Balle på VC

Nu har Alleballe varit på vårdcentralen. I samma sekund vi klev innanför dörrarna så förvandlades han till det piggaste barn som världen skådat typ. Gah! Jag hatar sånt! Sååå pinsamt, men inte helt ovanligt hehehe.

Han lekte tittut bakom hörnen, kröp under stolar osv...

Hur som helst... efter en lång väntan fick vi träffa en kvinnlig läkare. Jag berättade om febern, mina funderingar, berättade om Elmers sjukdomar och att det finns Crohns i familjen mm.

Hon lyssnade noga och sen tittade hon bara på mig och sa; "Ja... men alltså vi utreder inte. Det där får Barnkliniken ta. Vi tar om samma prover som sist och om de inte normaliserats så skickar jag en remiss till Borås." Ehm...okej...

Sen kollade hon igenom Alvin och halsen ser jättefin ut, öronen hade bara den där öronkatarren som sist, magen kändes mjuk och fin, inga förstorade organ. Små lymfkörtlar på halsen.

Vidare till Lab. Temp 38,0 och Alvin var lika duktig som sist med blodprovet <3 sen gick vi hem.

En dryg timme senare ringde läkaren upp mig... provsvaren ser i princip likadana ut. Lätt Leukocytos (16,4) med ökade neutrofila (fick ingen siffra), lätt Trombocytos (392). CRP var högre (36) och Hb var lägre (116). Hon skickar remiss till Borås ...till Elmers läkare.

Den vilda ungen på Vårdcentralen försvann direkt han satte sig i bilen. Lille palt hade tagit ut sig helt och somnade på väg hem och då ska man veta att det tar mindre än 5 minuter att åka hem. Fick bära in honom och sen låg han vaken men utslagen på sängen en halvtimme innan han orkade gå upp. Nu har han piggnat till.

Så... då får vi se hur det blir med lillgubben <3 Hoppas på någon förklaring till varför han varit sån här så länge.


Jobbigt att vara liten sjuk och trött.

Kommentarer
Postat av: Nina B

Det kan inte vara mykoplasma han har drabbats av? Jag hade det när jag var barn, och minns att jag gick en längre tid och var sjuk fram och tillbaka. Var inne några gånger på VC men det var inga fel på mig, tillslut tog de prover som visade på mykoplasma. Var då hemma från skolan en längre period, men sedan dess har jag ett riktigt bra immunförsvar.

2011-02-07 @ 17:29:56
Postat av: Annette

Stackars lille killen! :(

2011-02-07 @ 22:33:05


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback