Mina stora killar ♥

Just nu växer mina pluttar så det knakar!

I Början av augusti var Alvin 106 cm och vägde 16,7 kg, precis i slutet av juli var Elmer 87,5 cm lång och vägde 12,6 kg.

Igårkväll kollade jag vikt och längd hemma på killarna och OJ säger jag bara. Bådas kurvor går rakt uppåt!


Alvin: 18,4 kg, 107,5 cm lång och fötterna 16,8 cm. (4 år och 4,5 mån).

Elmer: 14,7 kg, 92 cm lång och fötterna 14,7 cm. (2 år och 2,5 mån).

Nu var detta iofs på kvällen (nakna) och de tidigare vikterna från BVC var mitt på dagen, men ändå.

Mamman kunde INTE vara mer nöjd!!!


Elmer har 98 och 98/104 i kläder och Alvin har 110 och 110/116.







Kommentarer
Postat av: MansonDust ~ 4-barnsmamma <3

Min lille på 3 år nästa månad har 92 & 98 haha. Idag har han 86/92 i en t-shirt. ;)

2011-11-21 @ 09:35:37
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elmers tillväxtproblem var överdrivna. Det är ju så här det fungerar. Synd ingen ku nde (vågade?) säga det till dig när du var orolig.

Å andra sidan - du kanske inte skulle trott det ändå?

2011-11-21 @ 20:59:16
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Är du dum på riktigt eller gör du dig till?



Tillväxtproblemen var inte det minsta överdrivna. Det såg riktigt illa ut på kurvorna, vilket flera läkare + BVC höll med om och det finns ingen seriös läkare i världen som skulle utsätta ett litet barn för gastro- och koloskopi pga att mamman var överdrivet nojig. Det finns inte heller någon seriös läkare som hade skickat ett barn till dietisten för tillväxtproblem som inte finns. De har aldrig haft några problem med att säga saker de inte hållit med mig om tidigare och hade inte haft några problem med att säga det nu heller om de inte hållit med.

2011-11-22 @ 07:31:18
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Nicole - 20 år och mamma till Thilian 3.5 år

oj har elmer tillväxt problem? han väger ju lika mycket som min grabb som fyller fyra i mars.

och min grabb är ändå född 2 månader förtidigt..

2011-11-22 @ 18:30:21
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback