Eeew fräscht!

Igår när jag hämtade Alvin på dagis fanns där två påsar smutsiga ombyten. Fick veta att han kissat i brallorna två gånger ( han kissade en gång även första dagen, hoppas den här svackan vänder snart).

Jag tog hem påsarna och la dem på tvättkorgen. Brukar låta dem vara tills jag tvättar, vilket oftast blir morgonen efter.

Nu på morgonen när jag skulle packa maskinen så öppnar jag påsarna. I den ena var det mycket riktigt kissbyxor och i den andra var det BAJS! Inte kletigt som satt fast i kalsongerna eller så, då förstår jag att de inte orkar tvätta< utan bara lägger hela alltet i en påse men va fan en hård bajskorv?! VARFÖR skickar man hem det?! *rysa*

Det var lixom en sån som man bara häller ut i toan genom att vända kalsongerna ut och in. Inte ens ett spår på tyget. Fan va sjukt att de stoppat ner det i en påse och skickat med hem! ...och dessutom kalla det kisskläder? Hur blind får man vara på en skala om man missar det innehållet?

Jäkligt mysigt att det legat nu sen i går eftermiddag också...

Men vad har hänt med grabben? :-( det har ju funkat bra hela semestern och bajsat i byxorna har han lixom inte gjort sen i maj... nåja, ett bakslag får väl rätt många. Han har ju varit ledig från dagis i 4 veckor också. Det är länge.

Kommentarer
Postat av: rebecca

ehhh!



Du borde ta med bajskorven tillbaka och fråga hur den hamnade bland Alvins kisskläder. ;)

2009-08-05 @ 09:25:26
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Beckah



LOL :-D

2009-08-05 @ 09:26:15
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Nyfiken läsare

hoppas verkligen du säger till dem...

2009-08-05 @ 09:57:39
Postat av: syster A

hållermed obvanstående skribent ta med skiten tebax hoppas du klagar jag hade stora problem med dagis i början oxå..... det e bara till å gnälla tills dom fattar.....

2009-08-05 @ 10:01:10
Postat av: Beckah

Hehe jo de kunde gärna få tillbaka den men tyvärr (?) har jag såklart spolat ner den det första jag gjorde när jag öppnade påsen ;-)

2009-08-05 @ 10:02:27
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Trollis

Gillar rebeccas svar här ovan, hehe

2009-08-05 @ 21:01:22
URL: http://www.thinki.se
Postat av: ida

frågade du dom på dagis varför dom hade skickat med det?

2009-08-05 @ 22:12:24
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Beckah

Vågade inte fråga på dagis :-p det var pinsamt hahaha :-) dumt. Jag borde ha gjort det.

2009-08-05 @ 22:26:48
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Madde

Va tråkigt att dom skickade med det.. ush va äckligt. Låter som dom bara var lata och inte orkade spola ner bajset på toan. Han har säkert massa annat att tänka på nu när han är på dagis igen, alla kompiar och leksaker.. så då blir det ju lätt att man glömmer att man måste gå på toa :)

2009-08-06 @ 03:07:43
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: theos mamma

Hahahah började skratta när jag läste det där inlägget. Fyfan vad sjukt. Skicka med en bajskorv hem. Knäppt värre, trodde du skulle våga säga till om det;) Hoppas det inte sker igen. Snart kommer hoppsan. Vad KUL:)

2009-08-06 @ 04:42:44
URL: http://www.metrobloggen.se/theosmamma
Postat av: vj

haha han bajsade på sig

2009-08-11 @ 21:06:29
URL: http://www.flashback.info/
Postat av: Annica

Hej ! Min dotter fyller två på tisdag och hon har nyligen slutat med blöja hemma och använder det bara när hon ska sova. Men så kom vi till dagis i måndags för första gången sedan hon slutat med blöja och när jag hämtade henne så fanns såklart kisspåsar. Fine! Det sker olyckor... Nästa dag, samma sag. Men då har hon blöja på sig när jag kommer som är proppfull med kiss.. Frågar varför hon har blöja och varför den är lika full som efter en hel natt? Hon ville inte kissa på pottan får jag till svar.. När Lea är hemma så säger hon ofta till att hon vill gå o kissa med när vi kommer till pottan så kommer det inget.. Då går vi iväg o fortsätter med vad vi höll på med, sen en halvtimme senare vill hon gå o prova igen o då kissar hon. Jag sätter ju inte på henne blöja bara för att hon inte kissat direkt, hon måste ju få testa lite.. Men de gjorde dom på dagis och lät henne ha den sen tillsvidare och sa till mig att man inte ska "stressa på kisseriet". Har fungerat hur bra som helst hemma, bara man är uppmärksam och frågar henne med jämna mellanrum om hon vill kissa osv. Tror dock inte de har "lust" med de på dagis. E smidigt o byta på alla ungar samtidigt. (alla andra har blöja trots att alla e 2 år) Lata o ouppmärksamma fröknar... Så förbannad blir jag på sånt.. Att de ska förstöra när de gått så bra.. Läste ditt inlägg om första dagen på dagis. Hur har de gått sen? :)

2009-09-03 @ 22:31:53


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback