Nämen så OVANLIGT!!!

Gissa vad?

Men självklart! Ett nytt utslag på Elmer, vad annars?

När han och Alvin kom hem från dagis så lekte de en stund och sen åt de middag vid 17-tiden. Efter maten så skulle jag byta kissblöja på Elmer och fann ett blekrött utslag på båda låren. Skumt! Ingen kontakt med vatten, inga konstiga kläder, byxorna han hade var tvättade med samma tvättmedel vi haft i evigheter osv. Det han åt till middag var falukorv och pasta, ingen ketchup eller sånt naturligtvis. Vatten till maten.

Fanns lixom ingen förklaring som jag kunde komma på. Jag lät det vara och lät honom gå i bara blöja för att hålla lite uppsikt. Det blev rödare. Vid 19-tiden såg det ganska fult ut och han var extremt gnällig och ville vara i famnen så jag tänkte att det kanske kliade. Han fick Tavegyl och så smörjde jag med Mildison eftersom det ser ut som något Nässel-aktigt. Sen var det dags att sova.

Nu har det gått en timme lite drygt. Det ser inte det minsta bättre ut men det ser inte värre ut heller tack och lov. Svårt att säga om det hjälpte med medicin och kräm alltså men han sover lugnt och obekymrat iallafall.

Hela utslaget är hett, alltså varmt att ta på. Precis som det konstiga "strecket" han hade för ett tag sen på låret. I det röda utslaget han har nu finns ett vitt streck där det röda "strecket" satt då. Helmärkligt.

***

Uppdatering strax före kl 21:

Nej, han sover inte lugnt och obekymrat, bara första stunden och sen började han gnälla i sömnen, vända och vrida sig och klaga. Han har inte vaknat till ordentligt någon gång än iaf men något stör honom väldigt.

Uppdatering:

Runt 23-tiden hade det bleknat och då lugnade sig även Elmer och sov utan att gny i sömnen.


***


Några bilder. Ser du skillnad mellan 17:30 och 19:00?




Ett par närbilder:




Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du! Precis sådär har det blossat upp på min dotter vid flera olika tillfällen. Identiska utslag/eksem fast hennes har kommit på utsidan av vaderna och rumpan/svanken.



Det enda jag öht har kunnat satt i samband med dem är att hon vid vissa av dessa tillfällen före ätit ketchup (ca 5h före).



Vid alla tillfällen utom ett har det cvarit försvunnet till morgonen därpå..

2011-01-11 @ 20:35:48
Postat av: Sandra - 2barnsmamma

Usch vad jobbigt det måste vara för honom :(

2011-01-11 @ 21:39:28
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Lotta Rhodin

Aj, aj! Förstår om det stör plutten, för det ser INTE bekvämt ut! :(



Önskar jag hade haft något vettigt&säga som kunde hjälpa honom, men allt jag kan ge är varma&kärleksfulla&peppande tankar till både Bellen&dig, Beckah! (Hoppas på att få träffa dig&barnen nån gång&din äldsta syster med, såklart! Jag läste mkt om dina beskrivningar om hur d var när ni&jag var små, och, jag minns det SÅ väl eftersom jag oftast var med din storasyster&då fick man er andra "på köpet" <3 Och jag minns er mamma i soffan, att ni fick va ute hela dagarna, en gång fast du t.o.m hade så svår kikhosta så att du kräktes&du var så liten&ynklig<3Glömmer det ALDRIG! Du sitter i mitt hjärta för evigt&jag beundrar dig ENORMT, kära lilla Beckah som har blitt så stor tjej nu! )

2011-01-11 @ 22:32:09
Postat av: Anonym

Ja jätteovanligt =/

2011-01-11 @ 23:07:05
Postat av: Martina

Men usch! Bort dumma utslag, bort!

2011-01-11 @ 23:07:46
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: zandrama

Det är ju rejält mycket rödare kl 19. (För jag antar att du inte har manipulerat bilderna en massa.)

2011-01-11 @ 23:10:10
URL: http://zandrama.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Men ÅH, det tar aldrig slut. Stackars er!! Kram

2011-01-12 @ 06:38:11
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Naturligtvis inte en massa fix med bilderna. Dock kan ljuset bli olika på olika foton men man får helt enkelt jämföra det röda mot själva hudfärgen.



Det lugnade ner sig vid 23-tiden iallafall som tur var jag och tror det var Tavegylen trots allt som gjorde sitt här.



Idag på morgonen syns det lite svagnt men det känns fortfarande när man dar på det. Det är som fläckar som är "svullet" lite grann. Känns ganska klart som nässelutslag.

2011-01-12 @ 07:41:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anne-Marie

Han blir inte irriterad av blöjan då?



Saga är hudbarn och kan reagera på allt möjligt, å inte varje gång.

2011-01-12 @ 19:05:18
Postat av: sandra k

Ser ut som nässelutslag. Det får man ju om man reagerat mot något födoämne eller liknande. Oftast som du skriver ketchup eller citrusfrukter. Äppel är också vanligt. Dessa utslag kliar och sticks ungefär som när man nässlar sig. Man kan även reagera med feber. Hoppas ni hittar orsaken! Kram

2011-01-12 @ 19:08:57
Postat av: Karro

Aj aj de ser inte alls bra ut... Konstigt, vad kan de vara?

Hoppas att ni kommer på vad de kan vara för något!

Kramar K

2011-01-13 @ 22:11:31
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Miss0 - mitt liv i Oslo

Aj aj, så hade ett barn på dagiset som jag jobbade på också men jag kommer inte ihåg vad vi kom fram till. Inte det skönaste för ett barn direkt :/



Önskar er en fin frdagskväll!

2011-01-14 @ 18:10:30
URL: http://www.miss0.blogg.no


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback