Att göra innan...

Jag skrev ju en lista över saker som ska göras innan trean kommer. Skrev den för ett tag sen, den 31 juli :-)

Så här såg listan ut:

* Tvätta bebiskläder och lägga i garderob
* Fixa i ordning sovrummet
* Tvätta sjalar
* Städa skötbordet
* Köpa blöjor
* Hämta Babyskydd
* Skriva förlossningsbrev
* Packa BB-väskan

Nu kan jag glatt meddela att: LISTAN ÄR KLAR :-D :-D :-D

Fast det är ju inte riktigt riktigt sant ;-) Det fattas lite grejer i BB-väskan och förlossningsbrevet ska renskrivas och framförallt; skrivas ut (i datorn gör det ju ingen nytta) och så ska jag fixa lite mer i Alvins nya rum men det mesta där blev klart idag.

Dessutom har jag fortfarande inte klippt mig vilket jag vill hinna med först :-) men det är ju mer än önskan än ett måste.


Så här ser BB-väsk-listan ut nu:

 

Prylar och förlossningsgrejer:

Journal
Förlossningsbrev
Legitimation
Patientbricka
Plånbok
Parkeringspengar
Mobiltelefon
Mobilladdare
Kamera + batterier
Videokamera + laddare
Laptop med laddare
Godis, tuggummi
Något att läsa
Mp3-spelare/Cd-skiva
Pennor
Kollegieblock


Mammagrejer:


1 par mysbyxor
2 amningströjor
Några par trosor
3 par strumpor
Amnings-BH

Inneskor
Tandborste
Tandkräm
Schampo
Balsam

Duschtvål
Parfymfri deo
Hårborste
Hårsnodd
Mascara

Pappagrejer:


Plånbok
Pengar
Kalsonger
Tandborste
T-shirt
Mat & dryck


Bebisgrejer:


Bärsjal
Babyskydd
Bebisfilt
Några uppsättningar bebiskläder
Bebisytterkläder till hemgång om det är kallt
Papperstvättlappar (fanns bara vårservetter på BB sist)
Olja (raps)
10 st Amningsinlägg

Några blöjor
Present från bebisen till Alvin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips: Se till att komma iväg till frisören! För mig gick vattnet samma morgon som jag skulle iväg och klippa mig. Tyvärr fick jag se ut som ett bergstroll med utväxt i ytterligare tre veckor innan jag kom iväg :)

2009-08-12 @ 20:59:42
Postat av: Rebecca

Kul för Alvin med eget rum, nu får du allt visa bild på hur det blev. :)

2009-08-13 @ 06:03:42
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Anna

Smart att köpa en present från bebisen, kanske kan det få syskon att tänka lite annourlunda på saken med att få en bebis???

2009-08-13 @ 11:28:12
Postat av: Beckah

ja eftersom Alvin bara är 2 år och väldig mammaig och ammas fortfarande så kändes det som en bra idé att köpa något som distraheter honom lite så han inte får panik över att ett annat barn "stulit" hans mamma.

2009-08-13 @ 11:41:28
URL: http://beckahbitch.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback