BÄSTA solkrämen till barn!!!

SOLIG dag  idag :-) fick hem pojkarna typ kvart i 6 och var med dem lite. Klippte naglar och tog och klippte Elmers hår också och nu blev han äntligen blond :-) får se om det håller i sig när håret blir längre men det verkar ju inte som att han har äkta rött pigment så jag tror att det bara varit "bebishår". Hans hud visar på att han inte borde vara rödblond eftersom han blir ljusbrun istället för illröd av solen. Min slutsats är att han borde vara blond som Alvin. Jag har väntat på detta faktiskt om jag ska vara ärlig. Systersonen var exakt lika rödhårig som Elmer, syrran snaggade honom inför sommaren när han var 1,5 år. Sen växte det bara blont och han har varit blond sen dess och blir dessutom förbannat lätt BRUN på sommaren. Behöver typ bara tänka på solen ;-) hahaha.

Men visst, lite röd i skinnet var Elmer idag förresten ;-) på underarmarna var han röd för att han bränt sig i helgen när han varit icke insmörjd *morrar lite men säger inget*. Så efter jag klippt håret och duschat honom i morse kletade jag in honom i SPF 50 innan dagis.

Jag använder ACO kids att smörja med. Hittade den förra sommaren och det passade KANON till Elmer med hans knäppa hud som man inte kan lita på! Då använde jag SPF 20 eftersom den enbart innehåller partikelfilter (tror den finns i 30 också men är osäker). Ville ju inte gärna smörja in honom med kemiskt filter så jag höll mig till den och den var SUVERÄN och funkade till Elmers hud (vilket säger en hel del!).

Nu i år har jag införskaffat en SPF 50 också ur samma serie. Den innehåller en kombination av partikel och kemiskt filter och jag har provat lite lätt på Elmer och det verkar funka trots att han har världens konstigaste hud ;-)






I år har jag även införskaffat två andra Aco-solkrämer (vågar och vill inte prova annat än ACO eftersom jag redan vet att deras är skitbra). En för kropp (SPF 50) och en för ansikte (SPF 50+). Mest med tanke på Elmer då och för att jag var rädd att han inte skulle tåla solen ALLS, alltså att han hade sånt riktigt rött pigment - vit på vintern och illrött bränd på sommaren, aldrig brun. Ni vet vad jag menar :-)

Dessa två är speciellt gjorda för känslig hud och har extra låg risk för kontaktallergi så det lät ju perfekt.







För er som undrar angående Elmers hud; JA han har fortfarande konstigheter som kommer och går. För tillfället har han blöjområdet fullt av Elmerprickar. Jag bekymrar mig inte över det alls längre. Känner mig trygg med att det gjorts biopsier på två olika sorters Elmerutslag och båda såg "bra" ut så jag litar på att han helt enkelt bara har en väldigt märklig hud som lever sitt eget liv men att det är ofarligt.

Kommentarer
Postat av: LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Satt precis och tänkte att jag måste köpa solkräm till trollen på apoteket idag men hade ingen aning om vilken jag skulle köpa eftersom alla är så fullproppade med kemikalier. Och så får jag upp det här inlägget :) Tack för tipset.

2011-05-10 @ 06:20:28
URL: http://www.lilith.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Perfa ju :-)

2011-05-10 @ 07:18:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kaiza

Men Åh Beckah, tack för att du skrev just det här. Jag har undrat vilken solsmörja man ska undvika, den med kemiskt filter alltså. Min lille har ju också mycket hudproblem och får alltid så mycket eksem på somrarna. Det beror sällan på solen utan på solskyddsfaktorn.

2011-05-10 @ 08:33:14
Postat av: Jessica Jönsson

Köpte solkräm igår men valde den man först sprayar på och sen smörjer. Verka smidigast. Solfaktor 50 såklart på min mini

2011-05-10 @ 10:27:17
URL: http://jessicavarld.blogg.se/
Postat av: Sandra Michelle

Köpte samma kräm. Känns bra att barnen har ett bra solskydd :)

2011-05-10 @ 10:53:01
Postat av: Marine/Älsklingsfrö

Förstår precis vad du menar med rödhåriga kontra solen ler. Våran äldsta är riktigt rödhårig och har varit sedan födseln. Jag bara älskar hans hår och vill verkligen inte att det röda skall försvinna. Hans pappa var också rödhårig som liten men skiftade om i 2-3-årsåldern och det ville jag inte skulle hända med honom. Nu har han nog fått arv från oss båda för jag är åt det rödlätta hållet (maken är idag mörkhårig, med rött skägg och ljusa ögonbryn/fransar asgarv). Äldsta sonen måste vi passa väldans noggrannt på och smörja, smörja. Mellankillen som är mörk som sin pappa verkar ha lättare för att bli brun och minstingen som är åt det ljusare hållet har lite känsligare hy, men betydligt mer lätthanterlig än äldsta. Jag och maken är kritvita på vintern (jag får fräknar i mängder och maken är "fräknig" över större delen av kroppen dock) och måste var väldigt noggranna med solskydd för annars bränner vi oss lätt och blir aldrig bruna (mellankillen måste ha fått lite arv från mormor sin).

2011-05-10 @ 11:00:57
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Postat av: Camilla

Jag säger också tack, jag har haft solkräm i tankarna och har tänkt googla för att se vilka som är bra.



Imorgon är det jag som hoppas in på apoteket :)



Tack igen!

2011-05-10 @ 19:07:03
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback