Nu har det gått en månad...

Idag fyller älskade snutten 1 månad!

Vilken månad det varit sen. Antagligen med mest känslofyllda månad jag upplevt. Jag minns efter Alvin att det var jobbigt att bearbeta allt med förlossning, graviditet osv. Jag saknade magen, ångrade igångsättningen och hade svårt att släppa och gå vidare.

Den här gången har jag över huvudtaget inte haft tid att känna efter hur det känns kring graviditet och förlossning. Det har helt hamnat i skymundan. Vet inte om jag på något sätt lyckats släppa den biten helt och gått vidare eller om det blir en sur karamell att få senare när allt släppt och jag landat?

Uppå allt så är det HÖST! Min värsta årstid. Får alltid känningar av min kroniska depression om hösten. I år av flera anledningar. Inget känns viktigt eller roligt utom att vara med Elmer. Försöker tänka på framtiden men det känns bara grått och tråkigt ändå.

Det kommer en sommar med färgglada blommor och strålande sol igen. Försöker tänka på den. Försöker se den lilla goa bebisen tölta omkring i gräset (iaf om han ska gå lika tidigt som sina bröder som var 7 resp. 8 månader gamla) men det går inte. Jag lyckas inte för allt känns bara grått.

Skulle ju läsa två kurser nu på distans och sedan ytterligare två till våren. Nu blir det inte så. Inte den här terminen iallafall, får se till våren om Elmer är frisk så det känns vettigt att lägga tid på det.

Detta försenar mina planer med ett halvår - om Elmer blir frisk. Annars vet jag inte.

En månad. Hur kan en månad kännas så lång och så kort på samma gång?

Tack alla läsare för att ni finns. Ert stöd hjälper!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hoppas så innerligt att Elmer blir bra.

vet inte vad jag sak skrivva men tänker på er varje dag.



Kram

2009-10-04 @ 10:03:20
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: thile

Din sommer kommer igjen vet du, tiden løper avsted, snart kan du ha dine tre sønner rundt deg i gresset, og Elmer krabbar, kanskje går <3. Fokuser på de positive tankene. Du er en så fin og omsorgsfull mamma <3. Jeg tenker på deg.

2009-10-04 @ 10:28:50
Postat av: Linda

Grattis Elmer på din första månads dag! Önskar er All lycka i framtiden och att ni kan njuta ialla fall lite av hösten! Tänker på er ofta!

2009-10-04 @ 10:30:46
URL: http://www.myheartigor.blogspot.com/
Postat av: Trollis

Hösten är ingen rolig tid. Be strong. Stoooor styrkekraam.

2009-10-04 @ 11:07:36
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Amanda & Oscar

Grattis Elmer på enmånadsdagen!

2009-10-04 @ 11:38:44
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Tessen

En dag kommer du minnas denna höst med alla dom mysiga dagarna du haft bebisen i din varma famn. Och sommaren kommer, och den kommer att bli underbar, med massor av barn lekandes omkring dig. Och du kommer att vara lycklig.

2009-10-04 @ 12:14:45
Postat av: Jenny

Har följt din blogg i flera år men aldrig kommenterat...men någon gång ska väl vara den första.



Är så berörd av dig och din familjs situation och tänker mycket på er. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er. Vet inte riktig vad jag ska skriva men försök att tänka positiv och att glädjas åt det lilla just nu.



Kram

2009-10-04 @ 12:42:15
Postat av: Anonym

Den kroniska depressionen måste vara jobbig för dig? www.enigma.se/dystymi/ Skönt att du bara känner av den på hösten....

2009-10-04 @ 14:48:46
Postat av: Beckah

Jag kanske uttryckte mig luddigt. Jag känner inte av den enbart om hösten det kan vara precis när som helst på året men på hösten finns den där nästan garanterat.

2009-10-04 @ 14:59:58
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Emma W

Önskar er och lille Elmer all lycka på vägen! Har följt dig sen innan Alvin föddes och tycker det är fint att få följa er i vardagen med alla både med- och motgångar. Kan inte ens tillnärmelsevis förstå den sorg och frustration du måste känna inför situationen som den ser ut nu. Försök finnas i nuet och se alla små glädjestunder i vardagen. Den enorma kärlek som finns i er lilla familj. Alla leenden, samspel mellan barnen, lek, små framsteg och mysstunder. Alla de små saker som får en att må bra och veta att det man gjort faktiskt är både bra och rätt. Elmer har tur som hamnat i en så trygg familj som er! Så mycket värme och kärlek från både föräldrar och syskon. Önskar er alla lycka och kommer fortsätta att följa er! Stora styrkekramar /Emma

2009-10-04 @ 17:35:17
Postat av: Linda

En månad.. herre Gud, en månad. Jag tycker det var alldeles NYSS som jag läste om dagarna innan Elme ödde. Ja och då är det bara jag, för som du säger måste det ju varit världens kortaste och längsta någonsin. Hur kunde tiden gå SÅ snabbt?



Stackars dig som ska må så här dåligt och inte kunna slappna av alls just nu. Jag tycker så synd om dig och om r familj och lilla Elmer. Ja hoppas och önskar att allting ska lösa sig och att det kommer att bli bra för er alla. Jag hoppas du får en varmare ochljusare höst än vanligt!



Kram

2009-10-04 @ 21:21:19
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tillåt dig att må som du mår.Du har nyss fött barn - du är trebarnsmamma. Du är inte en stålman utan en varm, levande kvinna.

Var i nu-stunden så mycket du kan. I den stund som du har Elmer i famnen. Eller när Victor kommer hem från skolan. Eller när Alvin bubblar om sig och sitt. I de stunderna bor din lycka, vardagslyckan.

Kram

2009-10-05 @ 08:03:14
Postat av: Johanna M

Vill bara säga att jag tänker på er och tittade även in i helgen för att få veta hur det går. Självklart är du orolig! Som flera andra säger - fånga alla fina positiva saker som händer runt er, och allt som visar att Elmer mår bra. Han verkar stark i nacken, går upp fint i vikt, ser pigg och nyfiken ut... skriv gärna ner allt positivt varje dag så är det mer uppfångat än om man "bara" tänker...



Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback