Godmorgon godmorgon hör fåglar sj...

Godmorgon :-))
Tror mina barn körde slut på mig dessa dagar haha somnade vid typ 18 igår och vaknade nu klockan 5 på morgonen. Gött! Ja, jag lämnade dem till M igår alltså. Nu känner jag mig superpigg och full av energi vilket är tur för i dag har jag en hel del att göra här hemma.

Lille Alleballe surrade på i förrgår och igår om Legoland <3 Lego hade han med sig också förstås men det skickade jag hem till M för här skulle det bara slarvas bort. Tyvärr hände något trist hos farmor kvällen innan de åkte. Alvin gungade och så gick repet av så han slog sig rätt rejält. Antagligen en spricka i foten och så fick han ett blåmärke på benet, uppskrapat knä och skadade ett finger, men det hade funkat ganska bra på Legoland ändå fast han fick halta omkring.

Det är inte helt 100 med Elmer heller. Tre nätter i rad hos mig somnade han tidigt men sov väldigt oroligt och gnällde och vaknade till sent på kvällen/natten och det enda som funkade var välling (?!) som han slutade med för nästan ett halvår sen. Tur att jag hade ett oöppnat paket som stod kvar här. På dagarna har han varit extremt mammig och velat sitta i knät massor. Vet inte vad som är fel men gråt på natten får alla varningsklockor att ringa för mig.

Jag har blivit jättebra när det gäller LCH-biten och håller mig lugn men det här kändes inte alls bra, det här beteendet får mig direkt att tänka på LCH i skelettet men jag försöker så gott jag kan att koppla bort de dumma tankarna. Det har varit väldigt mycket problem med huden det sista, förra veckan såg han förjävlig ut på höfterna "Elmerprickar", precis som i början av året och nu senaste dagarna har han varit dålig i magen "Elmermage". Meeen det kan mycket väl tänkas vara tex tänder också (nattgråt och dålig mage) för han har ju haft stora besvär när han fått tänder. Nåja, vi får väl se. Jag tänker inte göra något alls eller höra av mig till Borås den här gången, inte för dessa grejer iallafall, för de här är ju inga nyheter och har aldrig "varit något" när han haft det innan. Jag har lovat mig själv att inte ta någon vårdkontakt om han inte får några av de klockrent typiska LCH-tecknen.

Anyway...

Idag är jag på också kan jag lova, trots allt, :-) Igår när jag kollade mitt bankkonto såg jag att det dragits 79 kr till LoveFilm och tänkte va? Vaddå LoveFilm? Jag är inte medlem där ...väl? Ringde upp och fick veta att jodå det är jag visst och har varit i SEXTON månader! Jag tog ett sådant gratiserbjudande där man får prova en månad (4 filmer) kostnadsfritt ...sen ska man säga upp medlemsskapet för annars fortsätter det automatiskt.

Hur lyckades jag missa det i nästan 1,5 år?? Jaaaa det kan man ju verkligen fråga sig! För att jag är en ouppmärksam klant antagligen! Under den här tiden har jag hyrt NOLL filmer. Människan jag pratade med var ju inte det mest intelligenta som gått i ett par skor heller så jag hann bli helt vansinnig på henne. Jag ville prata med någon högre som faktiskt kunde bestämma något men se det gick inte för sig, jag fick bara en mailadress. FINE! Tog adressen och skickade ett LÅNGT mail...

Har jag sagt att SKRIVA är min grej??? :-) Nu när jag vaknade här på morgonen hade jag fått svar. Jag får tillbaka ett års inbetalning, detta trots att felet är helt och hållet mitt, vilket jag är fullt medveten om och även skrev i mitt mail. SÅ kan det gå :-) Nej, det är ju inga miljoner det handlar om men ÄNDÅ, för mig gör det stor skillnad med dessa kronor även om det just nu är själva grejen att mitt mail lyckades som känns allra goast ;-)

Sådär ja morgonbloggning och första koppen kaffe avklarad - redo för dagen :-)

Kommentarer
Postat av: Anneli K

Ja Lovefilm är ett högts oseriöst företag, hade en liknande historia med dem för ett par år sedan där felet INTE var mitt. Samma tjej i "kundtjänsten"? Då gick det inte heller att tala med någon högre upp, hon var oerhört otrevlig och någon mailadress fanns inte att få då. Sedan dess varnar jag alla för detta hänsynslösa företag. Tur du hade som fick en mailadress....

2011-07-15 @ 06:48:22
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Adressen var [email protected] så det var ingen specialadress, finns antagligen på hemsidan men JA de har ju ett lite märkligt sätt att tjäna sina pengar. De skänker ju tex bort "presentkort" som man kan ge till släkt och vänner där de får prova på gratis och samma där ...säga upp själva sen. MEN den här gången var de ju snälla iallafall :-)

2011-07-15 @ 06:59:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Frida Bladh Rydén.

Hejsan ;)

Kolla gärna in i min blogg och säg vad du tycker om den? ;)

puss

2011-07-16 @ 14:03:21
URL: http://fridabladhryden.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback