Meeen åh!

Åh oro :-(

Elmer är INTE sig själv. Varvar gnällighet med apati. Nu typ sover han. Han har druckit småskvättar i omgångar sen han kom hem. Vill inte äta. Bajsat 3 ggr men inte magsjukebajs utan typ slät gröt som han brukar när han har sina lös-perioder.

Med tanke på att hans blod visade på Hypoglykemi (då han hade 2,8) och urinet visade uttorkning känns det inte alls bra. Avvakta avvakta *lugn och fin nu, inte överdriva och rusa iväg*

:-(

***

Efter att ha Googlat (fy på mig)

...Så ifrågasätter jag hur Elmers läkare kan släppa iväg ett 1,5-årigt barn med ett blodsocker på 2,8, kräkningar, uttorkningstecken, dålig i magen, apatisk och bara lite pigg direkt efter han fått söt saft och sen "låg" igen. Hans läkare brukar vara jättebra, framförallt brukar hon ha med i åtanke att Elmer är Elmer och inte ett vanligt barn. Idag är jag besviken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså jag tycker verkligen inte att du rusar iväg Beckah. Jag tycker du skall slänga dig på telefonen till - öhm - NÅGON som kan fixa allting.

2011-04-06 @ 20:30:15
URL: http://ansgarssyskon.se
Postat av: st

Va konstigt gjort av läkaren, tycker du ska ringa dit imorgon och fråga! Hellre fråga en gång för mycket... Kram!!!

2011-04-06 @ 21:12:35
Postat av: Charlotte

vad konstigt, min kommentar (överst) står anonym (förutom min bloggadress då). Det var inte meningen - det är iallafall jag, Charlotte (som så ofta annars)

2011-04-06 @ 21:44:45
URL: http://ansgarssyskon.se
Postat av: Hellan

Låter ju jätte konstigt tycker jag..! Barn som kommer hit och är uttorkade vätskar vi upp med dropp alt. sond och släpper inte hem dem förän det är neg. på ketoner. MEN nu vet jag ju inte alla Elmers provsvar, tyckte dock det lät otroligt märkligt. Kram och krya på sig till lilleman <3

2011-04-06 @ 23:20:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/geekspeak
Postat av: Hellan

Jag vet att du vet det, men säger det ändå (så det är gjort liksom) ;)

Otroligt viktigt nu Beckah att få i Elmer vätska. Barn lagrar inte salterna som vi vuxna och får ur sig dessa rätt snabbt. Detta leder i svåra fall till asystoli -så VÄTSKEERSÄTTNING!!

Jag är galet nojig just för torra barn, då det dött ett barn här just av den anledningen (kräkt ur sig alla salter, asystoli och sedan avlidit nere på akuten)



Så. Då var det sagt. Nu kan jag jobba vidare. phuu! ;)

2011-04-06 @ 23:25:14
URL: http://nogg.se/geekspeak
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tecknen på uttorkning fanns "bara" i urinen och han var fin i hyn ännu (inte uttorkad) och var fastande och när han fick dryck höll han krampaktigt i glaset och drack som han aldrig sett vatten förr så därför var det lugnt.



...att han spydde som exorcisten-bruden, var lös i magen, ÄR ELMER och att han ändå var DÄR lixom spelade tydligen ingen roll. Jag tycker att de åtminstone kunde observerat honom några timmar, över dagen och sett hur det gått. Kollat urinprov och blodsocker igen senare...



Meeeen jag är ju varken läkare eller sköterska så vad vet jag...?

2011-04-06 @ 23:27:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hellan;



Han somnade vid 15-tiden idag och sover ännu. Jag har pillat i honom sammanlagt 1 dl vätskeersättning och en dl vätskeersättning med vällingpulver. Han har inte spytt mer, inte ens vaknat utan har druckit ur flaska i sömnen. Han har kissat.

2011-04-06 @ 23:29:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Skulle jag såklart inte skrivit!!!



http://beckahbitch.blogg.se/2011/april/nej-han-mar-inte-prima-har-sovit-sen-15-u.html



Fuck

2011-04-06 @ 23:47:46
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback