Godmorgon eller nå't...

*Gäääsp*

Jodå tabletterna funkade ganska bra mot smärtan. Förvärkarna höll i sig ända till tidigt på morgonen så det var nog himla tur att jag hade tabletterna för de blev näst intill helt smärtfria.

Fogarna däremot blev inte helt smärtfria men det blev iaf lättare att vända sig och inte alls lika många små onödiga uppvak.

Däremot blev det några stora uppvak istället, orsakade av Alvin. Han vaknade och skrek och bråkade en massa. Krävde amning som han inte fick osv. I 1,5 timme var jag vaken mitt i natten och höll på med Alvins krånglande. Fick ta honom till sin säng, göra välling, byta blöja osv.

Om Mathias försökte göra något blev Alvin bara ännu mer förbannad och bråkig.  Förrutom den där långa stunden vaknade han ett par gånger till och bråkade men bara småstunder då.

Så jag förstår verkligen varför de på förlossningen föreslår att man ska läggas in och sova i första hand istället för att ta med sovdosen hem. Den möjligheten fanns även för mig men det hade blivit jättekrångligt för då hade Alvin fått sova hos min syster A så hon kunde lämna på dagis och hon lämnar 06:30 - dagis hade blivit sura eftersom jag inte kunde säga till innan osv osv.

Känns ju som att man är till nog besvär ändå.

Jag kanske kan åka in och sova fredag-lördag. Får se hur jag känner mig och mår om det är nödvändigt.

Jag är så himla besviken på förvärkarna igår :-( visserligen känner jag en stor skillnad på tappen men jag trodde verkligen att det kanske kanske kunde vara dags på riktigt :-( speciellt när de var kvar och kraftfulla när jag var vaken där på natten! Men så försvann de igen innan morgonen :-(

Nu på morgonen har jag bara haft lite vanliga SD!

12 dagar kvar - 38+1 - Nedräkning pågår!

Min sista tid som TVÅ-barnsmamma:

Tor - 27/8 - Dammsuga om Victor hjälper mig plocka i ordning. Fixa Victors dator.
Fre - 28/8 - Möte angående Victor, här hemma - tvätta & hänga en tvätt
Lör - 29/8 - Victor ska iväg på kalas - Vilodag
Sön - 30/8 - Victor och Mathias ska ha heldag på Liseberg & Alvin ska till sin faster - fixa lite hemma

Mån - 31/8 - Tid hos BM för kontroll kl 13:30
Tis - 1/9 - Tvätta & hänga en tvätt
Ons - 2/9 - 39+0 - Dammsuga
Tor - 3/9 - Städa badrummet
Fre - 4/9 - Victor tandläkaren - Tvätta och hänga en tvätt
Lör - 5/9 - Städa i ordning för kalas
Sön - 6/9 - Min födelsedag. Fyller 27 år - Hålla kalas!

Mån - 7/9 - Möte ang Victor med skola osv
Tis - 8/9 - BF-DAGEN. Bedömning i Borås kl 09:00 - igångsättning

Kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om min tävling

http://www.lovemercury.se//2009/august/ny-tavling.html

2009-08-27 @ 21:20:40
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Anonym

hur tror du själv nu? tror du bebis kommer tidigare eller den trivs så himla bra med sitt gratis boende att du blir igångsatt?? jag tror bebis kommer 2 dagar innan bf! hoppas natten blir lättare/bättre.

2009-08-27 @ 21:30:27
Postat av: Caroline

Jag drömde att du födde din dotter inatt!

2009-08-28 @ 09:39:53
Postat av: Beckah

Tyvärr ingen bebis i sikte :-) men mysigt att få vara i någons tankar :-) <3

2009-08-28 @ 09:54:59
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: T r o l l i s

Tänk att du blir 27. Har känt dig i många år nu. Till och med du börjar dra på åren nu, hihi

2009-08-28 @ 12:11:13
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback