Diarré och höjd temp

Elmers utslag är väldigt blekt idag och mer flammigt än prickigt. Normalt sett hade man nog inte ens sett det (bara jag som är så noga).

Han kom hem från dagis och bjöd ganska snart på en bajsblöja. Efter typ en timme kom en till, ganska lös och jag satte ner honom i badkaret för att duscha av honom. Medan han stod där bajsade han igen...fräscht...diarré! Duscha av och tvätta ungen och då ...skiter han IGEN! Tvätta av honom och badkaret ytterligare en gång och sen skyndade jag mig att ta ut honom, torka och så satte jag honom på pottan. Den fyllde han med lös vällingtunn sörja... usch!

På med blöja som han ganska snart bajsade i ja...

Blöjbyte och tempa 38,1 grader hade han då efter att ha gått i bara blöja.

Sen hände inget mer och 1,5 timme senare somnade han för natten.

Väldigt märkligt detta. Eller ja, jag är ju van vid hans knepiga mage men det jag var fundersam över nu var väl kanske mest om det precis som utslagen har med Penicillinet att göra? :-/ Eller är det hans vanliga konstiga mage bara??

Ja, vem vet...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Är ju ganska vanligt att man får diarré av penicillin, men vet ej om det kan komma efter avslutad kur.

2011-01-03 @ 21:23:02
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Lena

Om diarrén fortsätter skulle jag begaära att dom tar ett prov och kollar om han har clostridium difficile, Maja åkte på det, efter penicilinkur. Efter det fick hon kroniskspädbarnsdiarré, som planade ut när hon var runt 2år.

2011-01-03 @ 21:55:49
Postat av: erika ulars

rek. dig att köpa sempers magdroppar som man ger till barn som har ont i magen när de är små. då bygger man upp magen igen efter en sådan penicillin kur. annars fungerar ju blåbärs soppa proviva säkert lika bra.

2011-01-03 @ 22:56:10
Postat av: Jenny

Min dotter fick diarré efter pencillinkuren. För min tjej ordnade sig det med att äta mera yougurth(hur det nu stavas) och lite fil. För jag har iaf förstått det som att pencillinet kan slå ut magens egen bakteriekultur och för att hjälpa magen på traven så är ju yogurth bra. Det kan ju hjälpa Elmer också, men du känner defenitivt ditt barn bäst. Så gör det du känner för.



Hoppas att Elmer blir bättre.



God fortsättnig på 2011 och jag hoppas detta år blir lättare för dig, på något sätt. Du känns som en otroligt stark mamma, jag hade önskat att jag hade haft din styrka iaf haft mer skin på näsan.

Var rädd om dig.

Kram Jenny

2011-01-04 @ 00:55:08
URL: http://skymta.blogspot.com
Postat av: carin 6 barns mamma

Hej!!



Jag vill inte röra till det mer för dig, en min fundering kring magen är om han inte tål vällingen kanske, ibland så går det ett tag innan man reagerar på det.

JAg har multiallergiska barn, så det låter som deras bajande när de ej tål va det har fått i sig.



Hoppas elmer får bukt med det :( stackars liten..

2011-01-04 @ 09:40:39
Postat av: Sara - Två barnmorsa med lite attityd.

JAg tror det är penicillinet, Leo blev ju precis så dom beskriver med. Eller är än. Inte helt vattentunt med diarré. Vattentunt tyder väl ofta på magsjuka, men sen är ju han som han är så du vet ju det bäst. Hoppas han får i sig vätska, proviva nypon är en stor hitt här hemma när dom vägrar allt så gården alltid ner.

2011-01-04 @ 10:39:40
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

idag är det tisdag! :) då ska man vara glad! ifrågasätti nte varför det är bara hälsosamt att vara det (A'

2011-01-04 @ 13:03:24
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Just nu pågår två tävlingar på min blogg!

Ta chansen att vinna snygga underkläder värda 300 kr eller ett jättefint paket med namnnappar:)

Gå in på min blogg och anmäl dig, lycka till:)

2011-01-04 @ 18:27:48
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback