Sjukt konstigt

Knepigt...

Jag är jättesnorig, ingen feber, jätteslö och mår dåligt. Elmer däremot är inte det minsta snorig och verkar pigg och glad men hade 38,5 efter dagis och 38,2 nu när han sover. Hans normaltemp när han sover är 35,8-36,2 så han har ju helt klart feber iallafall.

Alvin har ingen feber och är inte snorig men säger att han mått illa idag.

Frågan är då om Elmer har det jag har, vad det nu är, eller om hans feber är samma som han haft i 1,5 vecka fram och tillbaka mellan normaltemp och låg feber? ...och vad är det? Är han sjuk och ska vara hemma imorgon eller är det Elmergrejer??

Skulle vilja veta hur hans provsvar från i fredags ser ut. Lämnade själv blodprover i torsdags som jag också väntar på, men jag har läkartid nu på fredag så jag får väl vänta tills dess. Elmers ser väl bra ut om ingen hör av sig. Det är ju ansvarig läkare som brukar ringa och jag har ju sagt ifrån att jag vägrar att den läkaren har något med Elmer att göra ALLS, så nu vettesjutton hur eller om det rings om några provsvar. Vi får väl se.

Hur som helst, kan ju berätta att Elmer fått en kallelse nu till gastro-  och koloskopi. Det var tydligen lite omständigare än jag trodde och tar typ ett dygn när man räknar in förberedelser så han skrivs in på en avdelning på Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus. Tiden är i början av oktober.

När hans magnetröntgen av hjärnan ska göras vet jag inte ännu.

Ja ja vi får väl se hur det blir med allt...





Kommentarer
Postat av: thile

Vennen min, d u gjør så godt du kan for dine små,

j e g for mine kjære. Du har så rett! Vi misbruker språket :/

Så bra det skjer fremgang i sykehus køen til Elmer!



Krya på dere alle tre <3<3<3



Krya på klem

2011-09-20 @ 09:53:52


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback