Beckah-dieten och livets mysterier *viktigt* - Uppdaterat inlägg.

Skrev detta igår men FUCKING BLOGG.SE har inte funkat typ senaste DYGNET!


***

Fått några gnälliga kommentarer till reportageinlägget, meeen det var ju väntat :-P

Det gör mig INGET!
För i mitt liv har idag molnen skingrat sig och en solstråle har letat sig fram och nått mitt hjärta med värme och lycka!


Dock var det en kommentar som jag måste svara på här i ett inlägg. Någon som undrar varför jag säger att jag inte bantar och hen tycker att jag svälter mig.


Svar:

Jag kallar det inte att banta om man går ner i vikt utan att göra något för att gå ner i vikt. Antagligen VILL min kropp se ut så här eftersom jag ALLTID sett ut så här!!! Det här ÄR JAG lixom :-) Undantaget är när jag är gravid eller ammar.

Nej, jag bantar inte och går inte på någon diet. Jo Beckah-dieten i såfall dvs. ÄT VAD DU VILL - NÄR DU VILL!

Jag äter när jag är hungrig eller sugen på något. Är jag inte hungrig eller sugen på något så låter jag bli. Enkelt. ÄR jag sugen på något så äter jag precis det jag är sugen på, oavsett vad det är. Min kropp säger till när det fattas något. Det är jag övertygad om. Min kropp gillar High-Carb-High-Fat uppenbarligen *mumma* :-P ;-)

Ena dan kan jag äta en macka, en glass, en påse chips, 3 frukter, normal lagad mat, godis, en påse bullar och en micropizza (eh, ja vissa dagar äter jag bara nyttigheter också *s*). Nästa dag kanske bara en banan och en halv påse chips :-) Äter så gott som aldrig frukost utan allt blir från typ mitt på dagen och fram till jag lägger mig. Ca. 00-03 någon gång brukar jag gå och sova. Däremot dricker jag en JÄVLA massa kaffe och numera med mjölk, kanske den jag får näring ifrån? ;-) dricker även ganska mycket läsk.

Kan väl också säga att ju mer jag håller mig till att äta "skit" och på fel tider - desto smalare blir jag/håller jag mig. Då jag går upp i vikt så är det när jag äter frukost och sen bara nyttig mat. Jag är nästan avundsjuk på mig själv ;-) ...och JA jag kortar hellre ner livet och äter godsaker än att leva längre och äta tråkig mat. Jag lever NU och varför inte passa på att ha det Gött? Dö kan man göra när som helst. Påkörd av en bil tex. Man kan även leva hur nyttigt som helst och ändå dö i Cancer och annat otrevligt.

Jag äter aldrig INGET på en dag. Visst det har kanske hänt 3 gånger sen januari, MAX. Då har det varit när jag är på BOTTEN av botten och helst skulle vilja dö. Då är jag inte hungrig eller sugen och äter alltså inte.

Som sagt - jag äter PRECIS vad jag vill NÄR jag vill och jag trivs förbannat bra med det :-)



Med min "metod" har jag gått ner 35,5 kilo (varav ca 25 kg sen EFTER förlossningen)
utan att göra ett jävla någe för att gå ner. Jag rör mig så lite som möjligt och tränar aldrig (jävligt lat ärligt talat och äter skit). Har en syster som funkar EXAKT likadant så det ligger väl i generna. Min andra helsyster funkar inte så - meeen hon fick ALLT anlag för bröst istället så vi andra två blev utan. Hahaha, rättvist :-P


****


NOG om det. Nu tar vi något annat, något oerhört viktigt ;-)


LIVETS STORA MYSTERIER


Kom på en till häromdagen men är för dement för att den skulle fastna, får återkomma med den ;-) MEN det finns två mysterier som jag undrar över och hoppas få svar på.


1. HUR kommer det sig att man köper lösviktsgodis, enbart sådant man tycker är gott givetvis, men LIKFÖRBANNAT är det ändå bara "äckliga" godisar kvar i botten av skålen?! Vem fan har lagt dit dem?


2. HUR kommer det sig att en fryst köttfärs tinar snabbare i jättekallt vatten än liggandes på diskbänken i rumstemperatur?


Tacksam för svar...





Kommentarer
Postat av: Sandra

I hate you ;-) 'avis'

2011-05-09 @ 09:34:42
Postat av: Martina

Skönt att höra att det är fler som funderar på de där livsmysterierna! Tillsammans kanske vi någon gång kan lösa detta. :-)

2011-05-09 @ 10:04:02
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Sophie med bebis 7 i magen

Har också lätt att gå ned allt efter förlossningarna, väger runt 45 kg några månader efter jag fött. Behöver heller inte göra något speciellt, äter dock nyttigt och rör mig normalt. Har bra gener :)

2011-05-09 @ 10:51:12
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Loppan

Var det inte du som för ett tag sen hade fått nån konstig grej med magmuskeln för att du kört för mycket situps? Låter som träning i min öron.

2011-05-09 @ 11:00:28
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jopp stämmer bra :-) i februari ungefär gjorde jag ett litet försök i 2 veckor att träna lite hemma meeen gav upp som alltid när jag försöker mig på det ;-)

2011-05-09 @ 11:03:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Frida

Det tinar snabbare för att vatten leder bort kylan bättre än luft(?).

2011-05-09 @ 13:56:00
Postat av: Pernilla

Ang Köttfärsen,luften i köttfärspaketet blir inte varmare om den ligger i rumstemperatur,men ivattnet håller den samma temperatursäger min gubbe å han vet allt...

2011-05-09 @ 14:33:06
Postat av: Anna-Karin

Bara en tanke - jag som inte begåvats med några diagnoser har ett himla sjå att hålla humöret i schack om jag inte äter och sover och rör mig regelbundet. Det tog mig till nära trettioårsåldern innan jag insåg det. Jag menar inte att regelbundenhet och blodsockerkoll skulle lösa alla dina problem men du mår ju dåligt ibland och vore det inte värt att testa under några veckor om din kropp skulle klara känslosvängningarna bättre om du åt efter råd från en dietist och fick läkarkoll på motion och sömn? För min del blev jag av med huvudvärk och dålig hy, irritabilitet och koncentrationssvårigheter osv när jag styrde upp kost, sömn och motion. Ett tips i all välmening som du självklart kan lämna därhän om du så önskar:-) Utifrån känns det konstigt att du så gärna vill hålla vid din livsstil samtidigt som du mår så dåligt och humöret svänger så våldsamt. Även om en livsstilsförändring kanske inte ändrar någonting för dig så kan du säga det till dem som undrar samma som jag gör här, i framtiden, om du har testat på allvar under 3-4 veckor iaf...:-)

2011-05-09 @ 16:43:19
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Anna-Karin: Det du beskriver är så jag lever när jag är gravid och ammar :-) antagligen därför jag går upp 20-30 kilo varje gång jag är gravid och sen inte går ner medan jag ammar. Mitt psykiska mående är dock helt oförändrat trots att jag lever så.



2011-05-09 @ 23:36:40
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Pernilla; fråga igen för jag fattar inte, låter bakvänt i mina öron :-)

2011-05-10 @ 05:04:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: anna-karin

Hej igen, tack för svar!:-)

Om jag förstod dig rätt äter du inte medicin när du är gravid/ammar...har du alltså mått riktigt riktigt dåligt då, under de perioderna? Om inte, kanske det är en vettig jämförelse ändå. Har inte läst din blogg så långt tillbaka så jag vet alltså inte. Om man tänker hur du mår nu MED medicin, menar jag....ja, du har det ju jättejobbigt och jag håller alla tummar att medicinerna ska hjälpa dig tillräckligt framöver. Självklart har jag inte med detta att göra så jag hoppas du tar mina funderingar med den nypa salt du vill:-).

2011-05-10 @ 07:35:18
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hej Anna-Karin :-)



Jag började med medicin för första gången nu i januari i år :-) har gått på upptrappning och ökade 50 mg senast i lördags. Började med 25 mg och nu uppe i 450 mg. Normal dos är 200-400, vi får se om 450 räcker.

2011-05-10 @ 07:38:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

ang mysterie 1.



Själv har jag ej detta problem. Jag vet exakt vilket godis jag gillar och köper bara det. Och det ligger aldrig några osmakliga bitar kvar i min skål ;-)



Men, om man köper sånt som ser gott ut, sånt man kanske tror andra vil ha, eller har ett gottissug som ändrar sig från dag till dag. Ja då kanske det hamnar bitar som man inte känner för i botten. Precis som humör och känslor svänger så gör kanske även suget det, och då kanske allt ser gott ut i affären men inte hemma :-)



värst vad analytisk jag var idag då ;-)

2011-05-10 @ 09:37:29
URL: http://landetlagom.blogspot.com/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback