Mer bajs

HERREGUUUD vilken het potatis :-)

Monika undrar varför jag inte kan hålla honom över toaletten istället?

Jo Monika, så här ligger det till... Elmer är 5 månader och har korta ben. Han kan inte sitta på toaletten för hans lår är helt enkelt för korta. Om jag sätter honom på dass hamnar rumphålet typ på sittringen och om han skulle få för sig att kissa hamnar kisset på mig ;-)

Jag kan inte heller stå och hålla honom över toaletten för om jag står rak i ryggen så hamnar han så högt att han skulle bajsa och kissa ner hela rummet. Jag kan inte heller sitta på huk och hålla honom för då hamnar vi för långt ner.

Alternativet som finns kvar är att jag står och hänger med böjd rygg och har bebisen hängande fritt i luften. Det orkar varken min rygg eller mina armar tyvärr. Ja, jag HAR testat.

När han får längre ben får han sitta på toaletten så kan jag sitta på huk och hålla honom där men fram tills dess går inte det.

Potta funkar såklart men jag brukar inte släpa med mig en potta i bakfickan om jag ska vara ärlig. Brukar du?

Jag har alltså inte lärt mig ett jota av hela den här långa diskussionen och kommer således att fortsätta rasta bebisen i handfatet på offentliga toaletter.

Hemma hos oss finns det potta däremot och hemma hos andra tycker jag det är helt fel att bajsa i handfatet så där kommer han få skita i blöjan.

Så nu vet du och alla andra.

Annie äcklas och skriver att hon absolut aldrig skulle låna vår toalett.

Nej Annie, det gör du helt rätt i. Jag sköljer ur pottan i handfatet efter Alvin bajsat i den. I handfatet har jag även sköljt mängder av bajsiga tygblöjor då Alvin hade det. Närmast skötbordet står badkaret så jag använden den kranen vid blöjbyten. jag använder TYGtvättlappar så kan du ju räkna ut resten själv ;-)

Om Elmer är alldeles FÖR nerbajsad så tvättar jag av hela ungen under kranen istället för att stå och dutta med tvättlappar. Samma sak om han bajsar många gånger i rad så han blir röd, då tvättar jag rumpan under kranen med HANDEN (eeeeww) för att han ska slippa ont skrubbande (här är också en bra anledning till att EC:a istället för att använda blöja).

En bajsig Alvin har också duschats av i badkaret - mååånga gånger. Spela roll. De som bodde här innan kanske brukade fylla badkaret till bredden med koskit och bada i, det vet ju inte jag. Men det jag vet är att man brukar skura ur badkar och handfat.

Men nu till det äckligaste: Toalettstolen: gaaah vi B-A-J-S-A-R i den. Fatta va äckligt!


***


Hela grejen här verkar vara att alla bakteriefobiker råkat hitta hit? Folk som inte badar på badhuset och måste ha en näsduk emellan för att våga ta i ett dörrhandtag osv. Usch vilket begränsat och jobbigt liv ni måste ha. Visst tycker jag att det är äckligt med allt sånt som folk gör som man inte vet men ska man tänka på sånt vågar man ju inte gå utanför dörren.

Restauranganställda som spottar i hamburgaren, BH:n du köper som en svettig och skabbig tant provat i provhytten dagen innan, Bananklasen du får med dig hem som någon gubbe klämt på efter att han klöst sig i rumpan för att rövskägget kliade osv.

Ni som inte klarar av att leva ett normalt liv pga sånt här behöver söka hjälp ;-) ett tips bara.

Ja just ja, sen var det alla som kommer in och gnäller om att man pressar barnet, kränker barnet, tvingar barnet att växa upp, stressar osv :-D hahahaha ja, vad säger man? Jag har sett denna diskussion om EC hur många gånger som helst inne på familjeliv och det är lika pinsamt varje gång.

1. Barnet föds inte med blöja och klarar således alldeles utmärkt att bajsa och kissa utanför blöjan redan från start. Det är inget man behöver LÄRA dem att göra. Om man däremot stänger in dem i blöja i flera år så kan de tappa förmågan att bajsa utanför blöjan sorgligt nog och DÅ får man LÄRA dem något de egentligen kunde helt medfött. Sjukt.

2. Stressar man ett barn så kommer det absolut inte att bajsa. Tvärt om så kommer det antagligen att få en härlig förstoppning. Inte heller handlar det om stress på en mer allmän nivå. Man är inte ute efter att göra barnet äldre eller större för att man erbjuder barnet att slippa bajsa på sig. Återigen så är bajsandet en medfödd talang, barnet blir alltså inte det minsta mognare och sådant för att man skippar bajs i blöjan.

3. "Stackars barn" menar många. Hm...? Ja stackars barn som går miste om varmt och kletigt, illaluktande och frätande bajs utsmetat på skinkorna. Absolut logiskt...STACKARS alla EC:ade barn! Stackars dem som har föräldrar som är så inkännande att de kan läsa av barnets signaler och se när barnet är nödigt och då erbjuda ett fräschare alternativ än blöjan att göra sina behov. Stackars barn som blir hållen i pottställning med rumpan fri så att hen kan tömma både tarm och blåsa ordentligt och slipper småskvätta eller släppa små harlortar i omgångar. Stackars stackars barn.

4. "Låt barn vara barn, tids nog hinner de sluta med blöja" får man höra också. Hm...ja? barn föds återigen INTE MED blöja! Det här är det mest idiotiska och mest korkade argumentet som finns till att inte EC:a. Det finns INGET naturligt i att barn har blöja! Blöjor är INTE en uppfinning skapt för barnets skull. Det är en bekvämlighetsuppfinning för föräldrarnas skull och jag tycker personligen att det är en suverän uppfinning. JAG personligen skulle inte orka EC:a på riktigt. Jag använder absolut blöja till mina bebisar men kan jag hjälpa dem att bajsa och kissa utan blöja i blöjbytena så gör jag mer än gärna det. Men jag beundrar dem som orkar och vill EC:a sina barn.  Det här argumentet blir ju dessutom ganska löjligt om man kollar på resten av världen. Eller trodde ni att man använde blöjor överallt? Det gör man INTE kan jag meddela ;-) på många platser på jorden så EC:ar man barnen. Får de barnen inte vara barn då? hahaha :-)

Nej det finns så många idiotiska argument som folk kör med när de hör talas om EC första gången. De tycks blanda ihop det med potträning som är något helt annat. Detta handlar INTE om någon träning what so ever. Det handlar om att vara inkännande och läsa av sitt barns signaler. Det handlar om att vilja ge sitt barn en möjlighet att slippa bajsa på sig. Helt otroligt att det går att vända till något negativt :-) snacka om västvärlds-skadad att tro att barn MÅSTE ha blöja :-)


http://www.ecsweden.se


Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller med dig Beckah!

2010-02-07 @ 12:07:56
URL: http://speedylucky.blogspot.com
Postat av: Lindah

Heja heja! Jag tycker Elmer är super duktig som bajjar i handfatet. Ni är hjärtligt välkomna hem hit och bajsa i handfatet om ni vill :-)

Stressar barnet? Hä? Måste ju vara mer kränkande att låta barnet bajsa i blöja så det smetas ut i hela rumpan isåfall, eller?



Kom igen ECa på. Hade önskat att jag hade haft ork och energi tilla tt göra det jag med.

2010-02-07 @ 12:16:57
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: annelie

amen!



kan inte mer än till fullo hålla med

2010-02-07 @ 12:17:47
Postat av: Jessica B

Håller med dig helt och hållet! Bra skrivet!

2010-02-07 @ 12:18:11
URL: http://www.jessa30plus.blogspot.com
Postat av: iidaa

Jag har aldrig engagerat mej i EC alls. Men efter att ha läst vad du skrivit och kollat hemsidan så håller jag med dig till 100. Men, jag skulle nog inte själv göra som du gör, men det är ju upp till var och en :)

2010-02-07 @ 12:21:15
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag dör av skratt! Du skriver så jävla bra!

2010-02-07 @ 12:24:16
Postat av: Anonym

Du är lite av en större Kissie. Du gillar att provocera märker jag. Du vet precis vilka knappar du ska trycka på för att hetsa upp dina bloggläsare.

2010-02-07 @ 12:26:06
Postat av: Wilma

Fortfarande har du inte ändrat min åsikt.:)

2010-02-07 @ 12:28:07
Postat av: Angelica

Håller med dig!!!! tvättade min son i handfat och badkar oxå när han var i blöj åldern... i utlandet tror det va typ Kina, har dom små barnen byxor med hål mellan benen så när dom behöver göra sina behov sätter dom sig bara ner på huk praktiskt och inte mer äckligt än alla katter och hundar som springer omkring och gör sina behov överallt..

2010-02-07 @ 12:32:59
Postat av: Leah

Jag känner mig ansolut inte begränsad pga att jag tar till vissa åtgärder om jag måste gå på en offentlig toalett. Jag tycker det är äckligt. Sen var det någon person som hade skrivit en kommentar i inlägget under och den personen måste vara lite efter eller vara förståndshandikappad. Bajsbakerier i köket? Ursäkta , men jag brukar tvätta händerna innan jag tar i saker i köket och jag brukar definitivt diska skärbrädan efter mig. Dessutom så brukar jag tvätta händerna efter varje moment i köket. Bajsbaketerier på tangentbordet? Nej jag är den enda som använder min dator och jag är noga med att hålla den ren , och det kanske låter som om jag skulle ha något typ av tvångsbeteende men icke jag är bara hygienisk.

2010-02-07 @ 12:37:08
Postat av: Lena

att duscha av någon i badkaret är en helt annan grej än att göra det i handfatet :) Måste fråga varför låter du inte Elmer bajsar när du är på besök hos vänner i deras handfat? Detta är ju inget konstigt säger du så varför gör du inte det där?

2010-02-07 @ 12:44:13
Postat av: linjes

Vilken tur att du inte ältar

2010-02-07 @ 12:46:16
Postat av: thile

Heia, heia mamma'n til tre fine killar <3

2010-02-07 @ 12:50:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Måste fråga varför låter du inte Elmer bajsar när du är på besök hos vänner i deras handfat? Detta är ju inget konstigt säger du så varför gör du inte det där?"



Hemma hos andra vet man ju aldrig hur de gör. De kanske är sådana som tappar upp vatten i handfatet, en liten bassäng däri som de tvättar ansiktet i eller låter barnen doppa sina tandborstar osv och det känns lite respektlöst faktiskt att lägga bajs där i då. Men jag skulle absolut kunna FRÅGA om det var okej. Samma sak fråga om det är okej att skölja ur en bajsig tygblöja (annars lägger man den i en påse, tar med hem och sköljer hemma).



På en offentlig toalett är det en helt annan femma. Där får man räkna med att det finns folk som gör allt möjligt i handfatet.

2010-02-07 @ 12:54:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Jag måste erkänna att jag håller med dig, vilket jag oftast inte brukar göra. Folk som sitter och skriver att det är äckligt borde verkligen tänka efter. Jag ser inget äckligt med att låta ett barn bajsa i handfatet, visst det är något man kanske inte pratar om sådär på en middag "Och lille johan bajsade i handfatet idag" men det är helt klart inte äckligt. Jag själv skulle kunna tänka mig att EC:a min son, har faktiskt försökt några gånger då jag vet när han ska bajsa, och vad hans signaler är, men när han hamnar på toastolen (vi har köpt en "pottinsats") så kniper han för kung och fosterland. Han vill helt enkelt bajsa i blöjan, och jag är less på äckliga bajsblöjor ;)



Jag blir faktiskt mer äcklad av alla skräckexempel du tar upp angående ohygieniska saker som t.ex bajsfläckar på toaringen osv, än att din son bajsat i handfatet!

2010-02-07 @ 12:56:55
Postat av: Marina

Mn on fyllde just tre år i dagarna, och han har vart bjölfri sedan i somras. (ca 2½ år)

under den lilla, lillaperiod han fördrog potta framför toa så rengjorde jag pottan i badkaret, fy satan att... varför ens kommapå tanken med hanfatet? men sen är ju du en som älskar publicitet, oavsett om en är negativ, får du bara uppmärksamhet så kan du säkert lägga upp nakenbilder på ungana också.

2010-02-07 @ 13:05:58
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Eh....va? varför är det fräschare att sköja pottan i badkaret än handfatet? jag tycker tvärt om. i handfatet nuddar jag aldrig porslinet. I badkaret ligger jag naken och badar. mina barn badar där (och sväljer vatten). Logik?

2010-02-07 @ 13:17:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Alltihop låter riktigt vettigt - utom en sak. Barnen får inte bajsa i handfatet hos bekanta eller vänner ni är hos - däremot på offentliga toaletter? Varför?

Tack för att du skrev om EC, jag ska defintivt läsa på mer om det. Blev intresserad redan när jag läste "Ökenblomman återvänder" som är en uppföljare på Waris Diries första sjävbiografiska bok "En blomma i Afrikas öken", där får hon barn och precis som du skriver så inte fan har ungarna blöjor i andra länder. De lär sig läsa barnets signaler och det är naturligt för bebisen =)

2010-02-07 @ 13:25:30
Postat av: Lillis

Att man kan ha svar på allt .... ALLA TYCKER INTE SOM DU!! Har du svårt att fa in det i ditt tydligen proppfulla huvud? VArför i helvete ska DU heela tiden försöka bevisa att du har rätt?? folk tycker olika, och det är fakta! blogga du om dina knasiga förehavanden med dina kids ... Och visst barn föds inte med blöja ... det är en bekvämlighet för oss föräldrar ... Allt som du ser som bekvämlighets grejjer för oss mammor och pappor verkar vara ditt stoora huvudbry .. tror INTE du får ng guldstjärna av någon för att du föröker vara obekväm :-)

2010-02-07 @ 13:41:28
Postat av: Sussie

Håller med dig Beckah! Tänker EC:a nästa barn. (om de blir fler)



Och till "leah" som kommenterade att det inte fins bajsbakterier i köket... haha dream on. Jag pluggar just nu hygien. Och har då gått runt med "tryckplattor" för att skicka iväg på analys... Du skulle bara veta vad som finns i ett rent och städat hem.

2010-02-07 @ 14:11:01
URL: http://sussiesliv.blogg.se/
Postat av: men

Sluta hacka på henne. Alla vet ju att det faktiskt är nåt som inte stämmer, nån utvecklingsstörning eller så. Låt henne tro att hon har rätt. Även om vi andra vet bättre så låt henne tro att hon är något. :-)

2010-02-07 @ 14:36:42
Postat av: Anonym

Jag tror att detta är ett internetfenomen. Normalt brukar vi ju inte beskriva vare sig våra egna eller våra barns toalettvanor. När man lägger ut sådan text i bloggen exponerar man lite mer än vad som är brukligt. Samma gäller ju angående naken - eller nästan - naken bilder: den privata sfären flyttar ut till allmänheten.

Gränser som vi naturligt har i våra liv - att inte gå ut till grannen iklädd trosor eller berätta ingående om bajsvanor - tycks utsuddade.



Det är vad jag tyckt mig läsa i och av reaktioner i Beckahs blogg.

2010-02-07 @ 14:40:47
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Måste faktiskt erkänna att först lät det äckligt med bajs i handfatet, men sen tänkte jag lite och äsch, vadå. Det har säkert hänt äckligare saker i handfaten ändå, alkiskräks, hiv-blod osv. Och det är inte direkt som om jag slickar porslinet efter att jag tvättat händerna. Så länge man gör så rent efter sig man kan, även om det bara innebär att skölja bort bajset så det inte syns, så är jag nöjd. Man kan inte vara så jävla känslig hela tiden. Jag är inte ett dugg bakterierädd, och jag är aldrig sjuk. De som spritar hysteriskt som jag känner är sjukare mycket oftare.

2010-02-07 @ 14:51:03
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: A

Jag tror rätt många menar stackars barn, eftersom du envisas med att hänga ut dem och kränka dem på internet i din blogg!

2010-02-07 @ 14:58:45
Postat av: Anonym

Man har liksom svårt att se dig som barnmorska. Nej det går inte ihop. Men du verkar ändå inte komma till skott.

2010-02-07 @ 15:58:52
Postat av: Emmie

Haha! Leah vilken drömvärld du lever i!! Tvätta händerna? Ja det kan du göra hur mycket du vill, du har fortfarande flera hundra arter bakterier på DIN hud, alltid. Även bajsbakterier!



Och JA! det gäller även vanligt folk städar hemma som tvättar händerna efter toaletten.



Kul att du drar till med "lite efter eller vara förståndshandikappad", när du själv inte verkar ha förståelse för hur mycket bakterier det finns runt omkring dig. Guldstjärna till dig!

2010-02-07 @ 17:06:16
Postat av: Jennie

Hon är ju knappast ensam om att göra så här, går jorden under för att ni fick reda på det ?! Nej, jag gör det inte med mitt barn och jag ser inte någonstans att hon försöker få oss andra att göra likadant. Hon gör som hon vill och ja, jag gör som jag vill. Hur kan man ens bli så provocerad av babybajs, finns nog bra mycket äckligare saker på en offentlig toalett än så..

2010-02-07 @ 17:12:53
Postat av: Anonym

Det går fint att sitta bak och fram på toaletten med barnet i famnen framför sig. Så slipper du stå obekvämt

2010-02-07 @ 17:56:27
Postat av: Tes

I SÅ FALL... Eftersom du tjatar (och pikar på blöjan) om att "barn föds inte med..." och att det ska va så onaturligt med det dom inte föds med.



Såååå..



VARFÖR HAR DU DÅ KLÄDER PÅ DINA BARN?? Dom föds ju inte med det, eller din kanske gjorde de...!?!?

2010-02-07 @ 17:57:56
Postat av: m i ösd :)

Har inte hängt med i detta bajsprat. Måste dock säga, att jag lät twinsen "sitta på toa" från dom var pyttebebisar. Vi föräldrar lärde oss se när det var dax för dom att bajsa, så då begav vi oss till badrummet. Funkade hur bra som helt. Det blev därmed endast ett fåtal bajsblöjor. Så smidigt så :)



2010-02-07 @ 18:01:16
Postat av: Julia

Vart ska man skölja pottan om inte i handfatet?

I toan eller? :D

2010-02-07 @ 18:33:47
URL: http://grabbligansmamma.com/
Postat av: Kaiza

Haha.. jaa inte behöver man få långråkigt iallafall :-)



ec is tha shit!



;-)

2010-02-07 @ 18:40:17
Postat av: Sofie

När du blir barnmorska, och det kommer in en tjej som vill ha alla bedövningar där finns, och har bestämt sig för att inte amma, vad säger du då?

2010-02-07 @ 18:41:29
Postat av: Lotta

Hej! har precis hittat din blogg och jag säger då att du är kanon, flera skulle ha en mamma som du. Har arbetat på förskola i 22 år och "VET" hur föräldrar stressar barnen att bli torra innan de är mogna för det. Nej fortsätt du på samma spår, dina barn måste må så mycket bättre än vad många andra barn gör.Är det inte barnen vi ska hjälpa? gör vi det genom att "tvinga" dem att bli torra i förtid? Nej! Du är en bra mamma för i slutet är det ändå du som vet vad som är bäst för dina barn. :)

2010-02-07 @ 18:58:37
URL: http://www.lotta-bloggercom.blogspot.com/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Det går fint att sitta bak och fram på toaletten med barnet i famnen framför sig. Så slipper du stå obekvämt"



Jag är för fet för att få plats och så tycker jag ju som sagt inte att det är någon big deal att en bebis bajsar i handfatet så jag söker inte efter lösningar för det finns inget problem. han får bajsa där.

2010-02-07 @ 19:03:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"När du blir barnmorska, och det kommer in en tjej som vill ha alla bedövningar där finns, och har bestämt sig för att inte amma, vad säger du då?"



Antar att du menar om jag jobbar på förlossningen? (finns ju fler ställen att jobba på annars). Ja, du kan ju gissa. Antagligen i lugn och ro gett de bedövningshjälmedel som finns och som passar i den unika situationen och om jag på förhand visste att mamman inte skulle amma så skulle jag väl se till att ha klart hennes medicin för att stoppa mjölkbilningen samt låta bli att prata om första amning (som annars oftast sker på förlossningen).



Hur så? Hur är det relevant här? jag gissar att du trodde att jag skulle propsa på att alla gjorde som jag? Fan så jävla dumt! De flesta brukar kunna skilja på jobb och fritid!

2010-02-07 @ 19:10:06
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Vart ska man skölja pottan om inte i handfatet?

I toan eller? :D"



Hehehe ja man kan undra... men tydligen är det fräschare att skölja den i badkaret, hur nu det går i hop men ja, folk har skrivit det iaf.

2010-02-07 @ 19:12:09
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna

hahahahaha kan man mer än skratta hahaha jag gissar att dessa inte har egna baen.. undrar hur dom gör när dom torkat sig i arslet... Undrar också om dom vet att bajsbakterien finns precis överallt så det hjälper inte att tvätta sig efter ett toa besök för nästa sak man tar i har ju uaf e-collie bakkteria på sig SPECIELLT handtagen på offentliga toaletter..



En stor eloge till dig som ECat jag har varit för lat kan jag ärlig säga. Fick en rejäl depprition efter sista barnet och med honom har jag inte varit nå "duktig" alls har börjat pott tränat NU först (han är 1 år) men nappen den har han kvar :-( Men jag kämpar fortfarande med att ta mig ur depritionen så vi tar en sak och en dag i taget.



Kramar

2010-02-07 @ 19:41:14
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: Lina

Haha... Vilken jäkla diskussion pga lite bebis bajs. Herregud!



Kommentaren om kläderna då. Det är inte nåt man föds med, men om man inte har kläder kan man dö. Dessutom är det olagligt att gå ute naken offentligt.

Så det går inte ens jämföra. Jag tror ju garanterat att dina barn är nakna också, just för att det är bra med nakenhet.



Vilken dagis nivå det är på många kommentarer.

Tycker inte ALLA att det man själv gör är rätt och man försvarar sig väl om man får mothugg, precis som det görs här i bloggen.

För vem spelar det någon roll var Beckah gör med sina barn? Det är ju bara hennes barn som skulle kunna må dåligt över det men hon verkar vara full av sunt förnuft så att såna signaler skulle läsas av direkt. Men vem vet, alla som har nåt negativt att säga här kanske ALLTID gör rätt, alltid perfekt och gör saker som alltid ser bra ut i andras ögon?

VAD exakt är så dåligt och utelämnande att hon borde få höra att hon inte borde få ha barnen eller att det är någon utvecklingsstörning.

Sluta läs då...

2010-02-07 @ 19:43:34
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror inte du passar så bra inom vården förhuvudtaget.

2010-02-07 @ 19:47:20
Postat av: Anne

Jag undrar vad medelåldern är här inne?! Av inläggen att döma så gissar jag på 14 år. Patetiskt!

2010-02-07 @ 20:21:00
Postat av: Anonym

Beckah. Du och några till skämtar bort ett allvarligt faktum här:

att du hela tiden överskrider gränser. Du har en svår uppväxt som barn till en alkoholiserad mamma, fosterhem och dylikt.

Den uppväxten har inte gett dig gränser. Du blottar dig och dina barn helt ohämmat här. Du blottar din mamma och hennes liv - och hennes sjukdom.



Kommer Elmer om några år tycka att hans bajsande är roligt som riksangelägenhet?



Skona barnen, snälla.

2010-02-07 @ 20:24:09
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

det påverkar inte Elmer det minsta att jag skriver att han bajsar. Han är en bebis och även om det går 10 år så var han fortfarande bebis när det skrevs.



Ang min mamma så påverkar det inte henne ett enda litet dugg att jag skriver om henne.

2010-02-07 @ 20:47:54
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kristin

Men... vi har alltid tvättat av barnen i handfatet när blöjbyte skett på offentlig toalett. Vad är skillnaden?



Kan ju även avslöja att jag kräktes i handfaten VÄLDIGT ofta när jag var gravid, eftersom jag inte stod ut med lukten från toaletten. Självklart gjorde jag rent efteråt. Tror man på allvar att handfat på offentliga toaletter är rena och fräscha?

2010-02-07 @ 21:02:30
Postat av: ÄckiPäcki☆

Har läst dina "bajsinlägg" samt en hel del av alla kommentarer och jag skrattar mest åt dom. Jag är inte ett dugg insatt i EC och vet egentligen inte ens var det är, men jag kände att jag ändå ville kommentera om att du alltid har svar på tal. Det du skriver stämmer så jävla bra att jag njuter av dina inlägg.

Du verkar vara en klok människa... Fortsätt med det du gör.

2010-02-07 @ 21:03:14
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Han blir inte mätt på ersättningen, och bvc säger att nu ska dom bara ha gröt/välling morgon och kväll och pure och så på dagen. Men istället har han slutat äta helt igår åt han bara 2 portioner gröt på hela dagen!!!!

2010-02-07 @ 21:42:12
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Thessan

Jag tror faktiskt Beckah skulle passa väldigt bra inom vården FÖR ATT hon har varit med om så mycket och har så mycket erfarenheter av diverse situationer. Bara för att hon ger svar på tal så behöver inte det betyda att hon är dum i huvudet. Jag hade nog mycket hellre haft Beckah som BM under min förlossning än prakarslet jag hade under min senaste. För Beckah visar känslor! Av alla slag ;)

2010-02-07 @ 22:04:28
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: Leah

Haha! Leah vilken drömvärld du lever i!! Tvätta händerna? Ja det kan du göra hur mycket du vill, du har fortfarande flera hundra arter bakterier på DIN hud, alltid. Även bajsbakterier!



Och JA! det gäller även vanligt folk städar hemma som tvättar händerna efter toaletten.



Kul att du drar till med "lite efter eller vara förståndshandikappad", när du själv inte verkar ha förståelse för hur mycket bakterier det finns runt omkring dig. Guldstjärna till dig!



2010-02-07 @ 17:06:16



Jag kör en Beckah här. Ta reda på fakta först innan du öppnar stor käften. 1. Tvättar man händerna med handsprit som är 99.9 % alkohol i så försvinner baketrierna ( Jag skulle vilja se en baketeri som överlever det ) 2. Jag arbeter med livsmedelhygien och undervisar i just detta ämne så där har du inte speciellt mycket att komma med . 3. Jo jag är väl medveten om att det finns bakterier precis överallt men i mitt hem är vi väldigt noga med hygien , och jag kan garantera att det inte finns en enda kolibaketeri i mitt kök. Lite tips kan aldrig skadda så ska ge er alla en lektion i Hygien eftersom dom flesta speciellt du verkar ha kolibaketrier i ditt kök .. 1. Tvätta händerna upp till armbågarna. 2 Använd flytande tvål. 3. Skrubba rent under naglarna . 4 Stänk av kranen med armbågen ( annars skruva av med en bit papper) 5. Torka händerna på en pappershanduk 6. Sprita händerna! Enkelt va?!

2010-02-07 @ 22:07:05
Postat av: [email protected]

Nej ha n blev inte mätt på ersättning han åt 300 ml sen var han nöjd alltså 2 flaskor ersättning. Som idag har han knappt inte ätit heller just nu äter han bara morgon och kväll och dagen vägrar han äta. Och dessutom är ersättning fruktansvärt dyrt när han äter så mycket, för då åt han hela tiden med förutom nätterna.

2010-02-07 @ 22:15:55
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: [email protected]

Konstigt att BVC säger en sak som inte stämmer och ett par kompisar till oss började ge välling vid 5 månader och det har funkat. Japp killen röker och det får han inte sluta med för han har damp och utan cigaretterna klarar jag inte av honom. Tänker inte ge upp mer av mitt liv för att Eddie ska ha ersättning andra barn kan leva på gröt , pure och välling då borde Eddie kunna det med

2010-02-07 @ 22:33:36
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Utlandssvenskan

Varför skriver du inte dina egna lagar, regler och riktlinjer för hur du anser att samhället är uppbyggt och skall se ut och lägger upp här så alla vet vad som gäller?



Du har ju så oerhört starka (dock sällan korrekta) åsikter om diverse punkter som du mer än gärna skriker ut i full falsett som en trotsig tonåring.



Gör en punktlista med dina åsikter så folk vet var du står och vad som är lönt att föra en dialog över eller ej. Skulle underlätta för rätt många inklusive dig själv antar jag.

2010-02-07 @ 22:44:46
Postat av: Andrea

Rebeckah vi är en hel värld som nu undrar om du sköljer din fitta i handfatet också? Tygbindor tamponger och annat krafs är ju så klart bekvämlighet.

Så slänger du upp fläskmuffen i handfatet och gör precis i samma syfte som dina småglin.

2010-02-07 @ 22:52:13
Postat av: Carin

Hur kan du vara så j-vla pengakåt att du säljer din själv och blottar dina barn här i bloggen för några ynka kronor av sidvisningar?

Har du ingen skam i kroppen?

Du horar ut dig själv och du horar ut din pojkvän och framförallt horar du ut dina små oskyldiga barn, för vadå? En hundra lapp i månaden?

Det du gör med din blogg, allt du vänder och vrider på och målar upp här inne, allt för att chocka dina läsare som en sann Se&Hör "journalist" gör dig till en prostituerad.



Grattis Rebeckah, du är känd för allmänheten som en prostituerad som horar ut dina egna barn till allmän beskådan.

Sjuka varelse!

2010-02-07 @ 22:56:16
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Plötsligt luktar det unket här inne. Kan det vara ett gäng sura bitterfittor från Flashback på besök tro? :-) Välkomna in i värmen ;-)

2010-02-07 @ 23:10:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: [email protected]

Så nu ska jag hoppa i säng och invänta att Eddie vaknar så ska han få ersättning... Fast på dagarna ska han få pure som vanligt men tackar han nej till det så blir det ersättning efter. Likaså på morgonen med gröt eller så..



mvh emma

2010-02-08 @ 00:06:29
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Frida

Tänkte fråga Leah som skriver att hon arbetar med hygien: Jag blev lite nyfiken. Om man undviker alla vardagliga bakterier som florerar överallt är det inte så att risken är större att du blir sjukare oftare just för att du tvättar bort dem. Nu säger inte jag att man ska skita i sin egen hygien. Men menar du verkligen att du tänker dig för varje gång du tar i trappräcken, svängdörrar, hälsar på någon mm mm Vad gör du med sånt man inte kan styra över? Ex om en vän är över på en fika och behöver göra sina behov på din toalett eller dina barns vänner, man brukar säga att nöden har ingen lag men springer du in efter deras toalett besök och desinfekterar badrummet?

2010-02-08 @ 01:00:09
Postat av: Leah

Frida: Haha nej självklart vet jag att jag dagligen blir utsatt för bakterier dummare än så är jag inte. Jag har barn som går på dagis bla och där finns det gott om bakterier. Jag har alltid varit noga med min personliga hygien och är även det när det gäller mina barn. En god handhygien är a och o för mig. Jag är väldigt pedant men har inget tvångsbeteende att jag måste tvätta händerna var tredje minut. utan jag tvättar efter toa besök och när jag lagar mat. Villket jag tycker är väldigt normalt. När det gäller offentliga toaletter så går jag enbart på dom om det verkligen behövs och där kan jag väl erkänna att det kan bli ett litet tvångsbeteende men enbart för att dom är så vidriga.



Sen beckah kom jag på en grej som jag har kört med mina barn. Varför inte köpa en pottsits och sätta på toastolen , funkar utmärkt!

2010-02-08 @ 02:10:02
Postat av: Emmie

Intressant att en livsmedelsingenjör (gissar din utbildning) förnekar att hen har bajsbakterier i kylskåpet. Spritar du grönt och potatis innan du lägger in det, eller?



Som sagt: Det är inget man blir sjuk av.



Vad är det för lärare som argumenterar med hjälp av benämningar som "lite efter" och "förståndshandikappad"? Anser du att förståndshandikappade är ohygieniska? Taskig människosyn. Eller är det bara så att internet gör folk lite kaxigare? En lärare som tror hen kan allt alltså? Dessvärre brukar ju folk som säger så inte kunna nått. Att antyda att man är högutbildad är aldrig ett argument för sin sak, och det är särskilt osnyggt när man inte vet vem/vilka man diskuterar med.



För min del får du gärna vara professor vid MIT. Du har fortfarande bajsbakterier i ditt kylskåp, det är oundkomligt.



2010-02-08 @ 09:05:12
Postat av: Lady Dahmer - confessions of a neurotic attentionwhore

personligen så tycker jag det är äckligt att häva bajs eller kräks eller vad det nu må vara i handfatet



-- jag har aldrig tvättat av ungens röv i varken handfat eller badkar, (jag tvättar ungen med olja ståendes på golvet och nej inte en droppe hamnar på golvet. Im so fucking rutinerad. heh) inte heller sköljt av pottor på andra ställen än toastolen.



Men en offentlig toa känns ju rätt så ofräsch ändå så jag hetsar inte upp mig.



Ang. EC så har kommentarerna tagit otroligt löjliga proportioner. och där håller jag ju med dig Beckah.

2010-02-08 @ 09:39:44
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Lady Dahmer - confessions of a neurotic attentionwhore

sen så vill jag påpeka att det SKA finnas bakterier i ett hem. Inte bajsbakterier dock, men andra GODA bakterier.

2010-02-08 @ 09:40:50
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Anna B

Hej!

Har inte läst alla kommentarer, men jag tycker det funkar rätt bra att ha en liten bebis sittande mellan mina ben på toaletten. Dvs, jag sitter också på toaletten, långt bak (med byxorna på) och sätter barnet framför mig mellan mina ben. Men nu har jag två tjejer, jag har ingen aning och hur det skulle funka med en kille, de kissar väl lite mer... okontrollerat" kanske? :D

2010-02-08 @ 09:54:24
Postat av: Elli Caramelli

Men kan ni lägga av och hacka och hålla på? Man kan ju verkligen fråga sig hur gammal ni egentligen är!!

Jävulskt mogna personer som håller på att säga att hon kränker sin som pga att hon skriver att han bajsar i handfatet. IQ nivån är ju verkligen inte hög här på vissa personer.

Så då antar jag att jag kränker min son också eftersom jag också bloggar om han och min dotter.Eller?

Kan personen/personerna som säger att hon kränker sin son beskriva det lite mera för mig.



Alla har vi våra åsikter, hur vi uppfostrar våra barn, hur vi gör med blöjor och napp amning osv! Deal with it!

2010-02-08 @ 10:53:24
URL: http://bellan85.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Leah han har för korta ben för att siotta på en toasits. Dessutom diskuterades det ju hur man gör på offentliga toaletter och jag kommer inte bära med mig varken pootta eller toasits ;-)'



Hemma har vi redan både potta och toasits naturligtvis eftersom vi nu har en 2,5-åring som slutade med blöja i maj förra året.

2010-02-08 @ 11:41:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna

jag gillar din stil Becka. även om jag inte håller med om allt :-)

fortsätt så :-)

2010-02-08 @ 12:07:03
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: Josefin

Men herregud!! Vad är det för fel på vissa av er?? Alla gör som de vill och alla tycker vi olika. Ingen anledning att attakera Beckah för det. Och dessutom så finns det bakteriedödande medel som klorin och ytdesinfektionsmedel som man kan använda att rengöra med. Som sagt tänk på allt annat äckligt som ni tar i varje dag. Jag är själv väldigt noga med handhygien och så men lite bebisbajs är något av det som oroar mig minst. Jag har också tvättat av min dotter i handfatet när hon har bajsat och jag har då också använt handen. Big deal, man får liksom tvätta händerna efteråt och likaså handfatet. Det är ju inte så att man lämnar handfatet full med skit.



Beckah vart kan man läsa om att EC:a??

2010-02-08 @ 12:14:42
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

tack Josefin :-)



den bästa sidan om EC tycker jag är denna:



http://www.ecsweden.se

2010-02-08 @ 12:19:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Pernilla

Hehe lite bajs i handfatet är väl inget.

Tänk så mycket bakterier det finns i mobiltelefonerna och i tangentbordet.

Läste någonstans (kan tyvärr inte hänvisa nån källa) att en mobiltelefon innehåller mer bakterier än vad en toalett gör. Det är ganska så äckligt men ändå så äger de flesta en telefon. Man tänker inte så långt att det skulle frodas en massa där. Så länge du gör rent handfatet så är det väl inga konstigheter.

2010-02-08 @ 12:53:28
Postat av: Tess

Antar att du inte har något emot att jag som vuxen med ryggproblem också bajsar i handfatet på offentliga toaletter eftersom jag har svårt att sätta mig/resa mig pga ryggen?

2010-02-08 @ 12:55:29
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tess; Om du plockar upp bajset och spolar ner det i toan samt sköljer ur handfatet har jag absolut inga problem med att du bajsar i handfatet på offentliga toaletter. Varför skulle jag?

2010-02-08 @ 13:02:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jesus Kristus

Men om man nu ska gå efter dina argument att det finns t.ex bajsbakterier på tangentbordet, då kan E lika bra skita på ditt tangentbord som i vasken.

Bara för att det finns bakterier i vask, kyl och på din huvudkudde så betyder det inte att det är okej att bajsa där.

2010-02-08 @ 15:00:14
Postat av: Erika

Jag för min del skulle gärna vilja se hur Tess, med ryggproblem, tar sig upp på handfatet. När jag har ryggont skulle det vara en betydligt värre prestation än att få ner ändan på toastolen. Men vill man experimentera så... Ha ha ha!



Vad jag minns har jag inte låtit något av mina 3 barn bajsa i handfatet. Däremot har jag inga tankar emot det då nöden inte har någon lag. Funkar det bäst, så ja visst.



Vad jag definitivt minns är att jag har tvättat mina barns små bajsiga rumpor så länge de behövt min hjälp till det om olyckor hänt eller liknande. Då både i handfat, i badkar och i duschar, både här hemma, hos släkt, vänner och bekanta och på offentliga toaletter. Jag har även använt mina händer till hjälp då det behövts. Tvättat allt ordentligt efteråt har jag naturligtvis gjort.

Inte ett dugg äckligt. Vad som istället är äckligt är de där skötborden på offentliga ställen som oftast är så dåligt rengjorda så man knappt vågar ta i dem. Skulle aldrig frestas till att lägga en bebis på en sådan, hellre hålla över handfatet och tvätta av då.



Jag tycker det hela är en helt löjlig diskussion och blir mest full i skratt åt de idiotiska kommentarerna man möts av, den ena mer korkad av den andra. Det lustigaste är Beckah, att det är så extremt tydligt att de där puckona försöker tävla med dig? eller andra? om att skriva mest/bäst/värst/osv emot dig, för att sätta dig på plats, vinna "respekt och ära", uppmärksamhet, synas på himlen bland de andra stjärnorna eller liknande. Samma sak gäller som skriver elakheter eller rättare sagt totalt psykosaker, bara för att bräcka föregående. Det är riktigt komiskt faktiskt! Du klarar det, det vet jag. Men jag blir illamående när de ger sig på barnen och blandar in dem i det sjuka de håller på med.



Du lämnar inte ut dina barn mer än övriga på nätet, mer än vad jag skulle då men den gränsen sätter man själv. Och det finns de som överskrider din gräns med råge. Så det säger jag inget om. Det är däremot vad de andra skriver om dig och dina barn, som får mig att reagera, den gräns de överskrider gång på gång. Riktigt läskigt vad människor kan göra och sedan inte se vad de verkligen gör eller gjort.



Undrar just om de är så präktiga och snusförnuftiga i verkliga livet.



Kram Erika

Ps. Om någon understryker sitt uttalande med sin yreksroll eller liknande så är det endast ett maktspråk, för att visa sin makt, att man minsann har rätt. Ds.

2010-02-08 @ 15:12:17
URL: http://starspangled.se
Postat av: Josefin

Tack för tipset Beckah.

2010-02-09 @ 13:09:53
Postat av: Fejdan

Vilka horribelt trista människor det finns till att lägga sig i och ha åsikter om det mesta. Haha, skrattretande. Att tycka så mycket alltså. Jag håller verkligen inte alltid med dig, gillar din blogg skarpt ändå - och skulle aldrig ta till diverse klumpiga uttryck i argumentationer som en del gör.

2010-02-09 @ 21:49:21
URL: http://www.fejdan.com
Postat av: Ewa-Marie

Barn ska bara lära sig ATT bajsa i pottan - vägen dit är olika för barn.

2010-02-10 @ 16:47:51
URL: http://ewamarie.blogg.se/
Postat av: Kia

Åh så bra inlägg!

Jag törs knappt berätta för folk att vi låter vår lilla kissa & bajsa i handfatet just pga av alla fördomar.

Tycker dock att det är lite lustig med bajsbacillskräcken för om man låter barnet bajsa på potta eller i handfatet kommer man ju i så lite kontakt med bajset som möjligt.

Hur fräscht är det egentligen att ta hand om en illaluktande engångsblöja där bebisrumpan är alldeles nersmetad av bajs.

Nej, Tacka vet jag Tygisar och EC!

//Kia

2010-02-10 @ 18:17:52
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Emma



Bra skrivet!

Förstår inte vad det är alla har problem med.

2010-02-11 @ 14:50:32
URL: http://dagarnamedem.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback