Jag avliiider!

Något fruktansvärt har inträffat!

...mitt internet är borta *gråta*



Igår eftermiddag gav USB-modemet upp och jag fick ha en internetfri kväll. Rätt trevligt (who am I kidding? det var hemskt) ;-)

Men nu på morgonen har jag pratat med Telia och testat en massa olika grejer osv och inget funkar - den är traaasig. Går man till en teliabutik får man ett lånemodem under tiden ens egna är på lagning men bor man i Skene och inte orkar/kan/har tid att åka till Borås så får man helt enkelt vara utan.

Fast nu har jag ju det så bra att Mathias har sin dator här med sitt mobila bredband hihi så nu har jag snott hans internet till min dator :-)

Jaja vi får väl se hur lång tid detta tar men jag lär nog bli lite mindre aktiv på nätet, vilket kan vara bra :-) Bloggen prioriteras dock så den tid jag är på nätet kommer nog gå mycket till att blogga.

***

Vad händer idag då?

Först ut på schemat är BVC *spännande* jag gissar att lilleman väger 6600 gram och är 62 cm lång. Vi får väl se.

Sen blir det efterkontroll på Barnmorskemottagningen sent i eftermiddag. Kommer säkert bli uppmanad att komma ihåg att göra knipövningar. Det är jag vähähärdelös på att komma ihåg. Hittills har det funkat hyfsat ändå men va fan ...tre barn. Kanske dags att skärpa sig med den biten?

Mer idag då? Lite städ, disk och tvätt men det mesta sånt är redan gjort nu eftersom jag inte satt vid datorn och ugglade på morgonen ;-) *s*

Återkommer efter BVC om inte förr.

Kommentarer
Postat av: Linda

Inte ofta man får läsa om dina vänner.

2009-11-02 @ 12:28:45
Postat av: Camilla

Nä just det det hade varit roligt.

Vem umgås du med? Verkar som att det är din systrar.Umgås Mathias med sin kompisar själv ? Eller umgås ni kanske med dom (+ ev respektive till dom)

När jag säger kompisar menar jag alltså inte nätkompisar eller föräldrargruppsmammor utan kompisar att gå o fika med ,shoppa med gå på bio osv.

2009-11-02 @ 14:54:24
Postat av: thile

Savnet deg og dine fine innlegg og kommentarer ;o)

2009-11-02 @ 16:07:31
Postat av: Lisa

Tycker att du är grym på att blogga! (Ja det är skillnad mellan att skriva och blogga) Du gör det fantastiskt bra! :)

Min röst läggs solklart på dig!

2009-11-02 @ 16:08:14
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: Beckah

Jag har flyttat runt en massa hela mitt liv. Här hamnade jag när jag redan var vuxen. Jag har knappt jobbat (varit sjukskriven och arbetslös mycket) så jag har inte en massa kompisar genom jobbet och jag har som sagt inga gamla barndomsvänner eller skolkamrater här heller eftersom jag kommer från Östersund, 80 mil bort.



Dessutom har jag varit lat med kompisbiten eftersom jag haft det så enkelt att utan ansträngning kunnat gå hänga med mina syrror istället (och deras kompisar).



Jag är rätt dålig på att behålla kompisar ärligt talat eftersom jag flyttat så mycket. Jag är kass på att höra av mig och sånt.



Min genom tiderna bästa kompis var en tjej som heter Erika som jag var supermycket med i 7:an och 8:an på högstadiet. Sen flyttade jag och hade en del kompisar i 9:an men då bodde jag på ungdomshem och blev dessutom gravid så det blev inte så där väldigt mycket nära kontakt. När Victor var liten hade jag en bästa kompis som hette Maria som hade en jämngammal pojk, Sebastian. Hon var jättebra på att försöka hålla kontakten när jag flyttade ner hit sen. Jag var inte bra däremot. Så efter några år gav hon såklart upp.



Efter det har det varit rätt ytliga kontakter. Inga KOMPISAR på det viset men några vänner har kommit och gått och några vänner är kvar, Pauline tex, som jag iofs träffat genom föräldragruppen på MVC.



Förstår dock inte varför det inte räknas om man träffas genom en föräldragrupp? Hmm? Jag har flera stycken vänner som jag träffat på ett sådant sätt.



Några av mina nätvänner räknar jag också absolut som "riktiga" vänner. Tex ett par från den tiden jag hade en sida på babyfriends.se och några stycken från familjeliv.se som vi följts åt sen vi blev gravida i slutet av 2006. Jag har träffat de flesta av de som jag räknar som riktiga vänner av nätvännerna, utom några få undantag.



Så ser det ut. Var det svar nog eller ska jag utveckla? Berätta mer vad du är ute efter i så fall :-)



2009-11-02 @ 23:33:29
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej



Nej det var absolut inte så att du behövde redogöra hela ditt livs kompisar men eftersom att du aldrig skrivit om någon specifik kompis så undrar jag som trogen läsare.

Ibland kan det ju oxå vara så att om man är tillsammans med någon även om man inte bor ihop så,i ditt fall Mathias så kan det ju vara så att man lär känna hans kompisar och deras respektive osv.och har ett umgänge på det viset.

När jag skrev föräldrargruppsmammor menar jag naturligtvis inte att man inte kan vara vänner bara för att man träffats på det sättet.Menade snarare att träffas som vänner utöver att man har barnen gemensamt och utan barn,alltså bara vuxna för vuxentid om du förstår vad jag menar.

Tycker att du verkar vara hemma så otroligt mycket och att du verkar spendera all tid med barnen och i hemmet.

Självklart förstår jag om du inte har lust nu med Elmer och allt vad det innebär.Jag är oxå jättemycket med mina barn men ibland behöver man vara helt utan dom oxå,bara några timmar om man nu inte klara mer.Jag kanske har fel men du verkar liksom aldrig göra något för dig själv.



Kram

2009-11-03 @ 15:24:30
Postat av: Natosh

Hehe, vi hade världens elavbrott här förra veckan halva dagen. Jag märkte det hur? JAG KOM INTE IN PÅ INTERNET! skäms

2009-11-03 @ 20:10:49
URL: http://www.natosh.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback