Tidiga mornar...

Godmorgon :-)

Här är man igång minsann ;-) tredje koppen kaffe och tvätten i full gång i tvättstugan. Underbart att kliva upp varje morgon före Jesus hunnit få på sig sandalerna...

Ja, våran lösning ser ut så eftersom M börjar jobba så tidigt så har jag barnen varje vardagsmorgon 05:30-07:45 då de börjar dagis (fast vi är nästan alltid där 08 istället). Som kompensation blir det att M har dem 8 nätter och jag 6 nätter på en 14-dagarsperiod så vi har barnen 50/50.

Det är extra kul med tanke på att det bara är EN dag i veckan jag har tidig lektion och HADE kunnat ha sovmorgon övriga dagar. Men men två dagar varannan helg får jag ha sovmorgon iallafall om jag har tur :-) Den här helgen är inte den helgen.

Nu ska jag tvätta Alvins sår och sen få iväg dem till dagis. Alvins sår ser jättebra ut nu! Woho :-) det var illa i flera dagar, jag trodde jag skulle få gå med honom till Vårdcentralen idag, eller BVC (distriktssköterskan), men yey mamman kunde själv ;-) Just nu sitter han med Xylocain på såren och väntar.

Ha en bra dag alla :-)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja inte är det svårt att tvätta sår. Lite onödigt att gå till vårdcentralen för skrubbsår!

2011-08-26 @ 10:19:40
Postat av: thile

En bra løsning på barnepass, mener jeg.

Det var en tidlig morgen ja!

Klart du kan selv mamsen :'o) Det sa alltid min datter, da hun var barn;O) 'Kan selv jeg, mamma'

Det har hun fortsatt med i voksen livet <3<3<3



Ha en fin dag!



Klem

2011-08-26 @ 10:35:04
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Skrubbsår? :-D Han hade två HÅL i knäna. Infekterade med var. Jätteonödigt ja, bättre att skölja med vatten, sätta på ett plåster och låta bakterierna gro och sitta och vänta på sepsis och annat trevligt :-)



Som de såren såg ut var det snudd på dags för antibiotika. Men du vet förstås bättre :-)

2011-08-26 @ 10:43:54
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Martina

Knöligt folk som inte orkar läsa på vad det är för sår innan de uttalar sig, anonymt förstås för de kan ju inte stå för sina spydigheter...



Det var bra gjort att att få ordning på såren!

2011-08-26 @ 16:03:12
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Mia

Vad bra att såren börjar bli fina =) Blodförgiftning är inte att leka med, min svärmor höll på att stryka med av det hon har bestående men efter det.

Kram o sköt om er <3

2011-08-26 @ 22:51:54


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback