Rökande grannar

Alltså... grannar som röker. Varsågod lixom. Rök bäst ni vill i era lägenheter, på era balkonger och uteplatser men för FAN! Någon gräns får det väl ändå finnas?

Flera gånger i veckan kommer jag ut i trappuppgången och slås nästan omkull av den tjocka väggen av rök där ute! Japp! CIGARETTRÖK fulla trappuppgången!

Så jävla vidrigt och respektlöst!

Där ska jag gå igenom med mina barn! En pytteliten bebis med en sjukdom som är svinfarlig i kombination med rökning. Rökning kan utlösa LCH i lungorna lixom!

Idag fick jag nog och satte upp en arg lapp på porten. Jag vet inte vem idioten är som röker i trappuppgången (eller åtminstone tänder ciggen där inne på väg ut) men det bor rökare i samtliga lägenheter utom min.

Jag har full förståelse för deras val att röka och som sagt, varsågoda och rök. Men använd hjärnan lite också. Meeen det är väl svårt att tänka på sånt för folk som röker under graviditeten, sitter och bolmar ute bland barnen och som röker i bilen MED barn som sitter i osv...

Jag hoppas att jag slipper detta i fortsättningen. Elmer har visserligen suttit rätt skyddad i sjal/Beco varje gång det hänt men röken följer med in till oss när jag öppnar dörren och Alvin är ju helt oskyddad och drar in röken. Vi vuxna och Victor kan ju åtminstone välja att hålla andan när vi går igenom.

Har du respektlöst rökande grannar där du bor?

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag har en granne under som röker på sin altan! Jag tycker det är bra att hon röker ute eftersom hon har ett barn men hon röker typ 3 askar om dagen+natten. Vi har vårt sovrum precis ovanför och det luktar rök hemma hos oss. Men hur löser man det problemet??

2009-10-16 @ 23:16:51
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Beckah

Nej det är ett dilemma. Har du pratat med grannen? Eftersom hen bor på bottenplan kanske det kan vara okej för hen att gå iväg några meter så att det inte pyr rakt in hos er?

2009-10-16 @ 23:27:31
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Äckliga och respektlösa människor som gör så där. I hyreshuset där mina föräldrar bor, röker nog alla utan dom, och röken brukar ligga tung i trappan :( Sist så kunde jag inte hålla mig när en av dom höll på att låsa upp sin dörr med ciggen i munnen :( Jäklar vad det luktar rök, nästan skrek jag och sen hostade jag demonstrativt, och faktiskt så sa hon ursäkta och fimpade ciggen (på golvet..) Det är bra att du sätter upp en lapp, hoppas de börjar tänka efter!

2009-10-16 @ 23:38:48
Postat av: carro

flytta :-) nä det uppenbara är såklart att prata med grannarna.

2009-10-17 @ 00:26:16
Postat av: Malin

Jag har oxå sådana grannar och tonåringar som tjuvröker i källaren.



Min svägerska tänder oxå ciggen i porten, eller inte längre hos oss, men blähhh...

2009-10-17 @ 00:29:10
URL: http://www.purpelangel.blogspot.com/
Postat av: iidaa

jag som bor i samma trapphus möts av denna hemska lukt varje gång någon tänder sina cigg i trapphuset.

jag kan erkänna att jag har gjort de max 2 ggr sen jag flyttade in hit, och de var 2004, jag har inte gjort de dom två senaste åren..

Jag är rökare, men tycker de luktar fan i trapphuset.

jag har själv tänkt, vad tänker folk med som tänder i trapphuset när de bor andra i samma trapphus?!

2009-10-17 @ 00:34:34
URL: http://www.metrobloggen.se/iidaa
Postat av: Johanna

Det är samma här. Så äckligt. Hur svårt är det att vänta typ en minut tills man kommer ut!?

2009-10-17 @ 07:54:08
URL: http://theomylove.blogg.se/
Postat av: Trollis

Usch, vad äckligt! Man blir passiv rökare mot sin vilja! Det är verkligen inte speciellt fräscht!



Vi bor i villa, så vi störs inte på det sättet.



Stooor kraam till dig.

2009-10-17 @ 10:10:46
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Anonym

Nej MEN problem med människor som har massa parfym på sig som vi astmatiker har svårt att andas in så snälla ni tänk på det innan ni drar på er eran parfym det känns i hela trappuppgången, på bussen hos af, fk mm alla ställen som är till för alla som bio med. Det är jätte jobbigt med ngn som har jätte mkt stark parfym på sig. BLÄ!!!!

2009-10-17 @ 10:19:39
Postat av: Milla

Vi hade en sån gubbe på förra stället vi bodde. Han bodde i dörren mittemot oss, och han rökte ofta i trappen. Det spelade ingen roll hur många gånger folk sa åt honom, han fortsatte iaf..

2009-10-17 @ 10:23:46
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Linda L2K

Samma sak här. Äcklig rök i porten. Ofta!! Vi har klagat men har tydligen idioter till grannar som inte fattar.. Eller tydligen.. Vi HAR det!!! Vi bor dessutom i första lägenheten i porten så allt kommer ju in till oss.

Lägg sen på öldropp i hela porthuset, SPYOR i porthuset och en av dom andra grannarna har i dag för andra gången fått balkongen nerspydd av dom ovanför. Gissa om jag vill bli av med den grannen.

2009-10-17 @ 11:55:45
Postat av: Anonym

Vi har turen att bo i hus så vi slipper cigarett stank...Hoppas att dina grannar slutar röka i trappen..Ha en skön helg =)

2009-10-17 @ 12:12:48
URL: http://metrobloggen.se/Dedes
Postat av: Sandra

I vårt trapphus röker folk i hissen varenda dag :s

Det tycker jag är värre för man måste ju ta hissen om man har en barnvagn :(

2009-10-17 @ 12:12:49
Postat av: Anna- I kampen mot barncancer.

I sökandet efter sitt eget välbefinnande skiter en rökare oftast i vart o när o hur de tänder sin cigarett, det verkar som så, när suget sätter i så måste de få tända pinnen så fort de bara hinner, sen skit samma om de knappt hunnit ut ur hus o hem eller vart de nu befinner sig. Detta gäller de flesta ovanor och beteénden tyvärr.

2009-10-17 @ 12:53:07
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vi bor i villa och mina grannar tar död på mig!!

Deras vattenledning genar över vår trädgård, den gick sönder . Vår trädgård blev mer och mer lik en pool.... De ville inte åtgärda det då de tyckte kommunen skulle stå för det. Till slut blev jag arg och sa några väl valda ord och då grävde de och lagade...

Deras barn är i vår trädgård alltid!!!

pappan i fam kom och bad en av mina gäster att kolla hans dotter på 2½ eftersom vi ändå var ute ( läs min gäst, för jag satt inne och ammade)

De ringde på dörren mitt i natten nu i augusti, de hade kräftskiva på sin uteplats och vår katt hade kommit och gått runt benen på dem. Så de kom hem med katten...

Att deras katt ligger i min barnvagn så fort den står på trappen verkar spela mindre roll...



2009-10-17 @ 16:51:03
Postat av: malin

majoriteten av alla trappuppgångar jag har besökt luktar mer eller mindre rök. Så respektlöst!!

2009-10-17 @ 18:11:07
URL: http://framtidensfrisor.blogg.se/
Postat av: Beckah

Camilla; OJ sikka grannar :-o

2009-10-17 @ 18:12:21
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

det angår inte dej om vissa röker under sin graviditet.. Vet du hur mycket dom rökade? kanske 1 cigg om dan! bättre det än 20 cigg... ute? man sitter faktiskt inte och blåser röken på barnen direkt!!

2009-10-17 @ 19:13:34
Postat av: Anonym

Jag rökte under min graviditet. Vidrit jag vet, men jag kunde bara inte sluta. Men jag fattar väl ändå att man inte sitter och röker på barn eller tillsammans med barn i bilen och sånt som du sa. Du klanka bara ner på rökare med barn, men generellt sätt så är det ju rökare utan barn eller vuxna barn som inte tänker...

2009-10-17 @ 22:27:33
Postat av: JennyB73

Fyyy så vidrigt! Vi bor i villa och har inga rökande grannar, thank God for that!

2009-10-17 @ 23:45:24
URL: http://arvidnov08.wordpress.com
Postat av: Liv

Jag har pratat med min granne men hon hävdar sin rätt att få vara på sin altan. Hon har ju rätt så bad ska jag göra?? Har hört mig för hos dem jag hyr hos men de kan inget göra säger de. Men vi ska snart flytta men varje natt i 5½ år har jag varit passiv rökare.... Undrar hur mina lungor ser ut? Jag önskar att cigaretter aldrig hade blivit uppfunna!

2009-10-18 @ 16:43:22
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi har rökare under oss. Dom röker bara på balkongen, såvitt jag vet. Skulle dom röka i lägenheten, så är ju det deras problem. Störs inte så mycket av cigarettröken annars, men ibland, som nu i somras t.ex, så kunde man inte ha balkongdörren öppen, för d kom in rök. Gör det visserligen nu åxå. Även om man bara hade vädringsluckan lite på glänt, så stank det emellanåt. Om det är varmt och "kladdigt" inne, så vill man ju kunna öppna balkongdörren för att få in lite frisk luft.

2009-10-19 @ 20:37:46
URL: http://www.alittlebitofhanna.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback