Snygga till naglarna hemma

Nu har det gått 3,5 vecka sen jag gjorde mina naglar och det har hunnit bli en duktig liten utväxt. Eftersom jag satte det vita så långt ner så syns det fortfarande ingen utväxt där uppe som tur är, men längst ner såg det inte alls bra ut.

Igår filade jag ner den fula kanten och lite lätt över hela naglarna (utom de med målat mönster och pärla) och så målade jag dem med ett överlack i tre lager. Den jag använde heter Seche Vite - Dry Fast Top Coat (av majoriteten ansedd som världens bästa överlack och kostar nästan gratis på ebay haha nä men iaf halva normalpriset och detta MED frakt, dock är detta lack egentligen till för att måla ovanpå vanligt nagellack och ska målas på medan underlacket fortfarande är vått, men det funkar utmärkt även till det här jag gjort).

Det ser inte perfekt ut, men jag blev väldigt nöjd med resultatet!



Före


Före


Filat, omålat


På lillfingret på ena handen har jag tappat en nagel och det går inte att göra så mycket åt hemma, men det stör mig inte så mycket heller.


Efter


Efter

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har du lust att köra en frågestund snart? Har massor av frågor till sig...

2011-11-13 @ 21:05:40
Postat av: Johanna

Stavade visst fel. Jag menar att jag har massor av frågor till DIG! Hoppas du orkar och har lust att svara om man ställer en massa frågor om allt mellan himmel och jord. Kram!

2011-11-13 @ 21:07:51
Postat av: Anonym

gillar Seche Vite men tycker den tar lite för lång tid att torka. jag lyckas alltid skrapa mina naglar på nåt sätt när jag målat dem...

2011-11-13 @ 21:39:57
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Johanna, fråga på bland kommentarerna, jag kanske svarar.



Anonym; oj, för lång tid? :-o den torkar ju ultrasnabbt på några sekunder typ.

2011-11-13 @ 23:20:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Andrea

råkade bli anonym...



jo, tycker det tar lång tid. det går snabbt för de att torka så man kan ta på dem med fingret osv. Men råkar jag fastna emot något så förstörs allt...

Med mavalas (tror det stavas så) snabbtorkande toplack (lite rosa i färgen) går det mycket fortare.

2011-11-16 @ 20:55:03


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback