Infektion och sömnbrist

Symaskinerna lyser med sin frånvaro ;-) ingen som nappade tyvärr. MÅSTE ju ha en! Klippte iallafall tygerna igår, så det är bara att sy, om jag får tag på en maskin.

Jag får väl få tummen ur och sälja på Tradera så jag har råd att köpa en ny :-/

Hmm spännande kväll och natt jag haft *ironi*. På ett ställe på snittet på magen (ca 5 cm) har det inte velat läka ordentligt och varit rött och irriterat (men inte infekterat) så jag tänkte att det här fixar jag själv med att tvätta och plåstra om tills det ger med sig.

Det började på typ ons/tors förra veckan och i fredags kväll satte jag på ett plåster och sen har jag inte haft tid eller ork att byta och det har ju sett fint ut. Igårkväll skulle jag duscha och tog bort plåstret. BLÄ! Det var inte alls fint! Geggigt och luktade. Infektion - najs! Dock såg det ganska bra ut efter dusch, men jag ville ändå att någon skulle titta på det, så jag pratade med 1177 för att få en tid till jouren här i Skene.

Men nejdå, läkaren tyckte att såret sköter sig så bra själv och ingen varansamling under så det var nog på väg åt rätt håll. Jahapps! Det var väl bra då...även om jag inte riktigt höll med, men sa inget om det och hoppas han har rätt. Fick ett nytt, stort plåster och med mig ett till hem. Ingen antibiotika alltså. Bara avvakta. CRP var iallafall okej och ingen feber så det är ju ingen ordentlig infektion.

Natten sedan har varit helt HEMSK! Jag har frysit som en tok och svettats som en tok, om vart annat hela natten och vaknat 100 gånger ungefär. Plågsamt! Hoppas det inte är pga infektion (CRP är, vad jag vet, fördröjt?).

På vänster sida på magen är det iallafall HELT tvärt om! På en lika lång bit, typ 5 cm, så syns det i princip ingenting av snittet, det har läkt otroligt bra där (synd att inte hela snittet ser ut så).


Jaaja, hoppas det ger med sig med såret och hoppas jag får sova i natt!!!

Kommentarer
Postat av: WordfeudSnulli

God morgon!

Usch, det låter inte bra.... Och, ja, CRP är alltid fördröjd, så jag tycker du ska kontakta vården igen. Tycker så synd om dig..... <3

Vi får ta en match snart igen!! ;))

Kram!!

2011-11-22 @ 08:33:44
Postat av: thile

Stakkars lille gode vennen min <3! Usch, såher skal du ikke ha det! Du måste bli bra, så de må hjelpe deg,

ta kontakt. Tenker på deg.

Nu har det vært så mye for deg, nok er nok.



Bamseklem <3

2011-11-22 @ 09:13:07
Postat av: Greta

Nä, tyvärr nappade ingen på att skänka dig en symaskin! Det är mycket jag skulle behöva, men inte fan lägger jag ut förfrågningar på min blogg om det. Värsta tiggeriet!

Spara dina pengar som en annan gör och sen kan du köpa det du behöver. Man kan inte bara tro att man ska få vad man vill bara att man skriver några rader i "åh-tyck-synd-om -mig" stil. Priset tog du när du "bölade" ut hur du bodde i misär och vädjade om städhjälp. Ja, herregud... Komiskt att det kom en städfirma (säkert med starta-eget-bidrag)som röjde upp din skit!

Ska bli kul att se vad du mer behöver... Hjälp med att raka musen kanske? Säker någon som kommer med en trimmer om du ber riktigt snällt...

2011-11-22 @ 23:35:16
Postat av: Tess

Synd att jag bor alldeles för långt bort. Har en mkt gammal, men fungerande symaskin som bara står och skräpar i källaren. Den skulle jag bara bli glad att bli av med! :)

2011-11-23 @ 13:46:04


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback