Bajs i pottan :-)

I onsdags när jag var till BVC med Elmer så skulle jag gå och byta blöja på toaletten. Han såg bajsnödig ut så när blöjan var av testade jag att hålla honom i bottställning över handfatet. Jovisst - ungen sket i handfatet. Lyckträff antagligen tänkte jag.

I torsdags var vi på GeKås och när jag skulle gå på toaletten så passade jag på att rasta Elmer också och höll honom ovanför handfatet och då bajsade han igen!

Igår eftermiddag testade jag ännu en gång att hålla honom ovanför handfatet mitt i ett blöjbyte och ännu en gång sket han i fatet :-)

Nu nyss efter sin grötportion var jag in med honom igen men den här gången höll jag honom över pottan placerad i handfatet (så slipper man plocka bajs att kasta i toan, lite onödigt omständigt) och jodå bajs igen.

Ska han redan bli en liten pottbajsare tro? :-) Vi får väl se. Jag förstår honom att han passar på! Jag hade nog också tagit chansen att slippa bajsa på mig om jag var han ;-) Mycket skönare att bajsa utan att få det insmetat i skinkorna.

Alvin började lite smått när han var 8 månader med potta men det gick ju inte så här fantastiskt om man säger så ;-)

INTE mig emot att slippa bajsblöjor! :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad du kränker dina barn.

2010-02-06 @ 17:56:34
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jaa visst gör jag! Eller vänta...nu fattade jag inte? Utveckla? Var ligger kränkningen?

2010-02-06 @ 18:00:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Räkna ut det själv...och kan du inte svara på det själv..så sök hjälp för dina barns skull

2010-02-06 @ 18:06:36
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nope. Där gick jag bet, har inte en susning så jag måste vara skadad bortom all räddning med andra ord :-)

2010-02-06 @ 18:09:41
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Skojar du? Låter du ungen skita i handfatet på ofentliga toaletter????



Vad du gör hemma kan jag inte bry mig mindre om, men låta ungen bajsa i handfaten på ofentliga toaletter. NEJ jag saknar ord!!!!

2010-02-06 @ 18:17:21
Postat av: Maria

Handfatet? Men vidrigt, varför inte toan? Och varför stressa en bebis på detta sätt? Tids nog kommer han ändock att sluta med blöja. Ibland känns e som om du är helt fanatisk över hur dina barn utvecklas, varenda sak de gör ska ältas och analyseras. Lämna barnen utanför bloggen, iaf det privata, låt dom ha en intigritet för fan, de är männiksor, inga djur!

2010-02-06 @ 18:17:47
Postat av: Kaiza

Ja, de är roliga de små rackarna! LP föredrog verkligen att sitta på toan när han var runt 4-5 månader. Han visade tydligt när det var dags och under ett halvår bytte vi knappt en skitig blöja. Men sen ville han inte längre och då fick man ju respektera detta. Det var roligt så länge det varade. Så länge barnet inte protesterar är det ju helt ok.

2010-02-06 @ 18:20:49
Postat av: thile

Jeg tycker faktisk du er duktig som prøver ut...



Ha en fin lørdagsmys.

2010-02-06 @ 18:21:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vad har detta med utveckling att göra? Att bajsa utanför blöjan är en medfödd förmåga ;-) Bebisar föds inte med blöja om du trodde det hahaha. Antar att du helt missat begreppet "EC" va? :-)

2010-02-06 @ 18:22:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

du hänger ut din barn på nätet och talar om för hela världen att de bajsar i handfatet! stackars barn!

2010-02-06 @ 18:25:11
Postat av: Katja

Ha ha, kränker barnen... Usch och fy Beckha.... Det är väl mer kränkade att behöva bajsa i blöjan. Men men, alla förstår inte det! Grattis säger jag!

2010-02-06 @ 18:25:12
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Två saker fattar jag inte...



1. varför är det äckligt att bajsa i handfatet? jag plockar som sagt upp det och spolar ner i toan. ingen hade gnällt om man tvättade av en bajsig bebisrumpa i handfatet efter ett bajsblöje-byte...



2. Varför är det en kränkning att skriva att en BEBIS bajsat? Ingen hade sagt något om jag skrivit "jag var på BVC och så bajsade han i blöjan och så gick jag och bytte blöja" tex.



Men som vanligt sticker det i ögonen med EC hahaha så är det ju alltid :-)

2010-02-06 @ 18:28:53
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Angelica

Haha, vad roligt. Inte ens tänkt på det. Fast skulle jag hålla Bobbo över fatet skulle vi få vara där inne hela dagarna.

Hur kan så små bajsa så mycket? 4-5 bajs blöjor per dag. Otroligt!

Fast storebror har ju slutat. Skönt!!



Ja fy Becka sluta kränka barnen. Du är som kineserna (det är väl de som inte använder blöja alls på barnen).

Iaf de måste kränka sina barn oerhört mycket som låter barnen gå omkring utan blöja med byxor som har hål för rumpen.

Uscha Becka. hahaha ;)

Själv tycker jag nog det är tvärtom, mer kränkande med blöja. Spec om den inte byts ofta.

2010-02-06 @ 18:28:57
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja precis, själv kan jag inte tänka mig något mer kränkande än att tvingas bajsa på sig i en blöja, sitta i sitt eget bajs insmetat på skinkorna. men ja, vi är väl lite skadade i västvärlden hehe

2010-02-06 @ 18:30:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Spiderchick

haha gött =)

2010-02-06 @ 18:32:37
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Lena

vaa? är detta ett skämt?????? varför i hela friden sätta en 5mån över handfatet? ganska knäppt ja. Du är ju helt manisk på att dina barn ska vara snabba i utvecklingen inte undrat på att dem är "snabba" när du tvingar dem/ pressar dem. Lära sina barn skita i handfatet offentligt, det är äckligt och konstigt. Hur ens komma på idén? den grejen hade jag hållit väldigt hemlig om jag vore du inget jag skulle vara stolt över. Tycker inte alls att dina barn är ovanligt snabba med sin utveckling, du tvingar dem fram. Tråkigt att behöva säga men det är synd om barnen tycker jag kan dem inte bara få vara. Din blogg handlar bara om dina barn i stort sett förstår att det blir lätt så men du måste väll ha en egen identitet utan barnen, kan du inte skriva mer om dig själv? Vem är du? :) Varför lära barnet att skita i ett handfart? fattar inte grejen alls!!

2010-02-06 @ 18:38:56
Postat av: Lena

Men vaddå vi byter väll ändå blöja på barnen så så synd är det väll inte om barnen om dem bajsar i den? Den byter jag DIREKT!

2010-02-06 @ 18:40:58
Postat av: ida

Va smidigt, min stora dotter började bajsa på pottan när hon var 6 månader =) Det ÄR skönt att slippa bajsblöjor, främst för bebisar men också för mig ju....

2010-02-06 @ 19:02:47
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jo, fast när du tar upp BAJSET ur handfatet, desinfekterar du det också och tvättar av det noga? Inte så kul för alla andra små barn på BVC annars som får ditt barns bajsbakteriere med sig hem... Visste inte att folk låter sina ungar skita i handfatet på offentliga toaletter, men nu när jag vet ska jag passa mig. Så... tack för upplysningen, antar att du inte är ensam om att göra såhär.

2010-02-06 @ 19:17:22
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Du är ju helt manisk på att dina barn ska vara snabba i utvecklingen inte undrat på att dem är "snabba" när du tvingar dem/ pressar dem"



Men snälla någon! Pressar dem? HUR DÅ? Pressar till VAD? Att kunna bajsa är en medfödd talang hos människobarnet ;-) det är inget steg i utveckligen, Herregud! Blöjor är en uppfinning som är skapt av bekvämlighetsskäl för föräldrarna, det är inget som barn MÅSTE ha. Det går alldeles utmärkt att istället fånga bajs och kiss i handfat eller potta eller liknande men det är ju ganska praktiskt med blöja.



Det är INTE synd om barn som EC:as! Tvärt om!



Vissa här behöver verkligen läsa på! Här är ett tips:



http://www.ecsweden.se

2010-02-06 @ 19:24:08
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: linjes

Jo lite vidrigt är det att skita i handfatet tammefan,varför inte hålla honom över toaletten när man ändå är därinne lixom?

Jag är absolut för att barnen ska bli torra tidigt men jag är fan inte för att skita i handfatet=(

2010-02-06 @ 19:30:09
Postat av: Pia

duktig kille ju ! :)

2010-02-06 @ 19:32:01
URL: http://pialena.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Jo, fast när du tar upp BAJSET ur handfatet, desinfekterar du det också och tvättar av det noga? Inte så kul för alla andra små barn på BVC annars som får ditt barns bajsbakteriere med sig hem... Visste inte att folk låter sina ungar skita i handfatet på offentliga toaletter, men nu när jag vet ska jag passa mig. Så... tack för upplysningen, antar att du inte är ensam om att göra såhär."



Varför skulle de andra ungarna få med sig bajsbakterier hem? är inte risken större om jag lägger honom på skötbordet och byter bajsblöja i så fall? och sen ska nästa unge ligga där. :-) Eller om någon sköljer av en bajsig rumpa i handfatet, alla använder ju inte våtservetter, vissa sätter barnet på handfatet och tvättar av rumpan ;-) INGET konstigt med det serdu.



Jag tvättar av mina händer i handfatet också, även om jag råkat få bajs på handen när jag byter bajsblöja (vilket sker ibland med kladdigt bebisbajs). Då kommer det också bajsbakterier i handfatet ;-) ooh noo



Jisses, vissa tar ju åt sig som om man lagt bajs i deras tallrik, vi snackar ett handfat for christ sake.

2010-02-06 @ 19:35:06
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Varför handfatet? Jo för att handfatet är i rätt arbetshöjd för mig, det är inte toaletten, dessutom finns en kul spegel ovanför handfatet som han tycker är roligt att titta i samtidigt.



2010-02-06 @ 19:37:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Camilla

Så jävla vidrig du är..

DU tar tamigfan priset...



Stackars barn o växa upp med DIG!



hemska människa... Usch

2010-02-06 @ 19:40:34
Postat av: Wilma

Bajsa i handafatet? Hur kom du ens på den idén?

2010-02-06 @ 19:51:51
Postat av: Fiona

Lite lustigt är det att alla de som bara har elaka saker att säga aldrig nånsin törs stå för vilka de är.

2010-02-06 @ 19:58:25
URL: http://www.medlivochlust.blogspot.com
Postat av: Anonym

Faktiskt lite äckligt att bajsa i handfatet! Ett handfat är till för att tvätta händerna i efter ett toa-besök.

Måste vara mycket smidigare att hålla honom över toan och så är det bara att spola ner skiten sen.

2010-02-06 @ 19:59:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Just det. Handfatet är till för att tvätta händerna, men på vissa här låter det som att handfatet är till för att slicka upp vatten ur.



2010-02-06 @ 20:01:35
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Fy fan vad äckligt! Stackars barn. Håller med kommentaren ovan att du pressar dina barn. Det verkar vara någon slags tvångsyndrom du har att dina barn ska vara så snabba som möjligt och gärna kunna allt innan resten av barnen i samma ålder kan det.

2010-02-06 @ 20:01:43
Postat av: Anonym

Just av denna anledningen jag bojkottar offentliga toaletter. Efter att jag hört en annan mamma berättat en liknande sak. Och för att jag vet att många faktiskt kissar i handfatet. Inget emot att barn lär sig att bli torra tidigt men just i ett handfat...på en offentlig toalett. Usch!

2010-02-06 @ 20:05:15
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Fy fan vad äckligt! Stackars barn. Håller med kommentaren ovan att du pressar dina barn. Det verkar vara någon slags tvångsyndrom du har att dina barn ska vara så snabba som möjligt och gärna kunna allt innan resten av barnen i samma ålder kan det."



ÅTER IGEN - ALLA barn kan bajsa utanför blöjan redan samma dag de föds! Det är INTE ett steg i utvecklingen. Det är INTE något man måste lära dem eller tvinga dem till. De klarar de helt automatiskt när de är bebisar. Men OM man väntar i flera år och har blöja på dem, ja DÅ kan man behöva lära dem. helt sjukt - då får man lära dem något de kunde när de föddes men som man tagit ifrån dem genom att stänga in dem i en blöja.



EC handlar INTE om något påtvingat eller PRESS på barnet. Läs på för sjutton!



http://www.ecsweden.se

2010-02-06 @ 20:07:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

OJ bojkottar du offentliga toaletter pga detta? Jisses, du skulle bara veta vad folk gör.



I en omröstning på familjeliv framkom tex attnästan ALLA vuxna kvinnor KISSAR i bassängen! På badhuset alltså! DÄR kan vi snacka om sjukt och äckligt! men lite bajs i handfatet som dessutom tas bort? Nä det är inget som rör mig i ryggen om folk gör. Jag ska inte nudda handfatet ändå.



Tänk alla som bajsar och kissar på offentliga toaletter och sen INTE tvättar händerna och går och tafsar på handtaget på dörren osv. fatta hur mycket bakjterier ni utsätts för dagligen. detta är ingenting - INGENTING jämfört med allt ni inte vet.



Personen innan er på den offentliga toaletten kan lika gärna ha bajsat på toaringen och sen bara torkat bort det så det inte syns och sen kommer du och sätter dig där. Myyys.

2010-02-06 @ 20:11:51
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Andrea

Ha ha. som vanligt massa "roliga" kommentarer från folk. Kul att han bajsat utanför blöjan. Jag tror det är jättebra att barn får "lära" sig att bajsa utanför blöjan tidigt. Inte att de måste bli blöjfria tidigt men att de kan bajsa utan blöja. Många barn har jättesvårt bajsa utan blöja tom när de slutat med blöjan annars. Kram

2010-02-06 @ 20:45:52
Postat av: jaadduuuu

stackars dina ungar som är totalt uthängda på nätet för allämn beskådan. Om några år kommer dom hata dig, de hade jag gjort. skaffa en hund som du kan berätta detaljerat om, som inte tar illa upp. barn är liv, människor o indivder. inga föremål som man äger.

2010-02-06 @ 21:23:54
Postat av: Madeléne

När jag läste inlägget tänkte jag samtidigt som jag läste.. Oboy vad många elaka komentarer hon kommer få (från andra super mammor som trycker ner andra mammor eftersom dom själva är så osäkra på sig själva) Oooh jag hade rätt.. Det har komenterats vilt här idag..Buhuhuhuhu vad hemskt bebisen har bajsat i ett offentligt handfat..

Skulel gissa på att det är mindrea bakterier i bebisens bajs än vad det redan är i dom handfaten.. Så spara på era hygienkomentarer..

2010-02-06 @ 21:27:14
URL: http://whoismadelene.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Många av er som skriver här har nog inga egna kids, för jag kan lova att ett barn som "pressas och stressas" absolut INTE bajsar! Man kan inte tvinga ett barn att bajsa, gör man det blir det garanterat motsatt effekt!



Sen kan man ju tycka vad man vill om bajs i handfatet!

2010-02-06 @ 21:35:38
Postat av: Lena

hehe Madeleine så det handlar om att jag är osäker på mig själv när jag tycker att det är ett avvikande beteende när man låter sitt barn bajsar i handfatet? Det är onormalt annars hade man hört om detta förut och det har jag aldrig hört ngn göra förut. och inget jag rekommendera andra att göra heller finns ju anledning till att vi inte bajsar i handfaten, bakterier sprids. Och nej jag tror inte att det är många som göra så här, tror att Beckah är väldigt ensam om detta. Men att man skulle vara osäker på sig själv för att man tycker att detta är konstigt? Hur då? hade jag varit osäker på mig själv så hade jag tyckt detta var normalt och ngt jag själv hade testat för att jag inte vetat bättre :)

Men visst det är väll inte skadligt på ngt sätt för barnen men ganska så ovanligt skulle jag vilja påstå.

2010-02-06 @ 21:48:42
Postat av: Anonym

"OJ bojkottar du offentliga toaletter pga detta? Jisses, du skulle bara veta vad folk gör.



I en omröstning på familjeliv framkom tex attnästan ALLA vuxna kvinnor KISSAR i bassängen! På badhuset alltså! DÄR kan vi snacka om sjukt och äckligt! men lite bajs i handfatet som dessutom tas bort? Nä det är inget som rör mig i ryggen om folk gör. Jag ska inte nudda handfatet ändå.



Tänk alla som bajsar och kissar på offentliga toaletter och sen INTE tvättar händerna och går och tafsar på handtaget på dörren osv. fatta hur mycket bakjterier ni utsätts för dagligen. detta är ingenting - INGENTING jämfört med allt ni inte vet.



Personen innan er på den offentliga toaletten kan lika gärna ha bajsat på toaringen och sen bara torkat bort det så det inte syns och sen kommer du och sätter dig där. Myyys."



- Jag badar inte i offentliga bassänger heller - just pga. det. Det är äckligt! Lika äckligt som att pissa/bajsar i handfatet! Vet även de som spyr i handfatet på fyllan...

Sätt honom på en potta på ett bord eller något annat som är i samma höjd som ett handfat då! Är inte det lite enklare? :)

2010-02-06 @ 21:53:39
Postat av: Lina

jaa varför tvätta händerna i handfatet kan juh lika väl tvätta dem i toan?! samma sak juh ja spolar.. om du absoult ska påskynda dina barn så låt han bajsa i toa TÄNK på andra stackare som ksa tävtta sig där ÄVEN OM DU ANDVÄNDER HANDSPRIT O TVÄTTAR RENT så är det VIDRIGT!



Skönt att ja bor många mil bort

2010-02-06 @ 21:54:22
Postat av: mian

tänk att det alltid ska sticka i ögonen på andra människor när man väljer att gå en annan väg.

spelar ingen roll om det gäller långamning, EC, AP, flaskmatning eller vad det nu är.



varför kan man inte få göra som man vill?

så länge barnet reagerar positivt och det inte far illa.



jag har också fått höra att jag pressar mitt barn och att jag stressar henne..

varför?

för att jag jobbar med hennes språkutveckling hemma..

jag hjälper henne lära in nya ord, meningar, siffror, kunna beskriva känslor och hur saker är.



Hon älskar den stimulansen och pratar jätte bra och är jätte nöjd över att kunna kommunicera med andra vuxna än mamma och pappa.

men tydligen är problemet att hon är 2... ??

underligt.



jag hade gärna valt EC istället för att byta bajsblöjor.. är sjuuuuukt trött på alla bajsblöjor.

men lätt att vara efterklok antar jag. =)



jag föstår egentligen inte vad dina "haters" menar med att du stressar dina barn?

vilket barn är det du har stressat och på vilket sätt undrar jag?

2010-02-06 @ 22:01:48
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ni som trodde handfatet var fritt från bajs kan ju ta och tänka om :-)



Att låta bebisar bajsa och kissa i handfatet är ett vanligt sätt att EC:a på offentliga toaletter.



Dessutom finns många som sätter bebisen/barnet på hadfatskanten vid blöjbyte och tvättar av den bajsiga rumpan i handfatet.



Det finns även folk som använder tygtvättlappar och tygblöjor. Dessa sköljs av i - just det! handfatet!



För att bara nämna några av mååån ga exempel på hur bajs hamnar i handfatet :-)



Brukar ni sätta i proppen, fylla handfatet med vatten och tvätta er där i eller varför så upprörda? Om man tvättar händerna under rinnande vatten nuddar man ju knappast porslinet.



BAJSBAKTERIER finns det nog fler på själva kranen, på spolknappen och på dörrhanteget om ni nu är så oroliga ;-)

2010-02-06 @ 22:01:53
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jeje

Snusk!!!! Vad ni gör med ert handfat hemma skiter jag och många andra i, men på offentliga toaletter?!?! Skärpning för i helvete.

2010-02-06 @ 22:04:53
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Snusk!!!! Vad ni gör med ert handfat hemma skiter jag och många andra i, men på offentliga toaletter?!?! Skärpning för i helvete."



Aha så du skiter också i handfat :-9 hoppas du plockar upp skiten efteråt du med :-)

2010-02-06 @ 22:07:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: carro

Fyfan vad äckligt att bajsa i vasken. Skaffa en kattlåda.

2010-02-06 @ 22:14:41
Postat av: jessica

men vad äckligt, trodde inte jag läste rätt först men det gjorde jag visst...förstår om många reagerar på detta, hur kom du på den här idén? varför inte direkt på toaletten eller pottan?

2010-02-06 @ 22:24:35
Postat av: Leah

Men din skadade jävla människa! har du hört talas om hygien eller vanlig jävla folkvett? Jag bryr mig inte om vad du gör hemma i ditt handfat men på en ofentlig toalett? Tycker det är förbannat konstigt att du har dina ungar hemma.



Sök hjälp för faan!!

2010-02-06 @ 22:35:49
Postat av: Anonym

Visst blöjan är inte medfödd. Men det är banne mig inte normalt heller att bajsa i handfatet. Vad du utsätter dina barn på det sätt du hänger ut dem på nätet. Hur kan du försvara det. Allrahelst med din bakgrund.

2010-02-06 @ 22:36:16
Postat av: Anonym

De som inte tvättar sina händer efter toabesök på offentliga toaletter borde börja med det - respekt för andra människor.

De som kissar och bajsar på toaringen bör städa upp det på ett bättre sätt än bara torka bort det med lite papper - också respekt.

De som kissar i handfat borde sluta med det - respekt.

De som spyr i handfat bör också sluta med det - respekt igen.

De som bajsar, eller de som låter andra bajs i handfat, borde sluta med det med - även detta för att visa respekt för andra människor som ska använda samma offentliga toalett.

Hemma bör man också hålla god hygien samtidigt som man så klart får göra som man vill. Alltså, bara för att nån annan t.ex. inte tvättar händerna så är det inte ok att låta ens barn bajsa i handfatet. Du har fått mkt kritik att andra människor inte tycker om just denna sak. Jag hoppas att du kan respektera dessa personer och sluta med att låta sonen bajsa i handfat på offentliga toaletter. Du behöver så klart inte hålla med utan är fri att tycka som du vill men visa bara respekt tack. Jag säger dock inget negativt om ditt val av att vara uppmärksam på din sons signaler och hjälpa honom att bajsa utanför blöjan utan det låter som nånting värt att fundera på.

2010-02-06 @ 22:37:45
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Måste bara fråga; är det värre att låta en bebis bajsa i handfatet, plocka upp det och spola ner och sen tvätta handfatet än att låta bebisen bajsa i en potta, sen hälla bajset i toan för att slutligen skölja ur potta i - ja just det - HANDFATET ja ;-)

2010-02-06 @ 22:39:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: leah

1. Jag badar inte på badhus!



2. Jag har alltid handsprit i väskan så måste jag gå på en ofenligtoalett så använder jag spriten för att göra ren toasitsen. Jag tar aldrig i grejerna där inne utan har alltid med mig servetter i väskan som jag öppnar dörren , låser , tar i toaletten osv med plus att jag alltid spritar händerna efter jag kommer ut där ifrån.



Allt detta för att det just finns såna äckliga människor som du!!!!

2010-02-06 @ 22:45:50
Postat av: Anonym

Dricker ni ur toaletten oxå hemma? För det är väl samma sak verkar du tycka.

Undrar hur dina barns själskrivna böcker kommer se ut.

2010-02-06 @ 23:04:12
Postat av: Madde

Eeee... när jag läste ditt andra inlägg om detta så trode jag det skulle va nån länk till en spårad tråd på FL. Jag tycker det är äckligt att du låter ditt barn bajsa i handfatet faktiskt. Skulle du vilja att en vuxen bajsade i handfatet innan du ska in där? Bajs har ingen 'ålder' så att säga att 'han är ju en bebis' spelar ingen roll. Hade du med dig alkohol lr annat som dödad bakterier? Och att sen säga att det kan vara bakterier på handtaget lr kranen.etc. Det är absolut inte samma sak.. jag tvivlar på att nån bajsar direkt på toa-handtaget. Om någon bajsar på toasitsen och sedan torkar så jag råkar sätta mig på bajsnakterier så är det inte alls lika äckligt som att tvätta händerna i ett handfat som nån bajsat i. Jag tycker detta är nåt du kan göra hemma, men absolut inte när du är ute på offentliga toaletter.

2010-02-06 @ 23:17:51
Postat av: Lena

Hahahaha Lina den var ju riktigt bra, ja så som Beckah beskriver handfatet verkar den vara i samma klass som toastolen ;)

2010-02-06 @ 23:19:32
Postat av: Lina

Men herregud vilka kommentarer! Det är VÄLDIGT många som tvättar av bajsiga barn stjärtar i ett handfat också, precis samma sak.



Jag tycker du är GRYM Beckah, du gör som en riktigt bra mamma ska. Du läser av dina barns signaler och gör det du känner är rätt. Alla är inte lika, alla barn är olika alla föräldrar är olika.

Som sagt, såna här saker kan man inte stressa eller pressa fram. Så du är duktig med dina barn.



Att du skriver om det på internet tycker jag också är bara bra. Det finns en gräns tycker jag på vad man skriver om. Tex Victor skriver du ju ytterst lite om, vilket är helt rätt.

I hans ålder är det mer känsligt. Jag skulle inte bry mig om min mamma skrev om mitt liv när jag var tex 3 år men om hon skrev hur jag var när jag var 12 skulle jag bli förbannad.



Nä, som sagt - Stå på dig!

Jag gillar att läsa det du skriver för det är bra och ärligt. Inget rosa fluff runt omkring och du förfinar inget eller är någon annan!

2010-02-06 @ 23:28:05
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu var det ju inte endast bajseriet jag syftade på när jag menade att du "pressar DINA barn".

2010-02-06 @ 23:28:07
Postat av: Sandra

Gulligt dukig Elmer är =) Ser inget fel i lite skit i vasken ;)

2010-02-06 @ 23:45:30
Postat av: Frida

Hehe detta var riktigt kul läsning ;-) Rätta mig om jag har fel - Folk tar åt sig för att en bebis bajsat i ett handfat men grunden ligger i bakterie fobi. Det måste verkligen vara jobbigt med de problemen. Skulle bli knäpp om jag skulle behöva bry mig om vad alla gjort innan jag går in på en toalett. Vad som är ännu mer ironiskt är att för några år sedan när jag gick en hygien kurs om var de flesta bakterier finns på en toalett och fick veta att det första stället faktiskt är på handtaget och det andra på toa sitsen men handfatet låg sist. Varför? Jo för att man tvättar sig där, flera gånger om dagen tvättas det med tvål och dagligen desinfekteras det av städ. Detta är även anledningen till att det finns på en del orter speciella rum för föräldrar med dusch jämte för att man ska kunna tvätta av barnet och det är bra mkt bättre att tvätta barnet i handfatet Än slänga våtservetter i papperskorgen för om det blir för många kan man inte spola ner det. Så att bebisen bajsar direkt i handfatet sparar er äckelmagade människor även bakterierna från en kvarvarande stinkande bajsblöja för nu är det så att bebisar både kissar och bajsar men att ni tar illa upp av det är för att ni inte klarar av att höra det ;-) sedan kan jag tillägga att de som har barn är oftast nogrannare med hygienen på sina barn än vad vuxna är för om det är någon som drabbas lätt av bakterier så är det just småbarn. Visst man vill inte höra allt här i livet men tänk ett steg längre, det är så lätt att dömma människor. Jag har inget emot det Beckah gör.

2010-02-07 @ 01:45:26
Postat av: Jeje

"Aha så du skiter också i handfat :-9 hoppas du plockar upp skiten efteråt du med :-)"



Funderade länge på om jag skulle kommentera detta eftersom det är på en annan nivå. Du är så fruktansvärt omogen. Och allt en liten snuskfia......

2010-02-07 @ 08:55:01
Postat av: donna

hahahahahahaha jag tror jag döör!!!



jag har lillans första bajs-i-pottan på kort - i fotoalbumet! Det måste va jätteäckligt det oxå? muhahaha



2010-02-07 @ 09:42:13
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Jag kanske är helt efter, men av är EC? :/

2010-02-07 @ 09:43:25
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: anne

Jag hade ju aldrig velat komma hem till dig och låna toan iallafal...

2010-02-07 @ 09:49:16
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

EC = Elimination Communication/toakommunikation/Blöjfritt/Infant potty training

2010-02-07 @ 11:10:23
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

http://www.ecsweden.se

2010-02-07 @ 11:11:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Carin

När jag får barn önskar jag att det kommer funka att låta dom bajsa i handfat, så jäka smidigt tänkt! Hur bra som helst.

Försök att inte hänga upp dig på alla motsträviga kommentarer här. Folk har ingen koll

2010-02-07 @ 12:12:10
URL: http://kickingassesthroughlife.webblogg.se/
Postat av: Karro

Mian: tycker det var intressant det du skrivit om att andra tycker du stressar och pressar ditt barn för att det kan prata när det är 2 år. Jag menar något som verkligen är en pressande och frustrerande situation för barnet är när det inte kan uttrycka sig. T.ex. en 4åring som inte kan prata får inte vara med och leka med de andra 4åringarna som kan prata utan blir oftast förpassad till att leka med de yngre barnen som inte kan prata.

2010-02-07 @ 12:13:54
Postat av: Sarah

Och härmed slutar jag gå på offentliga toaletter..:-)



Det här hade jag aldrig hört talas om. Personligen tycker jag att det är äckligt men alla gör ju som dom vill.

2010-02-07 @ 12:29:30
URL: http://somvemsomhelst.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Ojojoj, när jag läste det här inlägget hade jag ingen tanke på att någon skulle tycka att det var konstigt. Är folk helt tokiga i huvudet i det här landet??? Suck.

Jag tycker att du gör helt rätt!

2010-02-07 @ 12:45:05
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vilket sammanträffande för när jag skrev det här hade jag inte en tanke på att någon skulle kunna tycka att det var äckligt så det var en överraskning. Men jag borde ha vetat bättre för i min blogg gnäller alla på ALLT :-)

2010-02-07 @ 12:57:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: caroline

mina barn har oxå skitit i handfatet ibland vad e d för konstigt med det man låter ju inte skiten ligga kvar där. åh som du säger man slickar väl inte i handfatet man tvättar händerna.

2010-02-07 @ 18:26:03
Postat av: anna

vilka människor det finns... blir ju nästa tårögd av folks bakterifobier och allt vad det heter. låt dig inte sänkas av deras idiotiska kommentarer beckah! du är grym

2010-02-07 @ 19:58:18
Postat av: Malin Rydberg

Det verkar som om folk tror att det du skriver på internet bara kommer försvinna en vacker dag. Naivt.



Med det menar jag alltså att syfta på diskussionen om ifall du hänger ut dina barn eller inte, att det skulle vara någon skillnad på att skriva om en 2-åring jämfört med en 12-åring.



Om min mamma hade dokumenterat min barndom, om än tidiga år, så här grafiskt och utbrett till allas beskådan hade vi absolut inte haft en vidare bra relation idag...



Så jag håller med tidigare kommnetarer. Sluta blogga om barnen! De är ju för små för att kunna säga till.

2010-02-07 @ 23:46:09
Postat av: Malin Rydberg

När (eller om) du faktiskt väljer att försöka få ett jobb en vacker dag kommer den här bloggen garanterat ligga dig till last. Det tvivlar jag inte en sekund på.

2010-02-08 @ 00:15:36
Postat av: Ingela

Gud vad mycket gnällspikar det finns, haha!

Tycker det var en mycket smidig lösning att hålla honom över handfatet, hoppas det håller i sig och att ni slipper blöjorna :)

tummen upp

2010-02-08 @ 08:19:54
URL: http://www.busbebis.se
Postat av: linjes

Finns ju enledning till att det finns toaletter pottor och dylikt annars hade dom ju lika gärna kunnat skita i det så kan alla skita i handfatet problemet löst

2010-02-09 @ 14:41:14
Postat av: MKB

Folk är ju helt hysteriska! Massa elaka, hatiska inlägg. Dumma, okunniga människor! Man undrar ju vad folk använder offentliga vaskar till (blanda sig en varma koppen i? koka lite gröt i?) när de blir så hysteriska.



Lycka till med EC:andet, det är det rätta att göra.

2010-03-19 @ 21:53:11
URL: http://hostlycka.blogspot.com
Postat av: Malin Rydberg

Nu är ju den här diskussionen lite gammal men en sak att fundera på är:



Skulle du gladeligen ställa dig och tvätta händerna i ett handfat som du anade att mannen som varit på toaletten innan dig hade bajsat i?



För det är ju trots allt det ett handfat är till för. Att göra rent händerna i.

2010-04-06 @ 01:16:32
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Gladeligen?



Om han bajsat i handfatet och gjort rent efter sig skulle jag utan att blinka gå in och tvätta händerna, ja.

Men med gladerligen? Det känns överdrivet, så känner jag varken med eller utan bajs i handfatet.



2010-04-06 @ 11:30:40
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Madde

Jag bryr mig inte om när folk väljer att pott-träna sina barn, inte heller vad folk gör hemma.

Men lite sunt förnuft är aldrig fel, bajs är fyllt med bakterier och det händer att andra människor tvättar av ansiktet i vasken.

Tex om man mår illa eller dylikt.

Om det nu vore så att man skulle skita i vasken så hade man väl haft ett gemensamt kärl för kiss bajs och handtvätt.



Jag antar att du inte tvättar händerna i toan?

Eller?



Om min bebis bajsar så sköljer jag inte av rumpan i vasken jag har torra servetter som jag tar i vattnet när dom är rena sen kastar jag dom när de är ner bajsade.

Det kallas hänsyn.

2010-06-10 @ 23:04:32
Postat av: Anneli

Men shit - du är verkligen en hemsk människa & mamma!! Läsa av dint barn signaler så där?? Usch usch, din bebis får säker men för livet, likaså vår bebis på 3 månader som både får kissa & bajsa i handfat/potta/toalett, det som är mest tillgängligt just då :)



Näe, vi ska nog ta & använda engångs & låta dem skita ner sig & bli kladdiga & ha en äcklig bajsblöja på sig i stället. Det röstar jag för!!



& vad det gäller offentliga toaletter, det är vad jag vet så jävla äcklig redan - oftast, så ni som är rädda för bakterier i handfatet - tänk på alla som först lyfter upp locket på toa MED OTVÄTTADE HÄNDER, sedan kissar/bajsar & SPOLAR MED OTVÄTTADE HÄNDER, sedan tar & kanske tvättar händerna.. Nej, på en toa finns rejält med bakterier, om en liten bebis får bajsa i handfatet är det fan skit samma!! Få det som är fullt av bakterier & skit är nog fan i mej spolknappen & handtaget. vad gör det om någon bajsar sin unge i handfatet? Ni ska väl inte slicka i det eller drar ni händerna i det när ni tvättar dem? För min del så nuddar jag inte i handfatet när jag tvättar händerna. Stå på dig BeckaH

2010-06-19 @ 11:47:03
Postat av: Anonym

Har väll för fan inget med att man låter bajset och ligga kvar och göra, handfatet är till för att tvätta sig ren efter man varit på toan, och så länge ni inte desinfekterar och verkligen skrubbar rent (och då det är en offentlig toa finns det ej redskap till detta) så är den ej ren även om ni "tar bort bajset".



Du tvättar väll inte dina händer i toan?, för det är exakt lika rent som handfatet skulle varit just nu..



Och nej, kom inte med att det bara är en bebis, du sa sjäv så är/var den ända anledningen att du använder handfatet istället för toan att det var i en bättre höjd och där fanns en spegel bebisen kunde titta i. Och det är fan bara själviskt, hade du låtit han bajsa i toan så hade ingen sagt något, men tack vare att du är så självisk att du inte orkar hålla han över toan för att det är i en jobbig vinkel, det tar priset.



Och att någon här sa att det är väldigt många som tvättar av sina bebisar i handfatet, det är nästan lika sjukt, och nästan lika själviskt, då det finns desinfekterade papper, eller iallafall dem flesta har det med sig, så att använda handfatet istället för att använda dem (varför tror ni dem är disinfekterande?).. jag kan inte sätta ord på det..



Mammor/Pappor som är såhär själviska borde fan inte få ha barn.. Och nej, det har inget med bakterier na att göra, ni är själviska för att ni tar det enkla sättet istället för det rätta..

2010-06-20 @ 08:29:50
Postat av: Emma_oh

Min unge bajsar och kissar också i handfatet när vi är ute och inte har pottan tillgänglig (4,5 månader). Det är ju löst amningsbajs som lätt sköljs bort.



Jag förstår inte att folk orkar bry sig? Rör ni någonsin vid insidan av handfatet när ni tvättar händerna? Själv rör jag bara kranarna och sen sköljer jag av händerna ovanför handfatet. Hur 17 gör ni som blir så äcklade? Vilar ni händerna mot handfatets botten eller?



Ang press kan man inte tvinga barn att kissa eller bajsa. Däremot kan man låta dem slippa kissa och bajsa på sig.

Mitt barn visade tydligt att hon inte ville kissa i blöjan genom att hålla sig till nästa blöjbyte och kissa på skötbordet.

Nu kissar (och bajsar) hon på pottan eller handfatet eller toan eller över marken utomhus istället för på skötbordet.

Bättre för både henne och mig. Hon slipper hålla sig lika länge eftersom jag förstår när hon meddelar mig att hon är nödig och jag slipper byta blöjor. win - win

Hon slipper dessutom rodnad iom att hon slipper våta blöjor.

2010-06-27 @ 19:45:29
URL: http://enbartemma.blogg.se/plusen
Postat av: Emma_oh

En sak till. Madde frågade om man tvättar händerna i toan. Om det satt en vattenkran över toaletten ser jag inga hinder att använda den till att tvätta händerna. Var vattnet tar vägen efter att jag sköljt händerna kvittar för mig. Som jag påpekade ovan, man rör ju aldrig insidan på handfatet, det samlar ju bara upp vattnet så att det inte ska rinna ut på golvet.



Dessutom pratar vi amningsbajs här. Det är inga kletig bajskorvar utan en gul (eller grön) lättflytande (= fastnar inte) smet som luktar filmmjölk. BIg deal.



Folk både spottar, snyter sig, tvättar av blod, tvättar av annat äckligt de fått på händerna ect ect i handfatet. Så man bör nog undvika att slicka på det oavsett om någon unge bajsar där eller inte.



En fråga till er som tycker det är äckligt:

Ni snubblar och ramlar rakt i en hundskit med händerna. Vad gör ni? För inte tvättar ni väl av händerna i handfatet? då kommer det ju bajsbakterier där...

2010-07-01 @ 08:46:45
URL: http://enbartemma.blogg.se/plusen
Postat av: wtf

stackars jävla ungar som måste se detta när dom blir äldre... dumma jävla kärring

2012-01-11 @ 19:40:50


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback