Stor publik *vinkar* :-)

När man bloggar så blir man efter ett tag blind för statistiken. Från början ser man personerna bakom siffrorna. Oj 25 personer har varit inne idag och läst just min text, mina ord om mitt liv. Man skapar en bild av dessa 25 personer. Ett fyllt klassrum. Det känns spännande, kul.

Antalet läsare växer och man slutar se den där bilden. Man ser bara siffror. Jaha, 164. Det är inte så mycket. Vad får man för 164 kronor? Ingenting typ. 164 är lite. Det fortsätter växa och man tänker aldrig på personer längre. Man ser kommentarer. Okej, idag har 20 personer kommenterat. De har ju bevisligen varit inne och läst, man ser dem och de känns närvarande och man skriver som om man bara delat med sig av sitt liv till dessa 20 personer.

Igår var det till exempel 1340 personer som besökte min blogg. Eller 1340 olika IP iallafall. Känns inte så mycket när jag tittar på siffrorna men så satte jag personer bakom siffrorna och oj, då blev det plötsligt en helt annan känsla. Hur många är 1340? Om man sätter alla dessa i samma rum. Hur mycket blir det? Hur många personer får plats i en stor sal när det är fullproppat? För det känns ju som jättemånga. Föreställ dig själv...

Ja jag vet, futtiga siffror jämfört med stora bloggar såklart (de måste förövrigt verkligen ha blivit sifferblinda hehe) men ÄNDÅ! Jag tittar på mina inlägg och försöker föreställa mig det där havet av människor som faktiskt sett dessa inlägg. Som ser detta inlägg.





Kommentarer
Postat av: MansonDust

Förstår hur du menar. Har blivit blind jag med.

2011-02-12 @ 14:10:37
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Och här är en av dem, vinkelivink!!

2011-02-12 @ 14:24:29
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: carro

Usch säger jag, jag tycker det är jobbigt med så många ögon på mig! Har lösenordsskyddad blogg för typ 8 pers ;D tycker det räcker gott och väl!!

2011-02-12 @ 14:54:46
Postat av: Tina

Jag försökte tänka mig in i hur mycket folk det egentligen är. 1340 personer. Svårt att föreställa sig.

Men så kom jag att tänka på när jag var på bandy sist. Publiken var ca 1500 personer. Ta bort drygt 100 personer och där har du antalet besökare. Och det var mycket folk den kvällen. Långa köer till korven och glöggen. Många bilar på parkeringen. Många händer som applåderade.



Beckah, du har en bra blogg med många läsare. Fler än man kanske kan föreställa sig.



Grattis till det.

/Tina

2011-02-12 @ 19:28:11
Postat av: Martina

Och jag är dem som applåderar där i publiken :-)

2011-02-12 @ 21:33:03
URL: http://ytterligare.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback