VARNING för Nelly.com
(Läs hela den sjuka historien HÄR)
"Hej Rebecka,
Tack för ditt mejl. Jag ber om ursäkt för det inträffade. Det är nämligen så att storlek 16=NB (new born), 18=S, 20=M och 22=L
Detta innebär att du drabbades av en felexpedition när du beställde första gången. Jag ber dig att skicka tillbaka de skorna du inte önskar behålla och via returnotan beställa en ny sko i storlek 20 för att få varan i Medium.
Vi ber om ursäkt för det inträffade och lägger inom 24 timmar in en kompensation på ditt nellykonto à 39 kr som motsvarar fraktavgiften så att du kan använda dig av dem vid nästa ordertillfälle.
Återkom gärna till oss om du har fler frågor eller funderingar!
Ha en fin dag!"
Men FUCK YOU! Så jag ska göra mig besväret att skicka tillbaka och fylla i papper och grejsa OCH betala frakten för detta och det enda jag får för den här JÄVLA SKITEN är att jag får tillbaka mina 39 kr att handla för NÄSTA gång jag beställer?!! Är det rätt uppfattat?!
Det var fan den dummaste jävla skiten jag hört! Vilket jävla sämst företag! ALDRIG MER den jävla skiten kan jag säga! Det var bland det sämsta jag sett från ett webföretag!
Härmed vill jag VARNA alla mina läsare för ett RIKTIGT USELT företag! Handla aldrig från den skiten!
Förstår att du är arg. Vilka miffon!
RIKTIGT dåligt! De borde skicka nya gratis!
Åh vad trist...:o(
Precis på samma sätt blev jag behandlad av cdon.com
Handlar aldrig där mer heller.
Idag kom byxorna jag köpte på din bloppis, och jag är supernöjd med dem!!!!
men va fan, du har väl bättre saker att lägga dina 39 kr på än att handla från dem igen!!!!!
vikan justarta en blogg; "Handla INTE här- vi vet vad vi talar om" haha
Jag har också haft problem med dom.. Struligt som satan måste jag säga.
Exakt Linda; vilket "NÄSTA ORDERTILLFÄLLE" som att jag någonsin skulle lägga en order hos dem igen?! NEJ!
**
Jennie; kul att höra :-)
fattar inte hur en del företag håller på. Hm däremot, fick fel vara där ifrån en gång och fick skicka tillbaka gratis samt fick ett presentkort på 100 kronor som kompensation. Det kändes helt ok.
Men herregud... riktigt dåligt av dem!
Ja jag fattar inte hur de tänker. De hade kunnat skicka mig ett par nya. Det hade kostat dem 300 kr (eller inte ens det - det hade ju bara kostat inköpspriset) men gett massor tillbaka eftersom jag naturligtvis hade skrivit om detta i bloggen och lovordat dem och skrivit hur trevligt bemött jag blivit osv osv.
Istället väljer de den här vägen som kommer kosta dem hur mycket som helst.
De behöver gå en kurs i marknadsföring och kundbemötande.
Sniket och pinsamt!
Dem kommer man inte handla ifrån..
39 spänn, det är ju som ett skämt!
Jag fick också en felexpediering från dom häromdagen.
En stickad kofta i strl 92 var en rosa jacka från Namet it i strl 110.
En collegetröja i strl 92 var en Diesel t-shirt i strl M.
Det har hänt en gång tidigare också... Tröttsamt och jobbigt.
Fattar ingenting. De erkanner ju att det var de som skickade fel! Hoppas du ber om rattelse i detta?
Hade varit intressant att hora vad de har att saga.
Be dom att åtminstone sätta in pengarna på ditt lönekonto! Och så ber du om några par strumpor el dyl gratis i kompensation.
Åh, jag är också grymt irriterad på nelly.com.
Beställde hem kläder + ett par skor därifrån för ca 2v sen. Men när paketet kom så var inte skorna med, trotts att dom stod med på ordersedeln, så jag hade alltså betalat för nåt som jag inte fick. Mejlade dom och dom skrev typ "Vi har krediterat summan på fakturan, beklagar att inte skorna var med"
Inget typ att skorna var slut, eller att dom glömt packa ner dom. När jag mejlade igen och frågade om jag skulle få tillbaka mina pengar, eller om jag kunde handla för samma summa i butiken fick jag som svar "mejla oss ditt kontonummer ink clearings nummer så sätter vi in pengarna till dig"
Pengarna har fortfarande inte kommit, fast & andra sidan kanske dom inte har samma bank som mig, men mycket dåligt endå tycker jag!
Haha ja det skulle va nått de :P Nu är han som sagt 2 år och 3 månader han drar storlek 25-26 utan problem :) Vet inte måttet på foten nu men de är stooora!! Hans biologiska Pappa har också stora fötter, 47-48 för att vara exakt men jag har storlek 35-36 så det är inte mig han fått "storfoten" av :)
Så olika det kan vara, jag beställde 2 varor för att kunna utnyttja en rabatt, fick sedan ett mejl om att den ena varan var slut trots att den gått igenom beställningen. Fick hem den andra varan som jag då inte ville ha, mejlade och förklarade att jag inte ville ha den andra varan pga att den första inte fanns. Jag fick skicka tillbaka den varan jag fått, nelly stod för returportot och jag blev krediterad hela summan för ordern. Dvs jag betalade ingenting.
I ditt fall borde de stå för returportot och skicka dig rätt storlek på skorna, vill du inte längre ha skorna borde de stå för returporto och kreditera dig summan du betalt.
Att du skulle få ett par helt nya skor utan att skicka tillbaka de som är fel ser jag som helt orimligt, finns inget företag som arbetar så. Inte heller att du skulle få skorna gratis, antingen rättar de till felet som de gjort utan extra kostnad för dig, eller så skickar du skorna och får tillbaka pengarna.
också haft problem med jävlarna! fick inte tillbaka mina 150 kr för ett par skor dessutom fick inga 29 kr. Efter dagars klydd och tjat sket jag i de. DÅLIGT SOM FAN!
Men varken byte eller eller fel leverans kostar ju ingenting. Nelly står för både returporto samt portot när dem skickar den rätta varan till dig. Jag har fått fel vara en gång och jag betalade inget extra för det.
Haha, vilken gnällspik! Ojojoj, ett helt dygn senare fick du svar, förskräckligt
haha håller med. vilken jävla gnällspik du är.. om det nu är så jobbigt för dig att beställa på internet och skicka tillbaka saker som blivit fel är ett tips att ta med dig ungen och gå till en fysisk affär. Tror inte att Nelly.com ser det som någon förlust att du inte kommer handla där igen.