Helgen

I fredags hade jag filmkväll hemma hos syster Angelica tillsammans med Angelica och två systrar till; Susanne och så Jelina som kommit hit från Västerås :-) Trevligt att komma iväg en sväng. har ju suttit isolerad i 3 veckor nu! Egentligen borde jag väl hålla mig (Elmer) isolerad tills vi fått provsvar men lite försiktigt måste man ju få gå ut.

Finns tvål, vatten och handsprit ju ;-)

Innan jag gick hem till syrrorna var vi bort till Mathias päron för att hämta en grej. Jag och barnen satt kvar i bilen men då kom barnens farmor ut med kläder hon köpt till dem ...och då ville Alvin följa med in :-) så efter många om och men fick han stanna kvar hos farmor och farfar över fredagsnatten.

Det var rätt trevligt igår morse för vi fick sovmorgon! Elmer sover kanoners på nätterna sålänge han får ligga i min armhåla hehe. Så vi kunde ligga kvar ända till 10-tiden!

Sen var mathias iväg med sin pappa och tog upp båten och på kvällen blev vi bjudna på middag hemma hos hans föräldrar och så fick vi med oss Alleballen hem igen med.

Skulle ha gått bort till syrrorna igårkväll också men jag hann inte. Vi kom hem 20:30 och så skulle jag natta Alvin medan mathias åkte och handlade lite godis och sånt och när Alvin somnade så vaknade Elmer och hade amnings/vakentid.

Sen kikade vi på film hemma istället.

Sen surfade jag på nätet i väntan på att Elmer skulle vakna och käka, tvättas och få pyjamas men han sov som en stock till efter midnatt. DÅ vaknade han och så blev det amning och TV och tvätt och pyjamas och bajsblöjebyte och amning och blöjbyte igen och så skulle jag göras i ordning med tvätt och tandborstning och då SPYR ungen världens kaskadspya genom både näsa och mun ...åsså igen ...och en tredje gång!

Trodde nästan han var sjuk för han spydde så groteskt mycket. Jahapp ...tvättning och klädbyten och så skulle vi äntligen få sova. men fick amma en lång stund först för han var vrålhungrig efter allt kräkande.

02:45 kom jag i säng och somnade väl vid 03:00

...sen vaknade Alvin 7 i morse och höll låda och gnällde och jobbade sig så det blev ingen mer sömn.

Så ja, jag har varit på superhumör idag ;-) satte alla i städning hehe så nu har vi storstädat hemma - nåja, städat ordentligt iaf. Fixat lite tvätt och sånt också och jag är sååå TRÖTT!

Hann inte träffa Jelina något mer under helgen än fredagen men det kommer ju fler tillfällen. Är ju lite kaotiskt här hemma ännu så det är svårt att bara sticka iväg när det finns så mycket hemma.

Ja nu är helgen snart slut. Bara en mysmiddag kvar (Mathias ska laga mat) och kanske en film ikväll eller så :-)

Till veckan blir det fullt upp!

BVC på måndag pga naveln och antagligen en dag till för vanlig kontroll och vägning, ortopeden i Borås på tisdag med Elmers höfter, Blodprover, röntgen och fotografering av Elmer i Borås på torsdag och på fredag har Alvin dagisfotografering...

Kommentarer
Postat av: thile

2009-09-27 @ 15:44:25
Postat av: thile

Lykke til på mandag, og alt annet dere skal til uken, pust!

Mange tanker, og ønske om alt skal gå fint med dere:o)

2009-09-27 @ 17:58:30
Postat av: Beckah

Tack Thile <3

2009-09-27 @ 18:26:10
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Oj det är fullt upp!!

Visst är det mysigt med en armhålebebis :) Har också en sån här hemma fast han är nu 8 månader gammal :)

2009-09-27 @ 19:38:14
URL: http://glantan.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback