Blöjfri dag nummer 9

Det har gått helt okej även om det blivit några missar. Bajs på golvet också hahaha det blev roligt faktiskt :-D

Natten till idag skulle ju få vara blöjfri men jag har bara 2 tillräckligt stora plastade frotté så det gick inte. Först vid midnatt så pottade jag honom i sängen (idiotiskt) och jag höll så dumt så det rann utanför och så fick jag byta plastad frotté.

Klockan 3 var det dags igen då vaknade jag av att Alvin berättade att han kissat... sen fick det bli blöja resten av natten :-)

Ska skaffa mer plastad frotté och låta honom bli helt dagtorr innan jag ger mig på nattblöjan tror jag :-)

Imorgon ska jag åka till Västerås heeeela dagen och Alvin ska vara med pappa. Hoppas det blir en bra dag. Om det är fint väder hade han tänkt ta med sig Alvin och Victor till Slottsskogen. Vi får väl se hur det går med kisseriet. Han ville inte ha blöja iallafall utan vill försöka hjälpa Alvin att vara utan även när inte mamma är hemma ;-) bra det.

Kommentarer
Postat av: theresa

jag testade idag hur alma ställde sig till att vara utan blöja... det var fint tyckte hon och gick och bajsade i förrådet ute.



välkommen till västerås förresten



2009-05-09 @ 00:49:19
Postat av: T r o l l i s

Du kanske ska låta honom bli helt torr dagtid först och sen ta i tu med natten? Tänk på din hälsa oxå. Du behöver ladda för vad som komma ska min vän.

2009-05-09 @ 16:35:23
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Dina

Tycker det verkar konstigt att sa totalt tvinga ett barn att bli blojfri. Jag tycker det ar battre och vanta tills barnet verkar redo.

Varfor?

2009-05-10 @ 04:55:04
Postat av: Beckah

theresa: HAHAHA :-D



trollis: <3 <3 <3



Dina: Jag tycker det verkar helt sjukt att tvinga ett så stort barn att ha blöja. På vilket sätt bedömmer du att han inte är redo? Genom att han missar och kissar i kalsongerna ibland? Hahaha Läs på lite lilla vän, det är allt jag har att säga i frågan :-) REDO betyder inte att barnet plötsligt en dag tar av blöjan och aldrig missar. Då har man väntar på tok för länge, då har man antagligen en 4-åring i de flesta fallen vilket är sjukt och vidrigt: 4-åringar (friska) med blöja = lata föräldrar.

2009-05-10 @ 08:09:18
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Dina

Ja, 4 ar later valdigt gammalt att ha bloja.

2009-05-13 @ 06:38:40
Postat av: Bodil

Jag håller faktiskt med Dina till viss del. När nattblöjorna gång på gång är torra på morgonen, då tycker jag att det är läge att ta bort nattblöjan. Att ta bort den för tidigt, och därmed riskera flera olyckor i sängen varje natt känns mest som att det skulle förstöra för barnet, barnet känner sig otillräckligt när det inte fixar att hålla igen/vakna under natten.



Dessutom tycker jag att det är klokt att vänta tills han är helt torr på dagarna innan man börjar greja med nattblöjan.

2009-05-15 @ 14:35:01
URL: http://enmynta.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback