Magnetröntgen

I tisdags var Elmer till Borås för MR av hjärnan och blodprover. Allt gick superbra och han var lika duktig med sövningen som sist och accepterade masken, trots att det tog lång tid att söva eftersom de missat att flödet på gasen var för lågt(!) stackars Elmer :-(

Elmers sköterska från barndagvården följde med för att sätta PVK när han somnat och fantastiskt nog lyckades hon på första försöket OCH på andra försöket :-o ja, hon satte alltså två stycken :-) en för narkos och en för att ta blodproverna. Jag tror det är första gången det lyckats på första försöket någonsin!!! (Förutom när de tagit i kärlet på huvudet).

Elmer var lite gladare på uppvaket den här gången än sist ;-) inget raseriutbrott, bara lite tjurig. När vi ändå var på sjukhuset så passade vi på att hälsa på Hailey lite också.


Det gick bra, men var väldigt påfrestande, för mig att köra till Borås och vara där hala dagen och sitta, stå och gå en massa. Blev sängen resten av dagen när jag väl kom hem.

Som jag skrev för några dagar sen så har Elmer vuxit enormt bra nu det sista. På morgonen, fastande (men med kläder) vägde han 14.0 kilo (12,8 i augusti), så någonstans mellan 13,5-14 kilo väger han väl då. Sen har han blivit 91,5 cm lång (87,5-88 i augusti).

Stora killen :-D



Nyvaken <3


Inne hos Hailey



Kommentarer
Postat av: Linda w L2K

Vilka söta bilder!!!



Och skönt att det gick så bra!



Var och tog blogprov på Malin häromveckan, i armen. Var inte kul. Tänkte på dig och alla andra som får göra sånt och mycket mer med era barn regelbundet då... Kan inte vara kul... <3

2011-11-10 @ 10:51:15
URL: http://www.lindaw.se
Postat av: thile

'Min' kramgoe Elmer! Han er en tuffing!

Hva han må utstå av prøver. Men det er jo til hans beste, lille killen jo <3<3

2011-11-10 @ 11:40:07
Postat av: åsa

vilken fantastisk mamma du verkar vara! jag har gått igenom din blogg och blir både tårögd och imponerad av dig och dina fina barn. du verkar ha en grym beslutsamhet och motivation. det kan inte vara lätt, allt som hänt och händer i ditt och dina barns liv. jag blir mäkta faschinerad av dig och din enorma styrka och ärlighet och jag kände att jag ville berätta det för dig bara. stora sstyrkekramar och tankar till dig och dina barn /en läsare

2011-11-10 @ 14:14:23
Postat av: Lotta Rhodin

<3

2011-11-10 @ 15:57:46
Postat av: Anonym

Han ser så deprimerad ut. Förstår varför med. ;)

2011-11-11 @ 12:20:01
Postat av: thinki.se

Lilla gubben. Mycket man får stå ut med och gå genom. Han gör det med bravur lillkillen. Skönt att han växer på sig oxå.



Kraam.

2011-11-11 @ 15:32:18
URL: http://www.thinki.se/wp


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback