Måndag igen - med lista

Då var det måndag morgon igen. Gött! Jobbig helg tycker jag nog och den innehöll massvis av städning. Konstigt nog kan man inte se ett spår av detta nu...

Det närmar sig allting nu...

37 dagar till absoluta slutdatumet då jag blir igångsatt
27 dagar till BF enligt senaste mens
22 dagar till BF enligt rutinultraljudet
20 dagar till jag fyller 27 år
8 dagar till viktskattnings-UL *längta*
3 dagar till nästa BM-besök

**
Det var fjärde natten för Alvin i egen säng i eget rum. Läggningen gick bra som alltid - bara satt en stund på en stol bredvid sängen. Eventuellt skulle jag kunna gå därifrån också men det känns onödigt att testa innan han är helt van vid att sova där.

Sen vaknade Ballen vid 1-2-tiden på natten och kom och kramades. Efter en stund bar jag tillbaka honom till hans säng och han la sig villigt där och somnade om utan att ha mig där. En timme senare ungefär var det dags igen. Testade att gå tillbaka med honom och sen la jag mig igen men då ville han inte stanna utan kom tyst smygande igen efter ett par minuter. Då fick han stanna hos mig.

Sen sov han bra till strax före 7 i morse. Han verkar ha fastnat på kvart i 7 som sin kliva-upp-tid. Har varit så länge nu. En rätt okej tid faktiskt.

**

En lista även denna vecka blir det :-) Här kommer den:

Måndag

Diska berget som byggts upp lördag-söndag

Plocka i ordning

Tvätta en tvätt

Hänga en tvätt


Tisdag
Diska

Sopa

Dammsuga

Skura
Städa badrummet

Onsdag
Diska
Greja i Alvins rum - försöka bli klar

Torsdag
Diska
BM-besök
Upprop i skolan - Komvux
Börja vika tvättberget

Fredag
Diska
Fortsätta vika tvättberget
Göra mer i Alvins rum om det inte är klart

Övrigt i veckan:
Gå med sopor
Handla
Skriva rent förlossningsbrevet och se till att få det utskrivet
Skriva ut en lista på det som ännu inte är packat i BB-väskan


Övrigt som måste göras hemma DEN HÄR veckan:
Klippa gräs
Fixa gardinstång
Ta hit en bokhylla
Sätta upp Alvins digitala fotoram
Sätta upp Alvins mån-lampa
Bära upp saker på vinden


Kommentarer
Postat av: Helena

Köp en diskmaskin! Den bästa investeringen nånsin.

2009-08-17 @ 14:31:52
URL: http://minbloggpa.blogg.se/
Postat av: ida

Nyfiken som få, men vart sover ni nu då? :) finns ju bara 3 rum :)

2009-08-17 @ 16:23:16
URL: http://www.metrobloggen.se/iidaa
Postat av: Beckah

Ida; på vinden :-) nä i vardagsrummet :-)

2009-08-17 @ 16:25:45
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

En av fördelarna med att vara gravid är att man kan lämna över "måste göra" listan till sin sambo.

2009-08-17 @ 18:22:52


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback