Förvärkar

Vaknade med förvärkar tidigt i morse. Molvärk som inte försvann med Alvedon. Hann börja fundera på om det skulle bli något av det faktiskt. Hade ont och var explosionsfärdig mot allt och alla. Stod inte ut med Alvin heller i smärtan så jag fick lämna honom tidigare på dagis. hatade alla jag såg på vägen dit och hem och ville bara försvinna i min ensamhet med mitt ont.

Kände Hoppsans huvud genom tappen, inre öppningen fick plats med två fingrar och lite till. Fostersäcken innanför kändes som en vattenballong och så huvudet direkt på. Skum känsla.

Förvärkarna fortsatte och jag kände bara att -näe! Inte en till sån dag som förra måndagen! Ringde förlossningen och berättade läget. BM som svarade var inte alls imponerad. Hon tyckte jag skulle duscha varmt, använda vetekuddar och återkomma om jag fick riktiga värkar eller möjligtvis komma till kvällen för att få en sovdos :-/

Så jag gick och la mig och lyckades somna och sova 1,5-2 timmar någonting och har nu ätit lunch. Förvärkarna är inte alls lika intensviva. Tappen är likadan och INGET mer händer. Falskt alarm IGEN. Min nya måndagsrutin kanske?

Nej nu ska försöka få något gjort hemma innan det är dags att få hem Alvin igen.

Vecka 37+5

30 dagar till absoluta slutdatumet då jag blir igångsatt
20 dagar till BF enligt senaste mens
15 dagar till BF enligt rutinultraljudet
13 dagar till jag fyller 27 år
7 dagar till nästa BM-besök

Kommentarer
Postat av: iorlina

Fy, jag lider med dig var gång. Väntan, längtat, värken, tröttheten... Allt detta slit du får stå ut med! Stor kram!

2009-08-24 @ 13:29:42
Postat av: Anonym

Jobbigt att vara ensam i allt detta. Du är ensamstående antar jag. För det verkaar inte vara ngn som hjälper dig.

2009-08-24 @ 15:12:54
Postat av: Caroline

tycker du kan få föda nu så du slipper ha ont och känna dig som barbapappa. Dessutom är jag så nyfiken på vad hon ska heta ;-) Joo jag är bombsäker på att du har en tös därinne.

2009-08-24 @ 15:16:45
Postat av: Beckah

Nej jag är inte ensamstående. Har en karl som gör vad han kan men han åker till jobbet 05:30 och kommer hem strax före 17 om dagarna.

2009-08-24 @ 15:17:12
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Beckah

Hoppsan ska heta Ada eller Elmer :-)

2009-08-24 @ 15:18:59
Postat av: Elin

ja antingen att det ger sig och låter sig vänta tills det är dags.. ELLER.. att du får skitont så det gör nån nytta istället... :-)

2009-08-24 @ 15:39:30
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Beckah

Exakt så ja. Antingen allt eller inget om man kunde få välja.

2009-08-24 @ 15:40:26
Postat av: Ariella

Hoppas Hoppsan kommer snart. Urjobbigt att gå med förvärkar.



Tror oxå att det e en tjej du har där inne.

Kram!!

2009-08-24 @ 15:56:06
URL: http://www.busfamiljen.com/wp
Postat av: Anonym

Hm kan du känna huvudet på bebisen???

Och kan känna hur mkt tappen är öppen? jag blir fundersam hur du kan nå och dessutom med den jättemagen!

2009-08-24 @ 16:25:47
Postat av: Beckah

Nja, alltså det är ju fosterhinnor emellan men ja förrutom dem är det ju huvudet. Hur jag når? Ja jag är gymnast i grunden :-P

2009-08-24 @ 18:16:52
Postat av: Amanda & Oscar

Spännande att undersöka sig själv och känna huvudet t.o.m. Det ska jag göra om/när jag blir gravid igen :)

2009-08-24 @ 18:24:33
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Beckah

Extra kul när man ska bli BM sen :-) jag tycker det är intressant att känna hur den förändras.

2009-08-24 @ 18:26:18
Postat av: jennie

Vet exakt hur det är att gå o vänta på de "riktiga" värkarna...gick oxå med förvärkar med trean,men bara 2 dagar innan de riktiga värkarna satte igång..men man vet när det är på riktigt för då gör det ONT ..min trea kom 3 veckor innan i oför sig..lycka till

2009-08-24 @ 18:28:23
URL: http://jenniemedtre.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Visst gick du över tiden med storebrorsorna? Då är väl risken att du går längre tid nu med rätt stor, eller? Jag hade (onda) förvärkar med 6 minuters mellanrum jätteofta sista månaden med 2:an, var på väg till förlossningen flera gånger... men han kom på BF +10. (SUCK!) Tillomed när förlossningen hade startat kom sd med 6 min. mellanrum, skitskumt var det. Det visade sig när han hade kommit ut efter mycket besvär att han låg i vidöppen hjässbjudning. Det önskar jag ingen :( Hrm, blev lite utsvävningar nu :) men förvärkar är väldigt luriga!

2009-08-24 @ 18:31:10
URL: http://hundmamman.blogspot.com/
Postat av: Beckah

Med Victor gick jag till vecka 42+3 och han var rörlig fram till sista veckorna då han var ruckbar. 18 dagar över tiden alltså.



Alvin blev jag igångsatt med dagen före BF och då stod han högt och rörligt.



Hoppsan har redan sjunkit ner och blivit ruckbar istället för rörlig så jag hoppas ju att det ska vara ett tecken på att det inte blir lika lång väntan.

2009-08-24 @ 18:36:35
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback