Dagens FL

Nyligen skickades det ut ett mail till alla PLUS-medlemmar på familjeliv.se om att tidningen man brukar få några gånger per år kommer att läggas ner. Som kompensation skulle man få välja några nummer av en annan tidning och så skickade de med en lista.

Jag tyckte det var lite tråkigt eftersom jag precis fått chansen att få tidningen igen. Speciellt med tanke på att jag hade betalt PLUS för flera månader som jag missade under avstängningen och med andra ord så missade jag några tidningar.

Anyway. det är ju inte hela världen så jag valde 3 nummer av "Må bra" och sen släppte jag tanken på det. Tills jag igår hittade en tråd på FL där en medlem var helt galen angående detta med nedläggningen av tidningen :-o OMG! Hon var helt förstörd och upprörd och arg. Hon hade minsann inga pengar men hade unnat sig 20 kronor PLUS bara för att få tidningen och nu skulle hon inte få någon.

Så kommer vi till dagens FL-citat:

"Det är som att vara gravid i vecka 34 och så dör ungen"

:-o :-o :-o *chock*

En så jävla vidrig jämförelse! Hon kan verkligen inte haft alla indianer i kanoten. Jag som är gravid i vecka 34 just tog ganska illa vid mig och mådde rätt illa av att läsa det så jag kan inte ens föreställa mig känslorna hos en änglaförälder som läser det där idiotiska inlägget.

Hon menade att det är samma förväntningar och att man bygger upp och väntar med spänning och sen blir man av med den goda karamellen som skulle komma ut av det.

Om min bebis (Gud förbjude) skulle dö nu skulle jag lägga in mig själv på psyket och säga upp mig som mamma till mina övriga barn om jag reagerade på samma sätt som jag gjorde när jag fick mailet angående FL-tidningen.

Dvs tänka "jahapps, så trist" och genast välja mig några nummer av tidningen "Må bra" och sen är saken ur världen.

Kommentarer
Postat av: mitha

håller med dig! Läste tråden igår o va fan...ok 20 spänn är kanske mkt om man inte har men varför hetsa upp sig så...idioti!



Jag har börjat blogga på himmelohelvete sidan igen förresten=)



hare gött



kram

2009-07-26 @ 10:50:01
URL: http://www.himmelohelvete.se
Postat av: Annelie

Jag har förlorat två barn under graviditeten. En tjej i ve 23 och en liten kille i ve 17.

Hur någon ens kan göra en så vansinnig jämförelse är groteskt. Hon kan inte haft egna barn, för då räcker det ju med att man ens snuddar vid tanken på att förlora ett barn för att man ska bli illamående.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta av det du skriver, men jag förundras eg inte. Var annars än på FL hittar man sånt?



(och ang nåt helt annat: Jag ÄLSKAR din mage. Den är helt underbar!)

2009-07-26 @ 11:56:16
Postat av: Beckah

*Annelie;* fruktansvärt att du drabbats av det värsta som kan hända - två gånger :-( finns inga bra ord att skriva. kram.



Tack för komplimangen <3

2009-07-26 @ 12:01:33
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: N.

Fy fan vilken vidrig kommentar. FL slutar aldrig att förvåna.



Annelie: Jag beklagar din sorg!

2009-07-26 @ 13:49:12
URL: http://yummymummy.blogg.se/
Postat av: Trollis

Hemskt citat.

Vi är många som har förlorat liv i magen...

Är aldrig på FL längre. Det blev FÖR MYCKET. Usch.

2009-07-26 @ 14:11:12
URL: http://www.thinki.se
Postat av: MalinI

Nog för att det finns många idioter på familjeliv. Men detta tog väl nästan priset. Har du lust att länka till tråden. Försökte söka lite, men hittade inget.



2009-07-26 @ 14:14:27
URL: http://purpelangel.blogspot.com/
Postat av: Skor, och en del av livet

VA? är själv en del på FL och den tråden måste jag ha missat ryser



2009-07-26 @ 16:56:04
URL: http://www.skotornet.se/blogg
Postat av: Åsa

Åh. herregud! Den tråden har jag missat. Hur kan man göra en sådan jämförelse, att förlora ett barn går liksom inte att mäta i pengar...

2009-07-27 @ 08:32:57
URL: http://asonet.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback