Uppdatering om de små killarna

Ja jag kanske skulle ta och ge en uppdatering om Alvin och Elmer nu då med allt som varit.

Elmer status:

Ingen feber (37,8) nu på morgonen. Pigg och vanlig. För övrigt kan jag ju säga att han för 3 veckor sen vägde 11,9 kilo. På vågen hemma väger han nu 12,8 kg :-D så det han tappade när han var sjuk har han ätit till sig igen... dubbelt. Inga nya prickar. Blöjområdet ser väldigt mycket bättre ut. Alltså det ser ut precis som förrut men allt som var rött har bleknat och börjat torka.


Alvin status:

Ja han hade då feber i lördags. Igår kunde M inte hitta någon feber men Alvin var i allmäntillståndet som om han hade haft feber + klagade på ont i magen. Bajsade löst på morgonen men sen inget mer under dagen. Idag på morgonen hade han 37,7 grader men han är hemma från dagis iallafall för han är väldigt slö och har ont i magen (men var inte lika lös som igår nu när han var på toaletten). Alltså jag vill klargöra att det absolut inte är så att han bara ligger i en hög helt apatisk (då hade vi varit på akuten för länge sen) men han är slö, har ingen glöd och är blek. Han har sina stunder där han får något ryck men han är inte som ett barn ska vara utan mer som ...en medelpigg 80-åring om jag säger så. Jag har ringt Vårdcentralen och väntar på att bli uppringd. Jag vill kolla upp honom eftersom han haft feber trots penicillin och hans långdragna besvär fortsätter att bli värre. Dessutom vill jag ha blodproverna omkollade med tillägg av en del andra prover (järn tex).

Så ser det ut här just nu.


***

Snabb uppdatering:
Alleballe har tid på VC kl 13:40


***


Varför skriver du aldrig om Victor?
Det har jag förklarat massor av gånger. Victor är en stor pojk och vissa av hans vänner kikar in här ibland. Victors privatliv är hans privatliv. Självklart händer det massor i hans liv hela tiden men det är sådant jag anser att ingen har med att göra.

Varför skriver du bara om Alvin och Elmer när de är sjuka typ?
Egentligen av samma anledning. De måste också få ha lite privatliv. Jag skriver VERKLIGEN inte om allt som rör mig och barnen och vad vi gör. Det händer massor i våra liv som ni inte får ta del av och jag lovar er; så är det för 99% av alla bloggare. Tro inget annat.

Just barnens sjukdomar väljer jag att skriva om dels för att jag för "sjukdagbok" här för min egen skull för att ha koll och dels för att ibland kan sånt här faktiskt vara till nytta för andra som läser. Speciellt när det gäller Elmers ovanliga sjukdomar.


Så... nu vet ni.


Kommentarer
Postat av: Jennie edinge

Men duuuuuu....har inte vi inte kommit framtill att allt som händer i ditt luv skrivs ut här i bloggen..så det bara måååååste betyda att din förstfödde inte betyder ngt för dig, han är som en skugga i ert hem, som om han har tur får mat lite då och då.. Inte tal om lyxfrukost, eller jul/födelsedagspresenter, du nämner juh ALDRIG han juh..har folk verkligen inte fattat att han är en del av ditt liv?? Folk e fan störda ibland..



Återigen, fattar inte hur du kan ha så lite att göra med tre barn, du skriver juh om allt som händer i ditt liv;-))



Måndags kram

2011-02-07 @ 11:07:52
Postat av: qat

Haha! Klockrent, Jennie! ;) Tycker precis som du. Sen så är det makalöst idiotiskt att folk tror att deras åsikter ska påverka bloggens innehåll.

"Du skriver inte så mycket om det och det. Börja skriv om det.Nu! Blablabla".

För mig är det självklart att en blogg är som en dagbok - i det allmänna rummet. Eftersom den är allmän borde folk fatta att man omöjligt kan avslöja precis allt.

Jag skriver oftast väldigt väldigt öppet, men är helt anonym. Ingen vet vem jag är. (Förutom för några få vänner som läser min blogg då). MEN jag skriver trots det rätt sällan om mina barn - som jag förövrigt AVGUDAR! (Bäst att tillägga detta så att folk inte tror att jag avskyr dem :P )

2011-02-07 @ 12:21:28
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica Jönsson

Som bloggläsare är man såklart nyfiken på alla dina barn. Men jag tycker du gör helt rätt som respekterar privatlivet då han ändå är så pass stor som han är. Men kanske kan där komma något litet någon gång? ;) . Hoppas pojkarna snart blir friska och krya

2011-02-07 @ 14:37:05
URL: http://jessicavarld.blogg.se/
Postat av: zasata - en emetofob

Klart man inte skriver om allt, jösses. Tror någon det?

Och att man skriver om sjukdomar är väl för att det är en stor del i ens liv?

2011-02-07 @ 20:07:18
URL: http://zasata.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback