Trött, less och hungrig

Idag är ingen bra dag alls...

Vaknade av att min svåger, nej så heter det inte längre, men iaf, han som var gift i 12 år med min syster ringde och ville prata med Mathias. Så bestämde de sig för att sticka ut med båten och fiska. Så jag hjälpte M att fixa lite kaffe och sån skit och sen stack han iväg på sitt nöje.

Jag tänkte att jag skulle åka till Kinna och fixa minneskortet och få mina bilder men nej då kom jag ju på att vagnen ligger i bilen! Den andra vagnen ligger i huset och den tredje står i garaget hos M's föräldrar. Kanoners! Fick bara bita ihop och stanna hemma trots att det känns lite panikartat för mig att förlosa bilder. Det är förenat med ganska starka känslor efter att jag blivit av med ordentligt mycket foton när hårddisken dog då Alvin var 14 dagar gammal. ALLA bilder sen 3 år tillbaka försvann. Kalas, julaftnar, Alvins födelse osv. Enda som finns kvar är de få små pyttebilderna jag hade lagt upp på nätet.

Nej, jag har fortfarande, ganska exakt 2 år senare INTE smält detta så jag har ganska ont av det där med minneskortet även om det bara handlar om EN dags bilder och det faktiskt går att åka till djurparken och ta nya i värsta fall.

Anyway så fick Kinna-turen vänta. Så det blev till att städa hemma istället men det tog en halv evighet att få UNGEN att somna efter lunch och så sov han mycket kortare än vanligt.

Har dock hunnit slita som ett djur ändå, jävla mage och graviditet till att vara i vägen och nu är jag hungrig som en varg och jag är INTE att leka med när jag blir hungrig om man säger så...

M syns inte till heller än! Borde inte han komma hem med Markrill typ NU och laga mat till mig?!!

Jag har tvättat, hängt tvätt, städat upp leksaker och skit, sopat, dammsugit, skurat och städat badrummet + passat Alvin hela dan - nu vill jag ha MAT! Men det är väl meningen att jag ska laga mat OCKSÅ förstås...

Fan vad jag känner mig less och gnällig just nu, jag orkar inte....

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Alla har vi sådana dagar ibland och de är INTE roliga =( Hoppas snart det blir bättre =) Kram

2009-07-17 @ 18:10:01
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: kikar in då och då

Jag förstår hur du känner!

Vår hårddisk krashade med alla våra bilder från tiden då barn nr 1 var 9 månader och framåt. Barn nr 2 och ALLA hennes bilder försvann. Vi hade praktiskt taget inte framkallat en enda bild på henne under de första 18 månaderna. Och precis som du har jag ett fotoalbum på nätet med minibilder, som inte går att framkalla (de blir jättegryniga).

Men efter mycket om och med kunde vi fixa hårddisken. Jättedyrt (det tog ett tag innan vi hade råd) och alla bilder kunde inte räddas, men många. phew



Jag fick rådet att lägga upp bilder på t.ex. Shutterfly (det kanske finns fler liknanade siter). Då ligger de där i helformat och man kan dessutom beställa bilder därifrån.



Hoppas morgondagen blir bättre! :-)

2009-07-17 @ 19:04:18
Postat av: A

du verkar inte vilja eller ens klara av att ha barn och ÄNDÅ så skaffar du en till!

2009-07-18 @ 16:40:10
Postat av: Beckah



Ja, jag är nog den enda höggravida med foglossning som tycker det är jobbigt att ha en tvååring ;-)

2009-07-18 @ 16:47:03
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahhaa jag kan vara less på mina barn fast jag inte är gravid... Shit va konstig du är beckah :-) ;-)

2009-07-18 @ 18:16:36
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: mitha

haha men gud va konstig du är..INTE..fullt normalt att känna så, jag gör det också fast jag inte är gravid. Kan va så jäkla trött på ungarna o allt o inte är man konstig för det...



kram till dig hoppas det känns bättre imorron!

2009-07-18 @ 19:46:46
URL: http://www.himmelohelvete.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback