BM-besök vecka 35+0

Idag går jag in i vecka 36 och har varit till BM. Samma som jag träffade en snabbis för en vecka sedan, alltså inte min ordinarie. Vi pratade lite om förlossning och så, sånt som jag ville ha i journalen angående smärtlindring, amning, avnavling och sånt.

För 6 dagar sedan mätte hon SF till 34-35 och idag var det 35. Alla andra värden var också bra. Utom blodtrycket som var högt för att vara jag (men jättebra om man ser generellt).

Blodtryck: 117/78
Hb: 121
Blodsocker:  6,3
Vikt: 81 + 19 kg hittills (81 är också den vikt jag stannade på när jag väntade Alvin. Jag har alltså aldrig i mitt liv vägt mer än så här. Kul med 5 veckor kvar).
SF-mått: 35
Hjärtljud:  130
Läge: huvudet neråt och rörlig

Lägger till en ny punkt som jag kollar hemma:

Magens omkrets: 117 cm





Kommentarer
Postat av: Johanna - Sagas & Alvas mamma

du inspirerade mig att köpa en mei tai jag provade idag och den är suverän.

har kikat på youtube, men tycker ändå att hon glider ner ganska långt på magen efter en promenad... mig gör det inget men det ser inte så jättebekvämt ut. vet du vad det kan bero på? kan det helt enkelt vara att jag behöver knyta hårdare?

2009-08-05 @ 18:48:18
URL: http://johannastwins.blogg.se/
Postat av: Beckah

Knyt så hårt du kan som är bekvämt för dig :-)

2009-08-05 @ 18:51:08
URL: http://beckahbitch.blogg.se/
Postat av: Johanna - Sagas & Alvas mamma

ah okej, ska prova det, känns lite läskigt, inge kul om dottern är blå i ansiktet efter fem minuters promenad men de kanske inte e nån risk ;)

2009-08-05 @ 19:08:37
URL: http://johannastwins.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback