Men KRÅNGEL!

Det är så underbart med krångel alltså.

13 dagar kvar idag. Tänkte göra tillvaron lite lättare för mig och Alvin genom att utöka hans dagistider nu de sista dagarna. Sen ska han ju vara hemma första två veckorna när Mathias också är hemma.

Men nu sista tiden som alltså är MAX 13 dagar (helgdagar medräknade) så ville jag ändra från 09:00-15:00 till 08:30-16:00. Javisst det går utmärkt OM jag inkommer med ett läkarintyg på det. Försökte förklara att jag då antagligen måste träffa en läkare, dvs få en läkartid, vilket var just vad jag försökte med igår och jag fick första tillgängliga tiden som alltsäå är om 13 dagar.

Om jag får en läkartid innan så kan jag ju lika gärna använda DEN som bedömningstid!

Fast det kanske går att få en läkartid här på vår barnmorskemottagning men jag tvivlar på att det går. Inte före tisdag eller torsdag nästa vecka i vilket fall (de jobbar bara tis+tors) och då är det ju skitsamma!

Enda hoppet är att det går att få ett läkarintyg blixtsnabbt utan att faktiskt träffa läkaren i fråga. Men då går det ändå inte att få till ändrade tider den här veckan utan först tidigast någon gång nästa vecka, när jag har ett intyg + att rektorn på Alvins dagis ska jobba också, hon är ju inte alltid där om man säger så.

Men jag måste ändra tiderna!

Som det är nu så är jag ett vrak klockan 09:00 då jag äntligen får lämna Alvin på dagis. jag är så slut att jag knappt orkar prata med honom fast jag så gärna vill vara glad och trevlig vid lämningarna.

Sen tar det flera timmar att vila upp sig och då är det dags att hämta igen!

Hoppsan kom uuuuuuuuuuut nu!

Jag får avlastning på söndag iallafall när Victor och Mathias ska vara på Liseberg. Alvins faster hörde av sig igår och frågade om de skulle låna hem Alvin några timmar under dagen så han kan leka med sin jämngamla kusin <3

***

Jag har ringt min barnmorskemottagning och berättat om problemet med intyget och hoppas att de kan hitta en lösning. Det finns inget värre i hela världen än att verkligen på riktigt inte orka med sina egna barn - alls!


Kommentarer
Postat av: mitha

varför måste du ha läkartid? Alltså är det inte bara att utöka med ett nytt schema? Gud va dumt=(



styrkekram till dig<3

2009-08-26 @ 09:55:21
URL: http://himmelohelvete.se/wp
Postat av: Beckah

Nope. Tydligen var det inte det fast jag trodde att det skulle vara det men nej nej. Det är besparingar och skit så nu måste allt finnas dokumenterat. Hon måste ha papper på allt! :-(

2009-08-26 @ 09:57:05
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur kommer det sig att du får ha sådana långa dagis tider då du e arbetslös?? Är nyfiken då jag e inflyttad i Marks kommun o får bara ha mina 3timmar om dagen om jag e arbetslös/mammaledig. Där jag bodde innan fick dom gå 5 timmar 3 dagar i veckan. E det annorlunda om man e arbetslös o sjukskriven?



Har inte kommit in i rutinerna här ännu=)

Hoppas det löser sig för dig!

2009-08-26 @ 21:05:15
Postat av: Beckah

MIna tider är pga att jag är sjukskriven, ja.

2009-08-26 @ 22:03:51
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback