Jag har aldrig bantat

Nope. Aldrig bantat, aldrig gått på någon diet, testat någon "metod" och framförallt: aldrig testat en pulverdiet!

Men så såg jag NOKA nämnas i en del bloggar och blev nyfiken :-) hittade NOKA på Facebook och såg att man kunde få ett smakprov om man blir ett "fan" av sidan :-)

NOKA var en hyfsat trevlig överaskning för den är faktiskt GOD :-) som smält glass fast mycket tjockare i konsistensen. Man kanske skulle ta och köra en period?

Jag har typ 4 kilo jag vill bli av med och nu har det stått stilla i några månader. Jag har som sagt aldrig bantat och aldrig lyckats gå ner i vikt med ansträngning. Jag brukar iofs bara gå upp när jag är gravid (och då en jävla massa) men sen har jag ju gått ner kilona helt utan att göra något aktivt för att hjälpa till.

Men ja, nu ligger jag på 62 kilo och det är för mycket för min smak. jag är ganska säker på att en hjälpande hand från NOKA kommer att få mig dit jag vill och sen är det nog inga problem att stanna där skulle jag tro.

Vi får väl se :-)

Den finns i 4 smaker:
choklad, blåbär, vanilj och jordgubb och på hemsidan läste jag en del spännande tips:

•Prova att ställa den färdiga drycken i frysen 3–5 min
•Prova dig fram till den konsistens som passar dig bäst genom att öka/minska på mjölken och/eller tillsätta upp till 1 dl vatten
•Använd stavmixer för ännu fylligare konsistens
•Använd elvisp en mycket luftig konsistens, volymen ökar till ca 4,5–5 dl. 
•Ge chokladen en kraftigare och mer spännande smak med frystorkat kaffe, kakao, kanel eller kardemumma
•Tillsätt färska och osockrade bär till jordgubb- och vaniljsmakerna
•Mixa fram din favoritsmak, prova 2 skopor vanilj och 1 skopa jordgubb, eller choklad, eller tvärtom eller omvänt
•Gör NOKA glasspinnar eller sorbet



Kommentarer
Postat av: Jossan

Skadar ju inte att prova, men jag är skeptisk till pulverdieter. Man går upp lika snabbt igen.



Finns inget som slår en allsidig kost á la tallriksmodellen med rätt proportioner på portionerna.



Lycka till ändå!

2010-10-14 @ 19:52:22
URL: http://lovisaalbinsson.blogspot.com
Postat av: M i z c a

Tack för tipset, det måste testas =)

2010-10-14 @ 20:07:16
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Angelica

Spännande, jag tror absolut att det kan vara en bra grej om man bara har ett "par trivsel kilon" att gå ner. Jag själv skall köra nu en kur med natur diets cafe latte smak. (en underbart god smak...påminner om en kaffe drink...;-) ) Fast jag köper de färdiga...lite dyrare, men mycket godare.. Må gott och lycka till!

2010-10-14 @ 22:04:47
Postat av: Trulsa

Jag tänkte: wow vad spännande, tills jag kollade innehållet i det och insåg att det var flera sorters sötningsmedel och en massa annat skit i den :( Synd för jag behöver en liten knuff i rätt riktning...

2010-10-15 @ 08:43:02
URL: http://trulsa.bloggspace.se/
Postat av: emma

om du väljer att testa NOKAs nudlar så undvik att hälla i oljan (som ska vara så bra) det blir oätligt då.

Lycka till med din NOKA diet!!

2010-10-15 @ 08:53:08
Postat av: Anonym

Kom in på din blogg och läste om din NOKA..

Vet dock inte om den är dyr, men jag kan varmt rekommendera PRENET från "hälsostudion" IFORM i Kinna om du tröttnar på NOKA..

2010-10-16 @ 11:36:28


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback