Vad står på med lille Alvin? :-(

Somnade när jag nattade barnen och låg och sov i godan ro ...tills jag väcktes av att Alvin spydde! STOR SUCK!

Han har ju varit frisk hela dagen. Visserligen trött och irriterad men frisk (trodde jag). Det var så att jag hade kunnat tänka mig att lämna på dagis imorgon om det inte var för att jag ansåg att han behövde en till dag med vila men nu...! Stackars lilla killen! Han är så liiiten och svag nu :-( gått ner massor, är blek och så himla TRÖTT. Slö, gnällig och irriterad. Imorgon går jag ner till vårdcentralen och kräver ett blodprov åtminstone. Tänk om allt sammans senaste veckan är något helt annat...

Jag är inte bara en orolig mamma utan dessutom en av Sveriges största hypokondriker så sådana här saker sätter en massa griller i huvudet på mig, börjar leta annat bakåt i tiden och kommer att tänka på att han klagar på ont hela tiden och har gjort länge. I magen, i benen, fötterna, huvudet. Han har vaknat med värk på nätterna som jag tagit som växtvärk. Hans mage har varit helt fucked up i ungefär 2 månader eller något sådant. Diarré eller halvlös flera gånger om dagen nästan varje dag. Till och med ett par gånger på natten i sömnen!

Nu får de faktiskt kolla upp honom. Han kanske har någon födoämnesallergi eller mag-tarm-sjukdom (eller cancer viskar hypokondrikern men vågar inte säga ordet högt). *Rysa* nej fy fasen, jag veeet att jag är sjuk i huvudet men som sagt - HYPOKONDRIKER av allvarligare grad alltså.


well well...


Vi TRODDE som sagt att han var frisk nu så vi har varit iväg nu på sen eftermiddag/kväll, hämtat ut mina glasögon (Yey!), ätit skräpmat (mmm), hämtat ut paket (återkommer till det) och varit till affären och handlat mat. Det var så skönt och fint väder ute. När vi kom hem hade jag lust att stanna kvar ute och cykla med Alvin men klockan var 19 (läggtid) och som jag skrev tidigare så är han inte sig själv - otroligt irriterad, gnällig och klagar över ont överallt - huvudet, benen, öronen, magen.

Så det blev att ge Elmer gröt och sen natta de två små pluttisarna istället.

Paketet ja :-D

Hihihihi det var mitt paket från NELLY! Har tagit bilder på innehållet men orkar inte lägga in nu men det kommer.

STORT TACK FÖR ALLA GRATISKLÄDER!!! :-D :-D hihihihi

Läs mer här: "
Massa gratis kläder"

Kommentarer
Postat av: Ante

Om han är magsjuk vill nog inte vårdcentralen se honom på bild ens.

2010-03-31 @ 07:21:01
Postat av: Lejonkvinnan

Om det är magsjuka han har, så går det en variant nu där barnen kräks bara någon gång, blir frisk, kräks om en dag eller två, blir frisk, och kan kräkas igen :( Inte roligt alls.



Men det låter skumt med hans diarré. Värt att testa gluten och mjölk, tänk bara på att det inte alltid visar något på proverna. Ibland kan de bara vara "överkänsliga" och inte allergiska. Jag har två sådana här mot mjölk.



Lycka till!

2010-03-31 @ 07:28:08
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Linda

Nää usch vad hemskt.. Jag é oxå sån som tänker det värsta hela tiden. Man vet ju inte hur ont dom har igentligen.

Men kanske har med hjärnskakningen att göra ändå?



Krya på och stötar kramar...

2010-03-31 @ 07:56:10
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan det inte vara sviterna från hjärnskakningen? Eller det kanske man inte kan ha flera dagar efter?

2010-03-31 @ 08:01:33
Postat av: Johanna

Stackars lilla Alvin, vi får hoppas att det inte är något allvarligt.



Ja, jag såg vilken bild den var tagen ifrån :) bra tänkt, han är super söt där :)

2010-03-31 @ 10:26:20
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: thile

Ingen skal kalle deg hypokonder!!! Du er en fin, intelligent og fin mamma med mycket empati for dine barn. Noe galt i det?

Jeg håper du har vært og fått en blodprøve? Lille goa Alvin skal ikke gå og ha det ondt så lenge. Krya på deg Alvin <3.

Klem og <3<3<3

2010-03-31 @ 10:55:29
Postat av: Linda S

Hej...

Nu bor vi ju rätt långt ifrån varandra då jag befinner mig i Västerås.

Men mina barn och typ 80% av dagis här hade en magsjuka som varade i ca 1½ vecka. Där man först spydde, var pigg under resten av dagen... Dagen efter samma sak igen fast då med feber också. Sen pigg en dag... och två dagar senare kom det tillbaka.

Hela familjen låg däckade ett bra tag här.

Låter misstänkt likt det Alvin fått. Men jag förstår om du vill kolla upp det ändå.

Hoppas han kryar på sig snart!

2010-03-31 @ 11:11:17
URL: http://littledevils.se
Postat av: sussie (Ebba, Felix, Olivers mamma)

Stackars lille killen! KRAMAR till er från ännu en hypokondriker mamma ;-) Bättre att kolla upp saker en gång för mycket än en gång för lite!!! KRAAAAM till er!

2010-03-31 @ 11:32:01
Postat av: anna ssk

Magsjuka (det går nu och man kan vara sjuk länge)!!! Ta inte med honom till vårdcentralen!

2010-03-31 @ 12:59:16
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Anna sin lilla låtsas-sjuksköterska. Det är inte första gången du är här inne och TYCKER en massa när det gäller vårdgrejer.



Antagligen har du hittat sjuksköterskelegitimationen i flingpaketet eller så är du en så dålig ssk på riktigt.



För det första så får/kan/borde DU inte ställa diagnos över huvudtaget



För det andra så ställer man inte diagnos efter att ha läst några rader på nätet, varken DU eller någon som KAN ställa diagnoser - läkare!



För det tredje - ja magsjuka kan man ha länge men flera månader verkar LITE överkurs, eller hur?!



För det fjärde - DU bestämmer INTE om han ska till vårdcentralen eller inte. Det gör VÅRDCENTRALEN för ja, naturligtvis ringer man och bokar en tid, man går inte ner oanmäld till akutmottagningen med magsjuka, det fattar vilken åsna som helst.



Är rätt trött på dina icke-råd faktiskt. behåll dem för dig själv, ALLT du skrivit hittills har varit rena dygnan, varje gång!

2010-03-31 @ 13:08:40
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Ella

Har du utrett dig för adhd?

2010-03-31 @ 13:26:43
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej jag är inte utredd för ADHD eftersom jag inte ser någon nytta av att få en diagnos, sen är det väl både möjligt och troligt att jag har ADHD, det kan jag hålla med om.

2010-03-31 @ 13:28:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Tror du med får hitta din ssklegetimation i flingpaketet om du ska kunna bli det.

2010-03-31 @ 13:31:55
Postat av: Carin

Stå på dig Beckah.

2010-03-31 @ 22:22:40
Postat av: Anonym

Men om du tror dig ha adhd varför vill du inte ha diagnos och medicin för det?

2010-04-01 @ 14:05:17


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback