Elmers nya utslag

Varit hem till M och kollat på Elmers nya utslag :-/ Jag tog en massa bilder men dem jag jag inte lägga upp av uppenbara skäl :-) men här är en bild på nätet som är väldigt likt:

http://www.dermis.net/bilder/CD193/550px/img0107.jpg

Fast på Elmer är det lite mer/lite mer koncentrerat och bara på snopp, pung och en varsin fläck på båda sidor bredvid pungen. Rött och vitt, torrt, fnasigt flammigt.

Bilden jag länkat till är förövrigt en bild på LCH om någon undrade.

Jag håller mig sansad och gissar att det är svamp Elmer har. Får gå till BVC med det där och kolla. Men idag kan jag inte göra mer.

Han är väldigt väldigt torr också på lår, armar, händer. Lille plutt :-( smörjde in honom med som fanns till hands hemma hos M. Har ingen kortisonkräm hemma heller men Elmers läkare skulle skriva ut, ringde och påminde i torsdags efter att ha varit på apoteket 2 ggr denna vecka och kollat om det kommit något.

Vi får väl se vad det blir av detta. Antingen funkar svampkräm annars är det ju ganska säkert LCH iallafall.

Kommentarer
Postat av: Tina

Stackars Elmer om han fått en ny åkomma som ska oroa er och säkerligen klia och irritera honom.



OM det skulle vara svamp så kan du ju om du vill testa den gamla huskuren med att badda med vichyvatten. Kanske det är helt verkningslöst, men det kanske är skönt för stunden i alla fall.



Och så Alvin då...

Tycker så synd om er. Jag har märkt på korten den senaste tiden att ögonen på något sätt inte har samma glöd längre. Han ser trött och ledsen ut.

Jag är också ganska säker på vad du oroar dig för att det ska vara med honom, vad han drabbats av. Jag förstår att det inte är lätt för dig, men det måste inte vara just DET. Antagligen så är det inte så heller, men som alltid kan det ju vara skönt att få prov taget så att man kan avfärda den oron i alla fall.



Har sagt det för och säger det igen. Lyssna på mig:

Du är en bra mamma och du är den som känner dom allra bäst. Lyssna på dina instinkter och lita på din magkänsla.



Sköt om dig

/Tina

2011-01-29 @ 18:14:54


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback