LEGOLAND och stor bebis...

Godmorgon världen :-)

Jag fick lyxig sovmorgon idag. Har bara Elmer hemma och han somnade 18:45 igår för han hade inte sovit något på dagen och jag var ju övertygad om att han därför skulle vakna jättetidigt så jag blev rätt förvånad när jag vaknade kvart över åtta och såg att skrutten fortfarande sov :-) ...och sov vidare fast jag gick upp och började stöka. Halv tio vaknade solstrålen och JÖSSES så glad och pigg man kan vara hehe ;-)

Skulle ge honom frukost och har ingen yoghurt eller fil hemma så jag tänkte mjölk och havrefras men det är ju lite pillrigt att äta så jag skulle ge honom ett glas mjölk och en hög med havrefras vid sidan om (han brukar förövrigt äta havrefras så som godis *s*) och ställde fram mjölkglaset först och då trodde han att han bara skulle få mjölk till frukost och blev jättesur och hivade iväg glaset så mjölken FLÖG ut överallt Hahaha.

Efter jag städat fick han ny mjölk och sina flingor och så fick han en miniyoughurt också som han skyndade att äta och sen satt han och stoppade ner havrefras i mjölkglaset  och fiskade upp med skeden ;-) så det var tydligen inte för pillrigt trots allt och så fick jag hälla upp allt i en tallrik tillslut iallafall.

Lilla bebisen börjar bli stor <3 han har ju pottats sen han var 5 månader och nu får han gå på pottan vid varje blöjbyte vilket är rätt bra så slipper han kissa i blöjan det första han gör när han får en ny. Igårkväll glömde jag att han skulle gå på pottan så när jag skulle sätta på blöjan blev han arg och skruvade sig och försökte slita av blöjan och skrek så jag släppte ner honom på golvet istället och då gick han till pottan och kissade :-) sen lät han mig sätta på blöjan <3

Inget knepigt egentligen, Alvin var ju helt dagtorr i den här åldern men Elmer känns som en bebis eftersom han varit så sen att börja prata (pga problemen med hörseln). Men tydligen börjar det bli dags för Elmer också, får ta ett snack med M för det är ju ingen mening att jag tar tag i "pottränandet" om inte han också gör det.

Nog om det. Vad gör Alleballe idag då??? :-D

Jooo han åkte till farmor och farfar igår för att sova över och så även kusin Jonathan som är lika gammal (4 år i september) och idag fick de kliva upp svintidigt och åka till Gbg och ta båten ...och åka till LEGOLAND :-) bara Alvin, Jonathan och farmor och farfar (eller ja mormor och morfar för Jonathan då).

Hoppas de får fint väder och JÄTTEROLIGT! De kommer hem mitt i natten inatt och sover då över hos farmor och farfar igen. Gissa om det kommer vara två som är trötta imorgon ...och då menar jag inte Alvin och Jonathan hahaha ;-)

Nej nu har Elmer grisat färdigt med frukosten tycker jag, så jag får ta honom nu. Ha en bra dag alla :-)




Kommentarer


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback