Virrig sköterska

Nu har jag pratat med vårdcentralen, med en ANINGS virrig sköterska (lovar att aldrig bli en sån sköterska själv när jag är färdigutbildad).

Berättade att jag har flera cm diastasis recti, gjort situps och nu antagligen fått ett epigastricabråck och beskrev det. Hon ba; jaa det låter ju som det.

-Kan du säga ungefär vart på halsen det sitter?
-Eh nej, alltså på magen...
-Jaaa, just det

Sen skulle hon kolla tider och meddelar:

-Oj den första tiden jag har är 8 februari
*jag är tyst* och säger sen:
-Ja det var ju liiite långt fram. Jag tar ju gärna en tid innan det blir ett inklämt bråck för det låter inte så trevligt.

Hon fattade fortfarande inte att hon sagt fel och skulle rådgöra med en kollega och gjorde detta och återkom till telefonen:

-Nej, tyvärr är 8 april den tid som finns :-/
-Kan man inte få en "akuttid"?
-Nej tyvärr räknas det inte som akut...
-Jag har hosta också ;-) haft i 2 veckor...

-Jaha ...men du, vi har en tid på fredag kl 10:45, vill du ha den?
-Ja, tack :-)

Så på fredag får jag komma dit ;-)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha...vad säger man...;-).. Underbart..;-) skönt att få det kollat!!

2011-03-23 @ 10:03:41
URL: http://starkochtapper.blogg.se/
Postat av: Martina

Smart hehe

Och att hosta i 2 veckor är mer akut än en "plötslig" knöl, ev bråck...?

Tycker annars att man kan ringa till VC och säga att man har haft hosta i 3 veckor och då säger de "avvakta 2 veckor och återkom"...

2011-03-23 @ 10:44:15
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Sara

tycker dock att du gör fel som säger att du har en åkomma som du inte har. Tänk om det vore så att någon annan skulle behöva ha den tiden snabbare än vad du behöver!!!!!!!

Kanske en av dina killar inte får en tid bara för att någon annan har sagt som du, hur reagerar du då??????



Ochdet är ingen fara att gå med diastasis recti tills den 8april!

2011-03-23 @ 14:42:54
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Sara: jag HAR haft hosta och förkylning i 2 veckor!

Och för din information så har jag gått med Diastasis Recti i 4 år, det var ju knappast DET jag ville ha tid för! Det är det eventuella epigastricabråcket fattar du väl! Hosta när man har bråck är inte jättebra för övrigt.

2011-03-23 @ 15:38:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sara

Men varför vill du bli ssk? Värre skitjobb finns knappt, dessutom kommer det bli svårt med arbetstiderna som ensamstående 3-barnsmamma.

2011-03-23 @ 19:22:52
Postat av: Lotta

Epigastrica bråck är inte akut, det kan göra ont om det är ett litet bråck som släpper ut fettvävnad som blir klämt i bukväggen. Min dotter har haft det och är opererad för det och läste på massor.

2011-03-23 @ 20:08:48
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lotta; absolut, det vet jag men jag vill veta om det ÄR ett bråck först och främst.



Sara; Jag vill bli barnmorska. Vägen via Sjuksköterska är oundviklig och obligatorisk. Sen tycker jag att det ska bli roligt att bli SSK också. Lön är skitsamma sålänge man jobbar med det man är intresserad av och att man hamnar på en bra arbetsplats med bra stämning i pewrsonalen (gäller alla yrken).

2011-03-23 @ 21:24:02
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback