Sjuk liten Belle

Nytt försök; nej mat funkar fortfarande INTE. Det kom upp lika snabbt igen (tacksam för att han satt i sin stol med bricka och plasthaklapp som fångade upp goset).

Ny taktik; vätskeersättning gjort på risavkok och lite olja så stackarn får i sig något mer än socker, salt och vatten (för vätskeersättning får han behålla). Han är rätt pigg iallafall.


Skulle ju ringa BDV idag också och berätta hur det gått så jag får väl göra det nu innan de går hem för dagen...

Uppdatering:

Inget svar när jag ringde, hoppar över det då.




Kommentarer
Postat av: thile

En varn klem og jeg holder rundt deg, merker du det?♥

2011-04-07 @ 15:14:47
Postat av: thile

Styrke til deg, du som kjemper så bra for alle dine 3 kids <3<3<3

2011-04-07 @ 15:25:53
Postat av: Anna

Tänkte bara ge lite råd ang magsjukan. Min dotter på två år håller precis på o tillfrisknar. I fyra dar så kunde vi enbart ge vätskeersättning. Jag pratade med rådgivningen som sa att vanligt vatten gör att de kräks mera. Vi ger sempers vätskeersättning som innehåller goda bakterier för magen. Tänkte också tipsa om att inte ge dryck i nappflaska. Sugandet gör att man mår mera illa. När du ger välling så ge små mängder i mugg eller på sked, och majsvälling ska tydligen vara mest skonsamt för magen.

Hoppas det vänder snart. Och du kanske redan vet det jag skrivit men då får du väl bara kasta bort råden i sjön. :) Jag tänker iaf på er.

2011-04-07 @ 16:45:21
Postat av: Elinor

Undrar bara en sak. Hur många mg sobril tar du för att de ska kännas bättre? Har haft en väldigt jobbig ångest sen i somras. Har sobril, som jag endast tar i nödfall. Funkar la sådär... men blir bättre iaf. Nu efter att bytt läkare, för att min har slutat, så kommer jag inte få utskrivet sobril längre... så försöker nu klara vardagen så gott de går utan sobril... kommer ju ändå inte få några nya utskrivna.. men fan vad de e jobbigt. Och är livrädd för att hamna i depression igen =(

Jag som tar dom så sällan och bara när de verkligen behövs så kan man (iaf jag) tycka att de inte är någon fara med att skriva ut de till mig...

2011-04-07 @ 17:57:18
Postat av: Maria

Beckah, bara bara du vet hur dina sjukdomar påverkar dig. Jag och många med mig kan förstå genom att du skriver så otroligt bra och ingående och känslosamt! Vi som är lite smarta och har läsförståelse kan genom dina ord förstå dig, vi kan känna din smärta och förstå det du skriver om dina sjukdomar, men vi vet aldrig hur det påverkar just dig. Jag är otroligt glad att jag får följa dig här genom bloggen och känna dina känslor, det hjälper även mig i mitt liv. Jag VET att du är stark nog att ta dig igenom det här! Du har ju klarat så mycket värre saker. Jag tror också att alla dessa negativa kommentarer kan stärka dig även om du inte själv märker det just nu så tror jag att dom ger dig styrka.

Nu har det gått neråt länge för dig... Kanske kan du sjunka lite längre ner innan det är slut. Men sen.. då går det bara uppåt. Då kan det bara bli bättre! Jag och många av dina läsare gillar dig massor. Tack för att jag får följa dig och dina barn, underbara Beckah. Massor av styrkekramar till dig och dina barn! <3

2011-04-07 @ 19:20:55
URL: http://tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack snälla gulliga. Har fått höra från flera idag hur de faktiskt blir hjälpta av att jag vågar skriva om mina känslor öppet och det är nog det finaste som finns för hjärtat. Det värmer sååå otroligt mycket att veta dxet <3 <3 <3w



kram

2011-04-07 @ 19:26:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: erika ulars

sobril å stesolid. är det samma verkan? annars rek. jag dig stesolid vid tillfälle.

2011-04-07 @ 21:06:43
Postat av: ak

Har du läst på Ludmillas blogg? Kanske det skulle vara intressant för dig. http://ludmilla.se



Hoppas Elmer piggar på sig och att du får det lugnare inombords också snart. Allt gott!

2011-04-07 @ 21:16:57
Postat av: Maria

Bara en liten sak till.. du väljer att skaffa barn men barnen väljer dig. Dina tre fantastiska barn har valt dig för dom visste att just DU skulle bli bäst för dom <3

2011-04-07 @ 21:50:09
URL: http://tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com
Postat av: Ullis

Hejhej! Ja det finns mycket att tycka och tänka och undra över som 'din' läsare. Jag vill här bara vara lite 'praktisk' eller vad man skall kalla det. Med tanke på din oerhörda skrivarbegåvning...du liksom både skriver hur det är OCH hur det känns på samma gång. Man KÄNNER irritationen, eller glädjen eller vad det nu är du skriver om. Snälla människa, skriv en bok!!! Det är ju f-n en sann glädje att läsa dina inlägg, och dina svar på korkade kommentarer. Missförstå mig inte att jag känner mig glad över hur du har det, utan jag fascineras över ditt sätt att skriva. Kunde K Rawlings (stavning).....Kram

2011-04-07 @ 23:39:14
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hahaha :-) Oj tack :-)rejäla komplimanger :-)

2011-04-07 @ 23:43:44
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback