OJ! äre dags snart?

Den här gången är jag mycket bättre förberedd på alla kommentarer så jag tar inte alls illa upp. Tycker snarare det är rätt skoj att gång på gång att få folk att se ut så här  :-o hehe



En rar farbor för ett tag sen: Är det tvillingar eller trillingar?
Jag: Nä EN bebis :-)

Dam på Lindex: Oj vilken mage, den är alldeles färdig va?
Jag: Njae, det är 5 veckor kvar
Damen: Men OJ, ja då är det tvillingar!

Frisören: OJ när ska du ha?
Jag: om 5 veckor
Frisören: Men herregud!

Fröken på Alvins dagis: Men nu är det väl dags snart?
Jag ler och håller upp 5 fingrar
Fröken: 5 dar?
Jag skakar på huvudet och ler fortfarande
Fröken: 5 VECKOR?!!

Granne: När kommer bebisen?
Jag: en månad kvar exakt idag
Granne: En MÅNAD?!

BM på förlossningen: Hehe oj banden räcker knappt runt (till CTG-maskinen)
Jag: nä den börjar bli stor
BM: ja det var ingen LITEN mage!!!

Pappa i dagrummet på förlossningen: Oj hur går det för dig då?
Jag: nä jag har det helt okej, jag är bara och kollar blodtryck och lite sånt. Ska inte vara här riktigt än egentligen för jag har drygt 4 veckor kvar.
Pappan: ...och är så stor redan?! Tvillingar?

Min skjuts hem från Borås: Hej magen! Har du Rebeckah med dig?


osv osv :-) *fniss*

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag kan känna mig lite trött på att folk tycker sig ha rätten att kommentera ens kropp bara för att man råkar vara gravid men det är nog för att jag hela graviditeten fick höra hur extremt liten jag var (vilket jag inte ens var, låg en kurva över normalkurvan). En tyckte jag var så liten att hon kände sig manad att fråga: Är du verkligen säker på att allt är ok där inne? Gulligt till en förstföderska som redan var nojig över allt liksom. Kommentarerna till dig var iaf inte taskiga men somsagt blir jag lite trött ändå.

2009-08-10 @ 10:45:43
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Beckah

Jag kände samma som du förra gången. Då tyckte jag det var jobbigt med kommentarerna men nu gjorde jag mig beredd innan och bestämde mig för att ta dset som positivt istället. Kul med uppmärksamhet typ :-) det funkar ganska bra :-)

2009-08-10 @ 10:50:13
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Johanna M

Sådana här kommentarer verkar vara standard. Tror folk glömmer hur stor man är och blir som gravid och tycker att målet borde vara nått.



2009-08-10 @ 11:08:43
URL: http://anotherplaceincyberspace.se
Postat av: Helena

https://www.flashback.info/showthread.php?t=976257

2009-08-10 @ 12:35:03
Postat av: Beckah

Tack för länken :-)



Jag tycker det är ett lite pinsamt försök till att starta en tråd om en "hemsk person". Fanns ju in te direkt mycket att komma med där ;-)



Det mesta som togs upp är ju helt enkelt bara olika sätt att vara förälder + en del annat strunt. Inga riktiga grejer :-)



Typ som när Aftonbladet smäller upp rubriker i stil med "CAROLA har DÖDAT" och så visar det sig att hon kanske råkat köra över en sparv med bilen om man läser artikeln.



Så blir det när det är nyhetstorka och Är det torka i bloggvärlden får sådana som jag hängas ut med hemskheter som att jag ammar en tvååring och annat SJUKT :-)



Jag låter dem hållas. Flashback är till för precis sånt där så jag säger inte så mycket om det och orkar inte lägga ner energi på det på grund av fysisk trötthet och en massa hormoner. jag har annat att bekymra mig över.



Ha det gott.

2009-08-10 @ 12:49:46
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Helena

Nä det stod väl inte direkt så mycket i den tråden, tänkte bara att det kanske kunde vara intressant å se =)

2009-08-10 @ 18:36:21
Postat av: Lindisen

skönt att du inte tar illa vid dig av kommetarerna =) din mage ÄR stor =) men fin, och snart har du bebis hos dig!!! Inte alls avis, kramar!

2009-08-10 @ 20:08:19
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Annen Bertelin Lindgren

Oj oj oj...det är till att vara uppblåst och ha höga tankar om sig själv. Tror du att folk kommenterade dig på FB för att de inte har ngt bättre för sig? Det är för att du är en patetisk och omogen liten människa med en fruktansvärd människosyn.



Och det står jag för!

2009-08-12 @ 21:51:26
Postat av: Åsa

Får försöka se det så nästa gång då, POSITIVT. Undantag när folk är elaka, då ska jag säga nåt smart tillbaka och inte bara stå som en fågelholk.

2009-08-13 @ 17:54:45
URL: http://asonet.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback