstudent eller du!

2011-04-22 @ 13:28:32
URL: http://jessicavarld.blogg.se/
Postat av: MP

I all välmening och med egen erfarenhet... ät inte seroquelen....

2011-04-22 @ 14:18:26
Postat av: Anonym

I all välmening lägg ner bloggen. Tack o lov kommer du aldrig få jobb i vården när de läser din blogg.

2011-04-22 @ 14:32:59
Postat av: Stina

Hej!

Hittade din blogg precis och fick syn på att du ska börja med serquel. Min sambo äter dem sen ett år tillbaka och de är toppen! Han blev nästan sitt vanliga jag och med en xtra medicin är han som sitt vanliga! Hoppas dom passar dig :) // Stina

2011-04-22 @ 16:39:25
Postat av: Micke

Hamnade här av en ren tillfällighet men..

måste påpeka två saker:

Jag har själv gått igenom en låååång rad av olika mediciner(inkl. några av de ovan nämnda) och vet därför att olika personer kan reagera väldigt olika på samma preparat.



Vad kallas det om man skäller ut en person man egentligen inte känner och dessutom göra det anonymt?

2011-04-22 @ 17:43:45
URL: http://sopstationeskilstuna.blogspot.com/
Postat av: hanna

jag har nyss hittat din blogg efter att jag sökt på google '' allmänt störd'' för jag ville läsa på om just de ordet men så hittade jag din blogg i stället och började att läsa och blev direkt intresserad, har dock bara läst de här inlägget men jag tycker att du är modig för att du skriver om vad du har för problem och jag läste lite av några andras kommentarer och jag tycker de var lite väl taskigt =/ någon skrev att hon/han tycker synd om dina barn och de tkr jag inte man borde tycka :S du är ju en jätte bra mamma.. keep it up^^

2011-08-03 @ 21:46:05


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback