Bilder - bråcket (eller vad det är)

Här kommer 3 bilder på magen. De som vet var ett Epigrastricabråck ska sitta kommer genast se vad jag menar på de två nedersta bilderna (med indragen mage) men jag tror att även övriga borde kunna lista ut det genom att jämföra skillnaden mot översta bilden. Men det återstår att se om det verkligen ÄR ett bråck, jag bara tror det än sålänge. Ibland syns det inte men om jag rör mig, hostar osv så kommer det fram så här som på bilden.

...och JA skinnet och naveln är totalförstörda efter graviditeterna SOM SAGT :-) ;-)




Wohoo kärringgrillen funkar bra för övrigt ;-)
Naturligt är jag ungefär lika solbränd som en isbjörn :-))

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Precis där din "knöl" är har Liam sin knöl och läkarna säger att det är en muskelknut (tror de hette "knut").

2011-03-24 @ 08:20:27
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Liam har antagligen inte Diastasis Recti, har inte en knöl som poppar fram när han hostar och "bubblar" när man trycker tillbaka den?



Men visst kan det säkert vara en muskelknuta eller något annat jag har också, därför jag vill till en läkare snabbt och få veta :-)

2011-03-24 @ 10:06:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda L

Ser ut att sitta där jag har min knöl.

Har haft den sen jag var 13-14. Var på utredning för den då och de sa att det hade med musklerna att göra.. nån muskelknuta för att jag hade tränat för mkt i en period när man växte mycket..

Ömmar om jag ansträngt mig och känns ändå aningen läskig tycker jag!

2011-03-24 @ 11:53:52
Postat av: Anonym

Du har en påse på magen!



...eller vänta, det ÄR din mage. ;(

2011-03-24 @ 13:08:50
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Eh ja, det är min mage och den är jag stolt över. Den har burit mina barn.

2011-03-24 @ 13:56:40
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sanna -Blivande mamma

ÄRLIGT talat, så har du en snygg mage för att ha fått tre pojkar. Jag håller tummarna att jag själv kommer se ut så efter mina födslar :D

2011-03-24 @ 18:38:51
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: s

Tycker du har en grym mage med tanke på hur huge den varit! O cred till dig som vågar lägga ut en bild! Själv hade jag aldrig vågat göra det. Kram

2011-03-24 @ 21:21:08
Postat av: Erica

Men shit, moget.

Tycker faktiskt din mage ser väldigt fin ut för att ha haft tre barn i sig, och speciellt med tanke på hur stor du blev med Elmer, så hoppas att du rå ignorerar den där kommentaren.

2011-03-24 @ 22:07:47
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3 <3 <3

2011-03-24 @ 22:08:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Nathalie

Tycker att din mage är skitfin. Har själv fött 2 barn & har både bristningar & en mycket konstig navel numera. Ju mer jag går ner desto skummare ser det ut...Men du ser riktigt fit ut nu tycker jag!

2011-03-24 @ 22:25:46
Postat av: Anonym

Magen är lika motbjudande oavsett hur många barn du har fött. Att ta hänsyn till dina tre graviditeter tycker jag verkar konstigt. Jag menar, något som är fult är fortfarande fult, trots förmildrande omständigheter.

2011-03-24 @ 23:11:18
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nu tycker ju inte jag att min mage är ful eller motbjudande men i vilket fall så håller jag inte med dig heller för jag tycker absolut att något kan bli vackert och fint beroende på omständigheterna.

2011-03-24 @ 23:13:56
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Isabelle

Måste ge dig cred för dina smarta och mogna svar på puckade anonyma kommentarer :) Jag google bildsökte på navelbråck och hittade hit. Jag har nämligen ett bråck själv efter två graviditeter som jag hoppas att jag ska få opererat.

2011-05-17 @ 20:09:07
URL: http://halvtkaos.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback