Herregud! Irriterande människor!

Skrev i inlägget om listan över saker till BB-listan att jag ska ta med en present till Alvin som han ska få från bebisen. genast blev det ett j*vla liv om att jag inte tänker ta med något till Victor. Det är orättvist och bla bla bla. JÖSSES!

En tvååring och en elvaåring har knappast samma behov! Mina barn får saker hela tiden. Sällan samtidigt men alltid så det jämnar ut sig i slutänden.

Alvin kommer få något på BB för att han behöver det. Precis som Victor kommer få saker inför skolstarten för att han BEHÖVER det. jag kommer INTE springa och köpa skolgrejer till Alvin för att skapa nån jävla "rättvisa". Seriöst?! Det är både orimligt och löjligt att likställa rättvisa med det! Rättvisa är något helt annat!

Rättvisa är att tillgodose sina barns behov, fylla i där det behövs och när det behövs. Inte fylla på bara för att. Har man små barn i liknande åldrar kan barnen ha ett behov av att få saker samtidigt men har man en elvaåring och en tvååring så funkar det inte så.

Jiiiises!

Kommentarer
Postat av: marica.j

håller klart med!!!! kram

2009-08-02 @ 22:36:42
Postat av: Madeléne

Håller med, det är skillnad faktiskt

2009-08-03 @ 01:32:39
URL: http://whoismadelene.blogg.se/blogg
Postat av: Kristin

Jag håller med dig :) Dessutom, livet är inte rättvist alla gånger. Jag är en sån som vägrar att köpa present till syskonet när det andra barnet fyller år, vilket vissa tycker är såååå grymt. Men, så har VI valt att göra, hur andra gör är upp till dem!

2009-08-03 @ 08:24:19
URL: http://winnertaco.blogg.se/
Postat av: Johanna M

Jag tror också att Victor mest skulle tycka det var fånigt om han fick en present från bebisen. Som sagt, han är 11 år och vet vad en bebis är och hur den kommer till, och att de inte kan handla presenter.

Postat av: L

håller också med dig. tror knappast victor kommer bli avundsjuk på alvin. han fattar väl varför alvin får nåt och inte han. folk är så otroligt korkade ibland!

2009-08-03 @ 08:40:02
Postat av: Anonym

jasså så man är korkad för att man inte håller med?

Antagligen hade ju hälften gett alla syskon ngt för att dem hade tyckt att det var bäst och det är knappast korkat!

2009-08-03 @ 09:16:50
Postat av: linaek

Och precis så resonerar en klok förälder. Rättvisa är att tillgodose varje barns behov.En 11åring har inte behov av att få ett paket från en bebis.

Beckah... Jag tycker att du är en så klok

Lycka till med allt

Kram/Linaek

2009-08-03 @ 09:21:32
Postat av: Malin

Ja ja, vissa har för mycket tid. Stackars deras barn om allt måste vara milimeter rättvist. Köp du skolsaker till Alvin ;-) Han kommer ju behöva det om en si så där 5 år. Haha

2009-08-03 @ 09:37:09
URL: http://purpelangel.blogspot.com
Postat av: Nyfiken läsare

Jag håller med. Däremot hade jag inte sagt till lillen att han får en present av bebisen ^^ Jag hade sagt att presenten var ifrån mamma o pappa för att han blivit storebror/fått syskon.

2009-08-03 @ 10:03:58
Postat av: Helena

Jag fattar inte att människor ska hålla på och tycka så mycket om andras förehavanden. Jag är så trött på människor som tycker att deras åsikt är den enda rätta och inte kan se att det kan finnas fler sidor av en sak.



Jag är också en sådan som inte handlar presenter åt syskon när ett barn fyller år. Jag och min bror hade det så, men jag förstod aldrig varför jag fick presenter när det var han som fyllde. Det handlade om att han alltid var så fruktansvärt avundsjuk. Men i min värld måste man lära sig leva med att andra får saker när man själv inte får. Och att man inte får när någon annan fyller år är ingenting konstigt. Det kanske bör tilläggas att min bror även nu i vuxen ålder är avundsjuk av sig och tycker att allt är väldigt orättvist. Även när någon har jobbat hårt för något, så kan han tycka att han också borde få samma sak, trots att han inte har lyft ett finger.



Aja, det blev en lång utläggning...

2009-08-03 @ 10:17:23
Postat av: alf

Jag tror i alla fall inte Victor skulle tacka nej och avstå present om han blev erbjuden. Det är korkat att tro. Han kanske inte säger något om han inte får någon men han kanske tänker för det?

Tycker också att det är en jättekonstig jämförelse att Köpa skolsaker, det var ju inte riktigt det det handlade om. Det var ju att bli storebror och det ska ju dom båda bli.

2009-08-03 @ 15:32:33
Postat av: Beckah

Vd pratar du om? Det är inte alls för att han blivit storebror som Alvin ska få present! Det är MYCKET möjligt att barnen får presenter för att de blivit storebrorsor! Då gäller det NATURLIGTVIS båda bröderna! Men nu var det absolut INTE därför Alvin skulle få en grej.

2009-08-03 @ 15:47:31
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: A

Så varför får alvin en present då?

2009-08-03 @ 17:23:17
Postat av: Beckah

För att göra BB-besöket till en lite mer positiv upplevelse. Inte lika läskig och hemsk. Då kan han fokusera på den nya roliga prylen istället för att fokusera på att ett annat barn stulit hans mamma. Jag har redan skrivit detta.

2009-08-03 @ 17:25:26
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Madeléne

När jag var hos läkaren när jag var liten fick jag ofta en present när jag var där bara för att jaghade en sådan fobi och mmina föräldrar ville att jag skulle känna mig bättre tillmots när vi var där. Mina syskon fick inte present då eftersom det inte var utdelning av present det handlade om utan göra vistelsen till ngt positivt.

2009-08-05 @ 00:49:50
URL: http://whoismadelene.blogg.se/blogg
Postat av: Beckah

Huvudet på spiken Madde! :-) Klockrent, så som jag menar :-)

2009-08-05 @ 00:55:29
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback